1.225 visninger
|
Oprettet:
Spørgeskema om Jehovas vidner :-) {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Håber i vil hjælpe os 3 piger lidt. Vi har projektuge i denne her uge, og vi har om Jehovas vidner..
Vi har så lavet et spørgeskema som i håber i vil svarr på
Ved du hvad Jehovas vidner er, og står for?
Hvis ja, hvad står de for?
Kender du nogle der er Jehovas vidner?
Hvad syntes du om deres tro, og det de står for?
Hvad mener du om, at de ikke må fejre fødselsdage og jul?
Kunne du selv tænkte dig at være Jehovas vidne? Hvorfor/Hvorfor ikke?
På forhånd tak for hjælpen..
Hilsen Line, Ulrikke og Semine
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Ja, en kristen trosretning.
Fra skoletiden, ja
Min holdning til deres måde at udøve deres tro på, er generelt negativ. Jeg synes, det er dybt irriterende, at de skal "omvende" andre og fortælle om deres tro - fint at I selv tror på det! Men lad andre selv vælge deres tro.
Derudover blev hende jeg kendte udstødt af familien, fordi hun ikke ville være Jehovas vidne mere, hvilket jeg synes er fuldstændig absurd, at de vil tvinge folk til at blive i troen - det er et stort skridt at skulle vende ryggen til hele sin familie og omgangskreds.
En anden ting, jeg er hovedrystende overfor, er ikke at må modtage blod ved alvorlige skader - nej så er det da bedre at dø?
De har jo andre højtider og ting, hvor de giver gaver - det er sådan set deres valg, hvilke højtider de vil fejre.
Aldrig - af de nævnte grunde ovenfor. Desuden er jeg selv ikke særlig troende, men "tradition"skristen (det er da hyggeligt med kirke til højtider, men ellers ikke)
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
nov 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 209 Svar: 3.604
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 330 Svar: 256
nov 2007
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
kun på overfladen, jeg kender ikke alle detaljer, der skal man nok være vidne selv, eller religionsforsker/professor...
ingen jul/fødselsdag, de drikker vist ikke kaffe og spiritus, eller har sex før ægteskab eller bruger prævention, herefter... de missionerer, og der er vist også en del penge indblandet..og noget velgørenhedsarbejde laver de vist også... det er en meget tæt sammenholdende flok mennesker, og der er mange rygter om dem ..generelt, skulle det give bonus at følge deres eksempel, så man ikke forsvinder ved dommedag, som ifg. dem selv er nært forestående- åh ja og så mener jeg de skal have mad opbevaret til at klare sig med en måned, når det er, at dommedag engang kommer..- så skulle jehova vist også være på pletten og komme og samle dem op, når det var ved at spist- og han kommer selvfølgelig kun hvis de har været nogen flinke vidner..
nej, ikke længere, gik i klasse med en der var det
tja...det minder om så mange andre trosretninger på gud- følg os, adlyd reglerne eller dø og kom i helvede..- deres dommedag er bare lidt tætere på- og så er de så vidt jeg ved ikke i krig med nogen- det giver dem altså et plus hos mig, selvom jeg ellers synes de er noget spøjse når de er så definerede i deres tro, og gammeldags i deres normer..
det er lidt synd for deres børn, når de andre børn fejrer den slags. - og det er "vattet" at lave en erstatningsfest for ungerne og kalde den noget andet navnedag fx...- hvis det er meningen af de skal være stærke i troen og ikke fejre fødselsdage...så det er et smart lille problem de har skaffet si der- lige meget hvordan de gør, er det skidt.....
nej, ellers tak jeg har en helt anden tro
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Hvis ja, hvad står de for? De tror på jesus osv.. Det er en troesretning
Kender du nogle der er Jehovas vidner? - Nej men har gået i klasse med en
Hvad syntes du om deres tro, og det de står for? - Det er ikke en tro for mig..
Hvad mener du om, at de ikke må fejre fødselsdage og jul? - Det må de selv om, det er jo bare og andre der er forvendt med at få gaver de dage
Kunne du selv tænkte dig at være Jehovas vidne? Hvorfor/Hvorfor ikke? Nej det er ikek en tro for mig og jeg vil gerne stadig have kontakt med min familie
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.027
En regliøs tro, som er anderledes end den kristne.
Ja
Det må de selv bestemme, det vel godt nok for dem der har den tro. Jeg er kristen og har bare en anden tro og tilgang til testementet. Jeg går ikke ind for at udstøde andre.
Det er der s nogle af demder gør alligevel. Men nok som regel dem der er udstødt.
Nej, jeg har det fint som jeg har min egen tro.
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.380
Nogenlunde vil jeg mene...
De tror på at der engang vil komme en dommedag og udslette alle som ikke er Jehovas vidner.
Og så alt det med at de ikke må fejre fødselsdag, modtage blod, osv.
Det man fx. ser i filmen "2 verdener".
Indtil 4-5. klasse gik jeg i klasse med 2, hvis familie dog valgte at de skulle flytte for at komme til en by hvor der var flere andre Jehovas vidner.
De må tro på hvad de vil, men jeg bryder mig ikke om at de kommer og ringer på min dør.
Jeg synes især det med at de ikke må modtage blod er rigtig dumt. Børnene kan jo fx ikke gøre noget for at komme ud af det før de er 18.
Det er der jo så mange andre som heller ikke gør. Det må dog være træls for børnene. Jeg synes også det er lidt mærkeligt at de så har været nød til at indføre "gavedage" i stedet for.
Nej bestemt ikke.
Jeg synes ikke jeg har noget til fælles med det de tror på...
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Dog tænkte jeg lige OMG! til denne liste af "forbudte" ting på wiki:
Eksempler på hvad der ikke er velset:
Kærestepar der opholder sig alene i et lukket rum eller lejlighed. Overtrædelse kan medføre udelukkelse, på baggrund af dette betegnes som "stærke omstændighedsbeviser"[4] og [5]
Flirte, også selv om personen er single [6]
Deltage i konkurrencesport, for eksempel fodbold og badminton [7]
Holde i hånd eller kysse før man er forlovet [8]
Lade sine børn deltage i en lejrskole eller i klassefester [9]
Tage på diskotek [10]
Onani, da Jehovas Vidners ledelse påpeger onani kan være psykisk skadeligt, og eksempelvis medføre depression og overdrevent begær [11]
Blive væk fra deres to ugentlige mødedage af anden grund end sygdom, selv i ferier forventes det at deltage, hvor medlemmerne kommer frem [12]
Tage længere videregående uddannelser, men Jehovas Vidner understreger at det skal være en personlig afgørelse hvis man fravælger uddannelse [13]
Oral- og analsex hverken i eller uden for et forhold [14]
At bruge bandeord herunder også mildere former som for eksempel "sørme" og "pokkers" [15]
Deltage i et kirkeligt bryllup med en religiøs ceremoni, som ikke er afholdt af Jehovas Vidner, eksempelvis bryllup holdt i folkekirken [16]
hmmm, man forstår lige pludselig hvorfor de Jehovas vidner man kendte i folkeskolen var så "asociale" og aldrig deltog i ting. Det er ikke velset at tage længere videregående udd., whaaat? Jamen er I så bange for at jeres medlemmer bliver så kloge at de gennemskuer galskaben? Deltage i konkurrencesport? Øhh... lige helt præcist hvordan forpester det sindet? OMG!
apr 2007
Følger: 106 Følgere: 120 Heste: 9 Emner: 64 Svar: 427
mar 2005
Fester: Hvordan ved du om festerne er sjovere? Jeg syntes personligt de fester jeg kommer til er ret sjove og som oftes bliver talt om i lang tid efter
Gaver: Vi andre får da også gaver når vi mindst forventer det.. Det er ikke kun til jul og fødselsdag..
Børn: Mine børn (lige nu barn) SKAL ikke have en bestemt tro, hvis hun vil tro på buddah skal hun have lov til det.. Hvis hun ikke vil fejre jul og fødselsdag skal hun også det.. Jeg syntes ikke det er hjernevask, men en fri opdragelse.. Jeg har heller ikke samme tro som mine forældre, men respektere deres traditioner og deltager derfor i dem
Døren: Jeg syntes det er chikane at de kommer igen og igen også selv om man siger nej, og det er ulovligt at chikanere andre mennesker..
mar 2005
Mhh de bestemmer selv, men hvis de ikke vil være det må de ikke se familien, hvor fedt er det?
nov 2007
mar 2005
Den information jeg har er fra hende jeg gik i klasse med, så har hun misforstået sin egen tro?
maj 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 389
nov 2007
Spørgeskema om Jehovas vidner :-)