{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.456 visninger | Oprettet:

Fisk i bowle?? {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg har købe en fiske bowle, og har nu langt om længe tænke mig at få en fisk i den... Men har aldrig prøvet det før, og har ik forstand på det... Nogen der har og evt vil fortælle om det??... Vil gerne ha en masse råd før jeg anskaffer mig fisk smiley

Har samme opslag på hundegalleri... Blot for mere respons smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fisk i bowle??
  • #5   12. sep 2010 celina:
    derfor man bruger de slags fisk som man gør. fordi den slags ikke har behov for at få iltet vandet på den måde.

• #6   12. sep 2010 Bowler er ikke fiskeegnede. Men hvis du insisterer på at sætte noget i den, så køb en kampfisk. Det er labyrintfisk, hvilket betyder at de kan klare at leve i det meget iltfattige miljø en bowle giver (meget lille overflade).

Guldfisk i bowler hører kun til i tegnefilm! Fisk er sådan indrettet, at de vokser efter forholdene, så selvom en guldfisk i realiteten bliver 25-30 cm under ordentlige forhold, ville den aldrig blive så stor i en bowle. Problemet er så, at indvolde m.m. IKKE stopper væksten under ugunstige forhold, med det resultat at fisken får misdannelser og bliver deform at se på med tiden - plus det må være en utrolig lidelsesfuld proces.

• #7   12. sep 2010 Vi skiftede vand 1 gang om ugen da vi havde fisk i bowle smiley

• #8   12. sep 2010 INGEN FISK I BOWLE!

• #9   13. sep 2010 Fisk skal ikke være i bowle.... De bliver syge af det...

• #10   13. sep 2010 nej fisk skal ikke være i bowle, de kan få stress og deraf dø, fordi den er und og de derved ikke kan få "skygge" også en bowle bare ikke fiske egnet smiley

• #11   13. sep 2010 Min trives da meget godt i min bowle..
    Bare lad være med at fylde vand i helt op til kanten da der så er mindre overflade end der er vand. Så holder ilten i vandet ikke så godt. Nu har min den ene fisk boet i bowle i over 1½ år.

• #13   13. sep 2010 Thilde:

Køb ALDRIG NOGENSINDE en guldfisk hvis den skal bo i en bowle.
    Uanset hvad den lokale dyrehandler nu siger vil det være rigtig syndt både for dig og fisken.
    Det er sådan at en fisk tilpasser dens størrelse efter hvor mange liter vand der er i bowlen/akvariet. Dog vil dens organer blive ved med at vokse, så hvis du kommer forbi en dyrehandel og nogle af fiskenes øjne ser lidt store ud, er det fordi de har været i for få liter vand i et stadium af deres liv. (sker især i det stadium hvor de vokser sig fuldvoksne)
    De mest idéelle ville nok være Guppyen.
    Normalt siger man en 2/3 hunner til en han.
    Der findes mange forskellige typer af guppyer, slørhale er en af de få typer, og nok den mest udbredte.
    Hvis du nu skulle falde for Guppyen og få lidt løst til at yngle med dem, med en målrettet avlslinje er Endlers Guppyerne en god idé.
    Der er ogsp en anden fiskerace jeg vil råde dig til og det er kampfisken: Min yndlings! smiley
    Selvfølig er der en grund til at de hedder kampfiske, og det er at hannerne ikke kan gå sammen når akvariet er under ca. 250 liter.
    Det er dog den eneste minus ved dem smiley
    Ligesom Guppyen findes der mange forskellige findetyper, dog er VT (Vailtail) kampfisken den mest almindelige.
    Jeg har selv tabt mit hjerte til CT´erne (Crowntail).
    Hvis du er heldig kan du finde dem i Aalborg.
    Noget andet rigtig sjovt at holde er rejer.
    Dem har jeg selv mange af smiley
    Det kan godt være de ikke lyder så søde og lækre men prøv lige at google Red Cherry Shrimp. De bliver kun 2 cm!
    Naturligvis findes der mange andre arter af rejer.
    Alle de fisk/rejer jeg har nævnt kan leve uden pumpe, med undtagelse af rejen (dog skal der et net uden om pumpen, så rejerne ikke bliver suet op i den)

Et godt råd ville være at besøge Akvariesiden.dk
    Derinde kan du finde min under navnet Cille.
    Jeg har haft akavrie i næsten hele mit liv og jeg lærte det meste af det jeg ved fra Akvariesiden og min farfar og far.
    Jeg vil gerne skrive mere om fisk og akavrier til dig, så bare kom med spørgsmål, så vil jeg svare så godt jeg kan smiley
    Husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar smiley
    Desuden er der pH-værdien i vandet men det vil jeg overlade Akvariesiden.dk om at lære dig om smiley
    Må jeg spørge hvor stor din bowle er (liter)
    Om der er pupme og varmelegmene og lys med til?

Cille & co.

Kommentér på:
Fisk i bowle??

Annonce