{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.938 visninger | Oprettet:

Matematikhjælp :P {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Nogen som gider hjælpe mig med noget matematik ;)?

OPG 1) - På posthuse købes lige mange 7-kr. frimærker og 6-kr. frimærkerfor ialt 455 kr. Hvor mange frimærker blev der købt?

OPG 2) 4 katte og 3 killinger vejer 44 kg, mens 3 katte og 2 killinger vejer 32 kg. Hvis alle katte vejer det samme, og alle killinger vejer det samme, skal du finde vægten af en kat og vægten af en killing.

TUSIND tak på forhånd smiley

MVH Nanna

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Matematikhjælp :P
  • #1   26. sep 2010 Opg. 1) Opstil en ligning for udtrykket, hvor x er antallet af frimærker, der skal købes af hver slags:
    6x+7x=455
    løs ligningen (svar: x = 35)

Opg 2) Prøv selv efter samme princip, så skal jeg nok vejlede dig smiley

• #2   26. sep 2010 tusind tak for hjælpen smiley

OPG 2)
    altså:

4x+3y=44
    3x+2y=32

Så der er to ubekendte smiley - men når jeg så regner den ud forjeg x til at give 48, og det kan jo ikke passe? jeg mener, en kat kan sguda ikke veje 48 kg..?

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 829
    #3   26. sep 2010 Det der ville jeg aldrig kunne og jeg er 16 år smiley Shit jeg føler mig mega dum.

• #4   26. sep 2010 Cille - aldrig sig aldrig smiley .. jeg fatter ærlig talt heller ikke meget af det... Går du i gymnasiet eller hva?

• #5   26. sep 2010 Dine ligninger til opgave 2 er helt rigtige smiley

4x+3y=44
    3x+2y=32

Når du skal løse en ligning med to ubekendte har du 2 valgmuligheder: enten at isolere enten x eller y og indsætte i den anden ligning, eller trække de to ligninger fra hinanden, så enten x eller y går væk:

F.eks. ganges den første ligning med 3 og anden med 4, så de har lige mange x'er:
    12x+9y=132
    12x+8y=128

Og trækker dem fra hinanden, så:
    12x + 9 y - (12x + 8 y) = 132 - 128
    y = 4 kg

Dette kan du så indsætte i en af ligningerne og beregne x (= 8 kg), så ja, det er nogle halvstore katte og specielt killingerne smiley

• #6   26. sep 2010 arrh tusind tak for hjælpn smiley fandt ud af at det gik galt da je skullefnde fællesnævner.. Kom åbenbart til at gange 44 med 4, istedet for 3:D hhehh XD

• #7   26. sep 2010 Det var så lidt smiley Du virker til at have flair for det smiley

Kommentér på:
Matematikhjælp :P

Annonce