{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.620 visninger | Oprettet:

Byg-selv-boks (udendørs) {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle der selv har bygget udendørs bokse? Hvad er jeres erfaringer?
Jeg har kigget lidt rundt omkring for køb af udendørs bokse, men så tænkte jeg om man ikke selv kunne bygge dem (min kæreste har hænderne skruet rigtigt sammen) - og selvfølgelig kan man selv, men hvilke erfaringer har I? Jeg tænker lidt om LECA Blokke kunne bruges?
Jeg synes nemlig hestebokse er temlig dyre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Byg-selv-boks (udendørs)
  • #1   26. okt 2010 Ang. LECA Blokkene, så tænker jeg nemlig, at det gerne skulle være sådan, at jeg senere (om nogle år måske) kunne, hvis jeg fik lyst / behov, lave flere bokse - og de skal jo så gerne ligne dem vi laver nu. Tænker lidt, at hvis man køber nogle, kan det måske være svært at finde nogle magen til senere.

    Jeg kender en, hvis bokse er i LECA Blokke og det fungerer fint, men er det også det I har erfaret og er det ikke forholdsvis nemt at arbejde med / bygge med?


  • #2   26. okt 2010 du kan godt bygge dem op i leca... dog skal du jo huske at der også skal være sider og tag på udeboksen, ellers er hesten ikke beskyttet for vind og vejr i sin boks... og en ordentlig stabil bund, som ikke tillader vand at sive for meget ind, når det for eks. regner, og sne den tøer..

    desuden skal du huske på, at der skal søges bygge tilladelse før du må bygge dem... (det er i hvertfald hvad min lånehest´s ejer måtte erfare, da han ville bygge udebokse til min lånehest)


  • #3   26. okt 2010 hihi Heidi... herhjemme siger vi "hænderne skruet rigtigt på" jeg ser for mit indre blik din kæreste gå omkring og forsøge at være handy med solidt sammenskruede hænder....

    Nå omkring de bokse, så skal det være den hårdeste leca type du bruger, og du skal nok også lave et rigtigt fundament. Min mand har bygget bokse inde i stalden med sådan nogen hullede blokke der er hældt noget beton/cement ned i hulrummene og jernstænger for at armere skillevæggene (han har haft mange store hingste). Den stald er der i al falde ingen heste som sparker huller i væggene på.

    som der står når man googler leca, så er det et godt produkt til mure man senere ønsker pudset op- og så der det jo lige meget om klodserne lindenunder er ens... jeg kan ikke fortælle dig om de kan stå "rå" udendørs, men der må kunne googles...


  • #4   26. okt 2010 Sandie: hehe ja selvfølgelig skal der sider og tag på, ellers er det jo ikke en boks smiley Ja, skal helt sikkert huske det med at der ikke skal kunne sive noget ind. Tak for det med byggetilladelsen.

    Kia: hehe det var da også lige det, som der skulle have stået smiley ved ikke lige, hvor det andet kom fra smiley
    Ja, det er nok en god ide at bruge de strækeste. Nu er mine heste ikke vilde smiley men når nu det skal laves, kan det lige så godt gøres ordentligt.
    Uanset hvad, vil jeg nu have dem pudset op smiley


  • #6   26. okt 2010 Camilla: lyder også som en god ide smiley Det er bare ikke lige det, som jeg havde forestillet mig.

  • #7   26. okt 2010 Camilla: I al fald super nemt. Den ide overvejer jeg lige yderligere. Hvor mange bokse har i plads til i den?

  • #8   26. okt 2010 kender en der har bygget bokse af leca, og de fraråder det meget, for leca er meget skrøbelit, for det første skal man bruge meget tid på at pudse op og male, men man skal også have sådan et jern rør mellem alle blokkene fordi de kan sparkes i stykker.. smiley
    vi har lavet bokse af træplader i en jernramme, lidt svært og forklare, men det holder virkelig godt! smiley


  • #9   26. okt 2010 guuuuuud ja jeg mente sku da heller ikke LECA da jeg skrev...

    men mente de der H blokke som team tøffe snakker om.... hvor man stabler dem lidt forskudt, og putter cement og jernrør i.....!


  • #10   26. okt 2010 Stine: ulempen ved træ er bare, at nogle heste elsker at spise det og så er det nemmere at reperere på leca blokke end på halvspist træ smiley

    Hvad er H-blokke? Sæt gerne et link.


  • #12   26. okt 2010 nej sådan nogle her.... FUNDA BLOKKE HA HA HA HA

    (link fjernet)

    det køre for mig med de der navne idag...

    vi har selv haft bygget op med sådan nogle som jeg linker til... og det holdte helt super


  • #13   26. okt 2010 Nårh fundablokke smiley

Kommentér på:
Byg-selv-boks (udendørs)

Annonce