{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Er så pisse træt af det :'( {{forumTopicSubject}}

Jeg er så pisse træt af at jeg har 2 heste som jeg ikke kan komme nogen steder med. Jeg har ingen trailer og min mand vil ikke bruge en masse penge på hverken at leje eller købe en trailer.
Er så pisse frusteret over at jeg ikke kan få redet mine heste ordentlig....overvjer at sælge dem begge og aldrig mere have med heste at gøre, men det er squ svært når heste har været en stor del af mit liv i 28 år.
Jeg har ingen ridebane herhjemme heller så kan kun ride i naturen. Jeg kan ikke stille op til stævner da det også kræver en trailer at kunne komme afsted samt kunne komme ud på en bane eller ridehus og øve programmer.

Er der andre der har det som mig eller har stået i sammen situation??? hvad gør I når i har lyst til at sælge hele "lortet" og glemme alt om at der findes heste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så pisse træt af det :'(
  • #1   11. aug 2010 Din mand bestemmer da forfanden ikke det hele?
    Du ønsker dig brændende en trailer, - mon ikke det kan lade sig gøre!


  • #2   11. aug 2010 Jeg tager en ridetur på dyret og alt er glemt smiley

  • #3   11. aug 2010 Jeg havde sagt rend og hop til manden og købt/lejet en alligevel smiley Men jeg er også lidt streng.

  • #4   11. aug 2010 spar dog selv op til en trailer for dine egne penge. han kan vel ikke bestemme hvad du bruger dine penge til.

  • #5   11. aug 2010 A & A: nu er det jo sådan at når man er gift og har fælles økonomi så er herren også medbestemmende. Og hvis jeg insisterer på at få en trailer ja så.....FARVEL ægteskab.
    Man er 2 parter der skal blive enige om tingene og rent økonomisk så er en trailer en stor udskrivning.

    Nicoline: Det kan ikke bare glemmes.


  • #6   11. aug 2010 Eij man han kan sgu da ikke bare sige nej, og så er det bare det?
    Ja mine forældre har da også fællesøkonomi, det betyder ikke at de kun kan købe ting de begge to er vilde efter.
    Man må da gå på kompromis, og hvis ikke du har et ord at skulle have sagt, og jeres ægteskab går i smadder bare fordi du vil have en trailer, ja sååå!


  • #7   11. aug 2010 hvorfor skal manden købe en trailer til dig og dine heste?


  • #8   11. aug 2010 Hvis din mand vil sætte jeres ægteskab på spil for en trailer, så synes jeg dælme han har en mærkelig tilgang til tingene!

  • #9   11. aug 2010 - Undskyld mit sprog, det er udelukkende fordi jeg synes det ville være SÅ synd hvis du opgav din hobby pga en uoverenstemmelse..

  • #10   11. aug 2010 Sådan fungerer mit forhold sgu ikke. Vi har ikke specielt mange penge, fordi min kæreste pt er arbejdsløs, men jeg har da lige sendt min hest i ridning alligevel. Vi er ikke gift, men vi ejer vores lejlighed sammen, så det er stort set det samme som at være gift.

    Men på den anden side set, så er det mig der tjener mest, så det er vel fair at jeg får nogle goder smiley Min kæreste ved godt at det et dumt at komme imellem mig og min hest haha så han har aldrig sagt en lyd, når jeg købet noget til hesten. Desuden, som han så pænt siger "jeg ved hesten gør dig glad, så den koster den tid og penge den koster". Så ja smiley

    Du kunne vel forklare ham at du er et gladere mennesker, når du har hestene? Det burde han da forstå


  • #11   11. aug 2010 han mener det er mig der har en mærkelig tilgang hvis jeg vælger at få en trailer når jeg ved at det vil koste vores ægteskab. han mener at jeg på den måde sætter en trailer højere end vores børn/familie.

    Min mand har med en tidligere partner været MEGET uheldig økonomisk og man skal kende hans situiation før man kan "stemple" ham.
    Når man har fælles økonomi er der ikke noget der hedder dine og mine penge...det er vores penge.

    Men egentlig så spurgte jeg bare om hvad i andre har gjort hvis i var/er i samme situation som mig og den eneste der har svaret reelt på det er *BBBTM*.
    Gør mig ondt at høre at der heller ikke i dit tilfæld heller ikke er en fornuftig løsning. Øv hvor er det hele dog besværligt.


  • #12   11. aug 2010 nomineret i fotokonkurrence, igen. Fedt. *
    De har FÆLLES konto. så det er ikke manden der skal gi hende en.


  • #13   11. aug 2010 tak.

  • #14   11. aug 2010 jeg ville skille økonomien af. Betale til fælles udgifter hus mm. og så selv have lov til at bruge sine egne penge.

  • #15   11. aug 2010
    nomineret i fotokonkurrence, igen. Fedt. *
    så nemt og lige til er det altså ikke når man har fælles økonomi. med fælles økonomi er man også fælles om feks hus, bil og andre udgifter i forbindelse med det. Man kan ikke BARE skille økonomien ad da hele ens tilværelse er bygget op omkring et budget.


  • #16   11. aug 2010 Kan i ikke prøve at sætte jer ned og snakke tingene igennem og se hvor mange penge i kan finde til en trailer..
    Og så kan i måske blive enige om at han også får en ting han har ønsket sig.. Så i begge to får noget.

    Syntes det er lidt ledt af ham at sige at det er ægteskab eller trailer. Han må da også lige sætte sig ind i din situation.

    Men tænk på hvor meget du vil savne hestene hvis du solgte dem.. Det er trods alt bedre end ingenting at kunne ride lidt i skoven.

    Har i ikke plads til at lave en ridebane der hjemme?? Evt bare et jordbane på et stykke af folden.


  • #17   11. aug 2010 BBBTM - nu skriver hun ikke noget om bil og kort er problem, og hvis de ikke havde 15000 til en brugt trailer, så ville hun forhåbentlig heller ikke skrive det på den måde.

  • #18   11. aug 2010 *BBBTM*: Du er den eneste der har den korrekte forståelse. Det er nemlig ikke bare et par ridebukser til 500,-. det er en trailer som ud over trailerens pris også koster i forsikring, vægtafgift, diesel og vedligeholdelse.

    Krisitna M: det har været diskuteret MANGE gange - tro mig. og der er ingen løsning. den med at hvis jeg får en trailer så får han noget han ønsker sig.....den går squ ikke. hvis man ikke har råde til en trailer har man jo slet ikke råd til trailer + feks motorcykel.


  • #19   11. aug 2010 Joo det kan man nu godt det med at skille økonomien ad.
    Vi har gjort det sådan at vi betaler de fælles ting sammen. Altså vi har en fælles konto, hvor vi hver især sætter et fast beløb over hver mdr. Dvs lejlighed, lån, forsikring, mad og den slags bliver betalt over vores fælles konto.Og den der tjener mest betaler så lidt ekstra til fælleskontoen.

    De penge vi så hver især har tilbage efter vi har indbetalt til fælleskontoen er så til eget forbrug. Så jeg blander mig ikke i hvis min kæreste køber en guitar og han blander sig ikke i hvis jeg køber en sadel for de er købt for egne penge. Der er dog en fælles aftale om at hvis den ene en mdr ikke kan betale en regning, så spæder den anden til.

    Det fungerer for os smiley


  • #20   11. aug 2010 Gør som min far gjorde.. Køb en gammel trailer, i størrelse lille trailer og sæt den i stand..
    Vi har fået en superflot trailer, for ikke særlig mange penge smiley Og fordelen ved at den er en lille trailer er at alle kan køre med den smiley


  • #21   11. aug 2010 Stald baggården. Jeg er heldigvis ikke i din situation, men hvis jeg en dag skulle komme i en situation, hvor jeg ikke havde råd til at dyrke min hobby på konkurrenceplan, med hest på rideskole og trailer, og alt hvad dertil hører, ville jeg nedjustere mine ambitioner en periode til økonomien så mere fornuftig ud, nyde mine heste for dem de var, og ride det der kunne lade sig gøre.
    min begrundelse for mit svar er, at jeg pt. har et stk foldbums på 12 år, der for et år siden lavede en skade på den dybe bøjesene ved hæftningen, og aldrig bliver dressurhest igen, og kun er til hygge. Og mit nye unge håb døde af tarmslyng. Så pt lejer jeg hest på den rideklub hvor min hest stod opstaldet, rider fordi jeg kan lide dyrene og det fællesskab og samarbejde man har med dem.


  • #22   11. aug 2010 hvis han mener ægteskab eller trailer, så synes jeg det er et underligt fundament at bygge et forhold op på.. det vil aldrig holde i længden så..



  • #23   11. aug 2010 Ville beholde hestene. Men har dog valgt at flytte min ene hest til vinter, så han kommer ud og stå et sted med ridehus og 2 ridebaner, samt roundpen.

    Har dog selv os ridebane, men før hen havde jeg hverken banen eller traileren. Også trænede jeg på den fladeste del af folden

    Man kan hvad man vil!!


  • #24   11. aug 2010 derudover så kan jeg godt se problemet ang en trailer.. men du kunne jo evt sælge en af hestene, og så bruge de penge på en trailer..

    Der er vel ingen grund til at have to heste, når I er presset økonomisk


  • #25   11. aug 2010 Signe B: vi er GIFT så vi kan ikke BARE skille vores økonomi ad som jeg har prøvet at forklare. der er lavet et fælles budget som har gjort at vi feks bor hvor vi gør, har den bil vi har. Hvis vi skiller vores økonomi ad så har banken/kreditforeningen ikke den samme garanti for at tingene bliver betalt som når man har fælles økonomi. Det er noget andet hvis man har købt hus og bil inden man fik fælles konto....så er det udregnet på baggrund af det og der er bevilliget lån som tager højde for at der kun er en indkomst.

  • #26   11. aug 2010
    *STALD BAGGÅRDEN* © Een gang tinker - altid tinker *

    du skrev jo ikke nogen steder før at i ikke havde pengene til en trailer. og i ikke havde råd til at skulle køre med den, så er det jo en hel anden sag smiley


  • #27   11. aug 2010 ???? det er noget af det første jeg har skrevet....men det var slet ikke hele essensen i mit indlæg.

  • #28   11. aug 2010
    Janni AKA the kanyle-woman! .

    "det vil aldrig holde i længden"...... ;o) vi har været gift i 11 år :o)


  • #29   11. aug 2010 Hvad med at tage et stykke af folden og lave til ridebane??
    Altså den ka jo nok ikke bruges året rundt.. Men sådan er det jo når man ikke har ridehus.


  • #30   11. aug 2010 det koster også penge at lave en ridebane....ca det samme som en brugt trailer.

  • #31   11. aug 2010 Ja alt idag koster penge.

    Men ellers må man ligge det til side, man kan hver mdr. Også bare spare op!!

    Nu er jeg heldigvis frit stillet, da min kæreste og jeg ikke ønsker fælles økomin. Og har sørget for at det er ham, som har købt hus også ejer vi hver vores bil! Det giver mere luft for os begge. Men måske har i sat jer for dyrt?


  • #32   11. aug 2010 forstår ikke hvorfor du ser så surt på det, hvis du ved det ikke kan hænge sammen økonomisk, det var noget anden hvis din mand bare nægtede og i så havde pengene, til at have en trailer.

  • #33   11. aug 2010 jeg spurgte til....allerførst....i tråden hvad I gjorde hvis i stod/har stået i samme situation som mig......jeg har aldrig nogensinde været inde på noget økonomisk fra starten. Det var Jer herinde der drejede den ind på det spor :o)

    majken m: nej vi sidder ikke for dyrt...det er det værste af det. problemet ligger i min mands tidligere "uheld"som skrevet længere oppe. Han har af gode grunde et meget anspændt forhold til penge og det er deri alle vores problemer ligger. jeg er mere typen som lever livet her og nu for det er ikke sikkert vi har det i morgen så hvorfor bruge tid og energi på at gå og ærgre sig over det man ikke kan få/nå når man bare kan gøre det og så tage konsekvenserne bagefter. det skal nok løse sig i længden. Men desværre deler min mand og jeg ikke min holdning.


  • #34   11. aug 2010 så er det da vist også snart på tide, at han ligger sine problemer i sit tidligere forhold bag sig..

    ja, men du kan da godt beholde en og så sælge den anden.


  • #35   11. aug 2010 *STALD BAGGÅRDEN* © Een gang tinker - altid tinker *
    Gudskelov for mig så sidder jeg ikke i din situation længere, men har gjort. jeg havde heller ikke ridebane, men der brugte jeg stubmarker og så hestefolden som ridebane (: en primitiv ridebane, men den fungerede (: du kan hvis folden er stor nok tage og slå græsset helt ned og så bare ride på jord indtil økonomien er der til lidt sand (:
    Håber det går i orden for dig så du ikke skal sælge dine heste (:


  • #36   11. aug 2010 Okay, men så burde i jo virkelig kunne begynde at snakke om det. Ellers må du jo sælge den ene hest også opstalde den anden, i en rideklub!!

    Har os svaret dig, hva jeg ville gøre din siuation!! Men mine heste betyder mere for mig end et stævne!!


  • #37   11. aug 2010 men vi har mere eller mindre lagt de ideer der er, frem, men når du ikke vil pga din mand osv, så er der jo ikke rigtig noget at gøre..?

    hvis ingen vil ofre sig, så kommer man jo ikke videre lige foreløbig.


  • #38   11. aug 2010 ja du spørger hvad vi andre ville gøre. vi ville spare op, tale med vores mand, sælge en hest, ride på en mark, der er jo mange muligheder


  • #39   11. aug 2010 Jeg kan godt se at det er en svær situation - og jeg forstår til en vis grad både dig og din mand. Men dertil vil jeg også sige, at jeg synes det lyder noget hårdt, når der bliver sagt at valget står mellem ægteskab og trailer. - På den anden side, hvis man vender det om, hvis i så ikke har råd til en trailer, vil du så stadig gerne have en? I så fald ville jeres økonomi jo blive temmelig dårlig, og når økonomien er dårlig, hober problemerne sig bare mere og mere op - hvilket i sidste ende måske endda direkte ville forsage et dårligt ægteskab og i værste fald skilsmisse.
    Jeg ved selv hvordan det er, ikke at have penge til de ting man ønsker sig (..Ja, jeg kunne ikke lige finde et bedre ord..), og hvordan det kan være svært at overskue hvordan man skal undvære det pågældende. Men så må man opveje tingene og føle efter om ens prioriteter er rigtige, og om det nu virkelig også er så nødvendigt med det man ikke har råd til. Hvis man så når frem til at det virkelig er en nødvendighed - så må man tage konsekvensen - hvilket i dit tilfælde nok tyder på at den eneste (?) løsning ville være at sælge hestene, hvis du når frem til at du ikke kan undvære en trailer.

    Dog ville jeg vælge at se på andre ting først, og så slå trailerkøb helt ud af hovedet.
    Jeg går næsten ud fra at du har hestene stående hjemme?
    Er det virkelig fordi din interesse i sporten bygger på konkurrence? Eller mangler der bare noget (udefinerbart)?
    Har du mulighed for at lave en ridebane hjemme? ..Det behøver jo ikke være fancy pancy..
    Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om noget af det du mangler måske er omgangen med andre hestefolk, hvis du har dine heste hjemme. Jeg ved ihvertfald fra mig selv at "hest" bliver lidt kedeligere og lidt mere ensformigt, hvis jeg ikke har "arts-fæller" omkring mig jævnligt. Jeg ved godt at det her slet ikke besvarer direkte på dit spørgsmål, men hvis det handler om at du "mangler noget", så kunne en part eller en opstalder måske være en idé, en som du svinger godt med, og kan få en masse timer sammen med hestene til at gå med. På den måde kan du måske finde nye muligheder med dine heste..

    Held og lykke herfra - jeg håber du finder en løsning, som passer til jeres muligheder..


  • #40   11. aug 2010 jeg kunne ikke drømme om at have en hest stående alene. og opstaldning er ikke en muliged. vi bor på en gård som vi har købt netop for at have hestene hjemme. desuden er det mine børns hest den ene af dem og man sælger ikke bare børns kæledyr hvis det kan undgåes.

    Janni: du læser åbentbart ikke hvad jeg skriver. det er ikke et spørgsmål om at jeg ikke "vil" pga min mand. jeg har forklaret hans situation længere oppe så gider ikke igen.

    DACAPO: måske jeg kunne smide lidt sand på et stykke af græsfolden så hesten ikke glider. dete r ikke optimalt da denikke har de rigtige mål og jeg vil jo stadig ikke kunne "komme i byen" med dem, men det er vel bedre end ingenting.


  • #41   11. aug 2010 Hejsan :O) op med humøret!!! TÆnk sådan her - det hjælper mig. Måske har i ikke råd eller kan ikke blive enige om anskaffelse af trailer - MEN vend den og tænk på hvor heldig du er at du HAR en hest og du kan tilbringe tiden med den - eller hvor heldig du er du bor et dejligt sted. Du heldig i har en god familie.....der er ting der er meget værre - ik at jeg ik forstår du synes det træls for klart!!! Men du heldig du har helbredet til den hest du nu har - få det bedste ud af det - lav øvelser når du rider i naturen - tag måske et lille spring :O) Du vil da alligevel ikke undvære hesten når du tænker på alle de gode timer i har sammen :O) stort knus og klap på skulderen til dig - op med humøret - imorgen ser dagen anderledes ud :O)

  • #42   11. aug 2010 jo jeg læste det godt, og siger også at han snart må ligge det bag sig, når der er gået så mange år..




  • #43   11. aug 2010 mette m:

    det er netop det fællesskab der er når man er til undervisning/stævne som jeg savner. jeg elsker at have mine heste herhjemme men for satan hvor kan det også være kedeligt (ja undskyld men det kan det altså). Jeg hører jo ikke til i den unge afdeling så jeg kan ikke bare finde en rideveninde og ride sammen med....de fleste på min alder synes heste er nogle væmmelig og farlige dyr :o). så ja - det er helt klart også fællesskabt jeg søger/savner.
    jeg er egentlig ligeglad med selve konkurrencen og har altid kun været hyggerytter....men der er forskel på at være hyggerytter som barn og så være det som voksen.


  • #44   11. aug 2010 jannie: tror aldrig man kommer videre efter at være blevet snydt for 1,3 million........

  • #45   11. aug 2010 *STALD BAGGÅRDEN* © Een gang tinker - altid tinker *
    Den bane jeg har nu har heller ikke de rigtige mål men det er jo som du skriver jo bedre end ingenting og hvis du nu så kender nogen eller kan finde en herinde som du kan køre med til stævner? (:


  • #46   11. aug 2010 Jeg har ikke læst hele tråden, men ved at leje en trailer ikke er vildt dyrt.

    I skal selvfølgelig stadig være enige og jeg kan godt se problemet. Ved godt hvad det kræver at have fællesøkonomi.

    Jeg kan også sagtens forstå din frustration og der er ikke meget, der kan få en til bare at glemme det, når det virkelig går en på.
    Er der slet ingen i nærheden der har ridebane?

    Måske du kunne bruge et stykke af folden som ridebane. Det har jeg gjort, nogle af de steder jeg har stået. Det gør selvfølgelig ikke at man kan komme ud til stævne. Men en trailer koster omkring 400 kr at leje for en hel dag. Det er også mange penge, men det kommer selvfølgelig an på hvor tit man vil afsted.


  • #48   11. aug 2010 Hvis jeg har dage hvor "jeg vil sælge lortet", og tro mig, sådanne dage har jeg også, så tager jeg en dag i stalden; tager mig rigtig god tid, arbejder og nusser med mine heste. Pusler om dem, tager evt. nogle billeder og så bliver mit hjerte "så varmt" og kan næsten tude over jeg overhovedet overvejede at sælge dem. Hestene, og mine hunde, er mine familiemedlemmer og de betyder alverden for mig.

    - Når min hoppe vrinsker når jeg kommer og hun kommer i fuld galop når jeg henter hende fra marken. Eller når min vallak hviler sit hovede på min skulder og nusser mig på ryggen. - Det er lykke for mig og kommer på helt andre tanker. =O)


  • #49   11. aug 2010 BBBTM:
    Hmm tror vi er forskellige. For jeg kan ikke forstå at man er i et forhold, hvor man ikke kan gøre som det paser en. Jeg har da ikke planer om at ændre mig eller begræne mig bare fordi min økonomi hænger samme med min kærestes.. Som sagt, vi er ikke gift, men vores økonomi er stadig meget dygtigt flettet sammen.
    Men jeg ville da aldrig nægte min kæreste noget han ønsker sig og omvendt hvis vi har råd. Det da noget sært noget at nægte hinanden glæder..


Kommentér på:
Er så pisse træt af det :'(

Annonce