Hjælp (familie problemer) {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Jeg er lige nu tudefærdig, så skriver jeg forkert er det derfor..
Jeg har 3 brødre men den ældste og mig har i 3-4år ikk kunne fordrage hinanden..
Men igår toppede det..
Sagde noget til min kusine, som jeg endda lavede om på som noget jeg ikk vidste noget om..
Hun sagde det til ham, og idag sidder jeg og har mistet min bror..
Jeg har nu valgt han ikk er min bror, for vil ikk have en bror der sviner mig, og desideret viser had overfor mig når vi ses..
Vil intet have med ham at gøre, og min kusine skal os bar smutte af helved til..
Aner ikk hvad jeg skal gøre af mig selv lige nu, er tudefærdig, men kan bar ikk holde til det pis mere..
Tja tror egentlig bar jeg ville ud med det
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
mar 2008
De sidste 3-4år har det været sådan at når jeg så ham blev jeg i utrolig dårligt humør, bar af at se på ham..
mar 2008
Følger: 74 Følgere: 78 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.477
Jeg fungere heller ikke lige altid med min bror og søster, men vi er søskende, og det vil vi altid være. På alle måder!
Hvad med om nogen år, når dine forældre er døde?
Tror du så de vil ønske i var uvenner?
mar 2008
Elisabeth.. du skulle prøve at stå i min situation.. har udover ham 2 andre brødre.. så ved udemærket godt hvornår det bar er lidt fjendtskab mellem søskende og desideret had..
Og dette er desideret had.. jeg har det sådan her, det eneste der forbinder mig og ham er blodet ikk en skid andet..
Nej ville de nok ikk.. men kan intet gøre.. er ham der for mange år siden valgte at det skulle være sådan her
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Men du kan vælge han ikke er en del af dit liv ved at undgå ham, og hvis i er til familiefester, så lad være med at snakke sammen
mar 2008
feb 2007
Følger: 90 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 752
mar 2008
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
Jeg har selv valgt for maaange år siden nu at droppe kontakten til min far. min far drak/drikker og var rigtig dårlig til at holde kontakten til mig og mine søskende. alkoholen betyder mere for ham end vi gør.
Jeg valgt at jeg ikke ville have kontakt til ham, da der er "nemmer" at undværre end at blive skuffet og såret gang på gang.
mine søskende valgt dog stadig at have kontakt til ham da jeg valgt ham fra, og rigtig mange gange har jeg set på hvordan han har glemt dem og ikke overholdt aftale osv, de har nu også valgt at stoppe kontakten med ham.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jeg ved godt hvad det vil sige at have brødre, og jeg ved hvad vil det vil sige med had og fjentlighed, men lige frem at afskrive mine brødre, det vil jeg ikke.
jeg har brødre jeg kun ser til jul eller hvis der skulle være en rund fødselsdag,bryllup eller andet. vi har intet med hinanden at gøre til daglig, men vi er da heldigvis så godt opdraget, at vi kan når vi skal være samme lade stridsøksen blive hjemme.
vis dig som den voksne og lad, sådan noget barnlig pladder, gå ind af det ene øre og ud af det andet.
mar 2008
Sidste år til jul sagde han nogle ting til mig som han vidste han kunne gøre mig sur med, og det klarede han fint, så min jul var ødelagt, der havde jeg lyst til at gå i seng og glemme julen..
Har ikk lyst til at holde noget med ham mere fordi han altid ødelægger det..
Alle mine fødselsdager har han ødelagt ved at gøre mig sur og ked af det..
Og sådan kan jeg blive ved..
Han valgte for første gang desideret at svine mig igår, og der satte jeg en stopper, for der fik jeg hans mening om mig og omvendt..
Ved ikk om du begynder at forstå mig nu, men pga. ham har jeg ikk lyst til at holde, jul, nytår, fødselsdag, påske osv, fordi hver eneste gang for han gjordt mig ked af det..
Og nej det ikk kun en gang i mellem inden for de sidste 3-4år, det er hver gang vi har ses til noget eller bar har set hinanden har han gjordt mig sur og ked af det..
Jeg har selv en bror der bor 2timer i bil fra mig, og ham kunne jeg aldrig drømme om at gøre dette ved.. ham elsker jeg rigtig højt, og når jeg endelig ser ham er jeg et stort smil.. min ønske bror er os sød ved mig, spørger hvordan det går og er gennerelt sød ved mig så ham kunne jeg heller ikk finde på det ved..
Men den ældste.. ja lad mig sige det sådan her, kan ikk klare det mere, bukker under hvis jeg bliver ved med at forsøge at få et familie forhold til ham..
aug 2008
umiddelbart tænker jeg at hans "had" ligger i noget jalousi, nu ved jeg ikke hvordan i er i rækkefølge, men hvis han er ældst, kan han have jalousi fra da du blev født, pludselig ikke at have mor og far alene og at skulle dele. hvis din anden bror er nr i rækken kan jalousien ligge i at du er pige og af den grund har han måske følt at du har fået mere opmærksomhed.
jeg selv er eneste pige, jeg har 4 storebrødre, og jeg er efternøler. min anden ældste bror claus, har i al den tid jeg har kunne huske været efter mig, alt hvad jeg gør er forkert, min uddannelse er ikke god nok, min kæreste er ikke god nok mine interesser er ikke gode nok, og et hvert sted han kan ramme mig slår han til. han og jeg har intet sammen. men vi er dog godt opdraget og kan finde ud af at være sammen når det skal være, med ganske almindelig høflighed. jeg har accepteret, at min bror er super egoist, og at vi aldrig bliver tætte. jeg har accepteret ham som han er, og jeg elsker min bror, trods det at vi ikke har noget sammen.
jeg har haft en periode hvor jeg lige som du ønskede at skærer hånden af ham, men kan i dag se at det ikke gavner hverken ham, mig eller familien.
Martin den mellemste af os alle hadede mig da vi var mindre, og det handlede om jalousi, han var 10år da jeg blev født, og den opmærksomhed jeg som pige fik, kunne han ikke klarer. ved hjælp af en samtale, da vi blev voksne, er vores forhold blevet bedre, ikke kanon godt men bedre. hvis jeg ser på billeder fra min barndom er der kun 3 billeder hvor jeg er sammen med martin på, et hvor han slår mig, et hvor han truer med at slå mig og så er der billedet fra da mine forældre havde sølvbryllup, hvor vi blev fotograferet sammen alle 5.
jeg elsker alle mine brødre for dem de er, og har accepteret at man ikke behøver at sidde lårene af hinanden bare fordi man er søskende.
jeg syntes du burde lade din bror være din bror, og behandle ham pænt og høfligt, også selv om det pt ikke er sådan ahn behandler dig.
du bliver nødt til at være den voksne.
mar 2008
Men vil ikk kalde ham min bror..
Ønsker ikk at se ham mere end højst nødvendigt, og skal jeg se hans to piger må det foregå hjemme hos mine forældre..
Kan self. godt være der kommer en tid hvor vi kan sammen igen, men dette kræver en meget stor undskyldning fra hans side..
Og ja self. er der jalousi indblandet, har der altid været og sådan er det, men er ikk kun det, han kan virkelig ikk lide mig..
Mine to andre brødre har også været jalou, men det er langt fra det samme som der sker i den ældstes hoved..
Han har desideret sagt til min mor at han har det bedre med at sårer folk
aug 2008
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 457
Hjælp (familie problemer)