{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.287 visninger | Oprettet:

Kvalme! p-piller {{forumTopicSubject}}

ja i starten da jeg begyndte på p-piller der havde jeg mega meget kvalme den første måned, så gik det over og jeg fortsatte, har nu haft prøvet lidt forskellige. så stoppede jeg med dem.
men nu har jeg fået en ny kæreste så vil gerne begynde igen, men bare jeg ser pakken får jeg kvalme.
når men jeg endte med at tage en i går også en i dag selvom det var svært, men nu har jeg fået med seriøst meget kvalme hele dagen, så laver ikke andet end at ligge ned.
så nu regner med jeg med at droppe pillerne igen.

Men nogen som har gode råd som kvalme for har det virkelig skidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvalme! p-piller
  • #1   2. nov 2010 Det er bare tilvænning smiley
    Havde også vildt meget kvalme i starten... så lad vær med at skift mellem mærkerne osv. Og ikke længere pause imellem, så får du det bare rigtig skidt..


  • #2   2. nov 2010 det var jo også kun den første måned jeg havde det smiley
    det er fordi apoteket skal gives hos de billigste, så skrifter mærke men der er det samme i.


  • #3   2. nov 2010 ellers skift til p stav eller p plaster.

    den gang jeg startet kan jeg huske jeg blev svimmel og fik hedeture men efter 2 dage mærket jeg ikke mere


  • #4   2. nov 2010 Du kan bare forlange at få de samme.. hvis du giver dem besked om at det skal være dem og ikke billig erstatning for samme, så skal de give dig de 'dyre'..

    Jeg skal selv have de dyre og ikke de billige, da mit blodtryk er meget skrøbeligt, og det er derfor vigtigt jeg ikke skifter for meget medicin, så vi kan følge helt med i hvad jeg får og hvad jeg får det dårligt af..


  • #5   2. nov 2010 problemet er at det er lige meget hvad for et mærke jeg tager :S

    overvejede lidt p-plaster, men ike p-stav da jeg hader nåle :S


  • #6   2. nov 2010 du fik vel sen recept af din læge på dem. så siger du det jo til din lage da du fik dem

  • #7   2. nov 2010 Fik isat en p-stav for 3 år siden (den bliver stukket ind under huden på armen, lidt det samme som en chip på en hund/hest) Det koster 1750 kr men den holder i 5 år, og er super effektiv. ingen uønsket børn her ;O)

  • #8   2. nov 2010 Problemet med P-stav er hvis man har nikkelallergi.. Så kan man ikke tåle staven..

  • #9   2. nov 2010 Hvad med at vælge et andet mærke? Jeg har også måtte skifte p-piller, da de første jeg tog gjorder mig deprimeret.

    Og vis du køber via recept fra lægen, og siger det skal være nødartigt det mærke. Så må de ikke give dig en billig model.


  • #10   2. nov 2010 <b>Kamilla T</b> :
    Det er ikke alle der har heldet med sig en i p-stav, min bedste veninde
    fik en, og havde sin mens. i 7 måneder hvor hun pletblødet flere gange
    dagligt, og så valgte hun at få den ud.

    <b>Til emnet</b>:
    Hvis du gerne vil have de samme p-piller, skal du bare sige det til apoteket.
    Jeg får også de billigste, har dog ikke noget problem med det.

    Men synes du skal snakke med din læge, for nogle kan ikke "tåle" at være
    på p-piller, og får som dig, kvalme smiley Men det kan også sagtems være
    at du bare skal vende dig til at tage p-piller.


  • #11   2. nov 2010 Sanne: Ved du om det er almindeligt? Efter jeg begyndte på p-piller har jeg i forbindelse med influenza haft så voldsomme udsving i blodtryk jeg har været indlagt på grund af besvimelser. Min læge mener vist jeg er lidt hysterisk...

  • #12   2. nov 2010 Tilvænning. tror ikke på andet.
    har prøvet nok alle ppiller gennem de fire år, jeg har taget dem.
    jeg har ALDRIG fået det skidt. men den eneste der kan snakkes med, er lægen. det er jo totalt individuelt hvordan vi hver især reagere.
    snak med lægen, og så tror jeg måske også noget handler om det psykiske.
    - tror ikke læger anbefaler p-stave og plaster til piger på 16-17 år.


  • #13   2. nov 2010 Jeg har prøvet både p-platser, p-ring og p-piller.
    P-platser er mega irriterende, specielt om sommeren da de løsner sig, og på mig kløede de og gav mig udslet og sår.
    P-ring kunne jeg ikke bruge da jeg åbenbart har en bagoverbøjet livmoder eller sådan noget, som gjorde den faldt ud og generede.
    P-piller virker fint nok på mig, men giver mig lidt hovedpine, dog burde de fleste bivirkninger gå væk efter tre måneder, så måske skulle du gi det en chance eller skifte over til de p-piller med få hormoner, dem man tager 28 dage i træk i stedet for 21, de er mildere. Og hvis du virkelig får det dårligt af det, må han altså bruge kondom, det kan ikke være rigtig du skal tage alt muligt der gør dig dårligt tilpas pga. han ikke gider kondom.
    Ellers er der også en spiral, den skal dog sættes op og mange synes det er et lidt "stort" indgreb ligesom med p-stav.


  • #14   2. nov 2010 de bruger forhåbeligt begge dele.

  • #15   2. nov 2010 Snak med din læge om det.. Få evt. p-stav, spiral eller anden prævention.. Og lad kærestne have kondom på

  • #16   2. nov 2010 Hvis de bruger begge dele er kondom jo nok. Så behøver hun jo ikke p-piller. Hvis man har fast forhold og ingen af dem fejler noget behøver man jo ikke kondom, der er da mange kærestepar der ikke bruger kondom.

  • #17   2. nov 2010 det er jeg klar over. men føler mig da sikrest ved begge dele, da kondom ikke er 100% sikkert. stoler på min kæreste, det har intet med ham at gøre.

  • #18   2. nov 2010 -Laura&Safir<3 - Hun skriver det er en ny kæreste smiley Hvor mange mennesker kender du der som det første spørger "Er du tjekket?" ikke særlig mange smiley

    Jeg har altid kondom på i starten ved nye kærester


  • #19   2. nov 2010 Desudem så kender jeg folk i længrevarende forhold der bruger kondom fordi de vil værre mere sikre på ikke at få børn, det er nemlig ikke kun kvindens job at beskytte sig

  • #20   2. nov 2010 præcis Atli!

  • #22   2. nov 2010 Hvis de nu er sikre på det behøver man jo ikke. Hvis de nu begge er jomfruer eller kun har været sammen med jomfruer eller lige er blevet testet. Desuden er det jo så ligemeget at begynde på p-piller hvis man bruger kondom, for så er det jo kun hvis det springer at man er på den, og så kan man jo tage en fortrydelsespille og så er man jo også i farezonen for at være blevet smittet hvis den anden nu fejlede noget. Man kan da sagtens nøjes med kondom, specielt fordi alt det der hormon noget er så usundt som det er eller hvis man får det skidt af det.

  • #23   2. nov 2010 -Laura&Safir<3 - Man kan få kønssygdomme på andre måder end sex smiley

    Ja eller man kan "bare" få taget en abort senere ikke? Hvorfor ikke bare være ansvarlig fra starten hvis man ikke vil være gravid?


  • #24   2. nov 2010 jeg er så enig med dig Atli.

  • #25   2. nov 2010 Synes bare det virker lidt unødvendigt at tage p-piller OG bruge kondom hvis man er i et fast forhold. Chancen for at blive gravid når man er på p-piller er jo ret så lille. Så kan man da lige så godt enten tage piller eller bruge kondom.
    Forestil dig en der kun bruger kondom, så springer kondomet, og der må tages en fortrydelsespille. Hvis personen havde været på p-piller og kondom, og komdomet sprang ville man jo også skulle tage en fortrydelsespille hvis man er på begge dele af den grund at man er bange for at blive gravid.


  • #26   2. nov 2010 man kan lige så godt buge begge dele. du kan ikke sige imod. du ved lige så godt som jeg, at man er mest sikker på begge dele.

  • #27   2. nov 2010 Man må da selv om om man bruger begge dele, jeg siger bare at man ikke SKAL bruge dem sammen. P-piller er jo ikke lavet til at beskytte mod graviditet SAMMEN med kondom, de kan jo sagtens beskytte mod graviditet alene. Kondom er heller ikke lavet til at beskytte mod graviditet SAMMEN med p-piller, men kan sagtens beskytte alene.
    Dog er kondom super vigtigt hvis man ikke er sikker på om man fejler noget.


  • #28   2. nov 2010 -Laura&Safir<3 - Det er det ikke hvis man for alt i verden ikke vil have et barn lige nu..

    Man skal ikke bare tage en pille :S Man skal tage det ansvar det er at have sex..


  • #29   2. nov 2010 -Laura&Safir<3 - Piller er lavet til at beskytte mod graviditet, kondom er lavet til at beskytte mod graviditet OG kønssygdomme..

    hvis man bruger begge dele er man ekstra beskyttet..

    Der står ingen steder de ikke at lavet til at fungere sammen..


  • #30   2. nov 2010 Hvis man er så uheldig at kondomet springer, kan man jo godt tage en fortrydelsespille. Du kan ikke sige det er mere "rigtigt" at tage p-piller frem for en fortrydelsespille. Jeg siger ikke at man bare skal tage en fortrydelsespille i stedet for at bruge kondom eller p-piller. Men det er jo ikke meget anderledes at tage p-piller frem fortrydelsespiller, de forhindre begge dele at sædsælle og æg sætter sig sammen.

  • #31   2. nov 2010 Du misforstår. Jeg siger at det er ikke fordi man SKAL bruge dem sammen, det er jo ikke sådan at de kun fungere sammen. Kan godt se at man er beskyttet mod graviditet OG sygdomme ved at tage begge, men det er man også ved kondom jo. Og hvis man er 100 på at begge ikke fejler noget, er det jo ikke nødvendigt med begge dele.

  • #32   2. nov 2010 Laura: p-piller er jo hellere ikke fuldkommen sikrer, de er ca. 97% sikre? Kender da 2 som er blevet gravid selv om de tog deres p-piller og ikke havde glemt en?
    Nej mig og kæresten har heller ikke altid kondomet på, men mange gange har vi faktisk. Og det er ikke fordi jeg er bange for at blive gravid, men er sindsyg bange for at skulle få en kønsygdom (som også kan smittes af andre veje)
    Og hormoner er da ikke usundt? Det gør jo ikke noget som kroppen ikke selv ville have gjort, p-pillerne(og andre p-ting) gør bare at kroppen delvist tror den er gravid samt gør "skalden" på æggene tykkere og slimhinderne mindre.


  • #33   2. nov 2010 Tror ikke rigtig der er nogen der forstår hvad jeg mener. Hvis man er på p-piller og bruger kondom, og kondomet springer, ville man så tage et fortrydelsespille, det tror jeg ikke der er mange der ville, men hvorfor så have haft kondom på fra starten? Jeg er ligeglad med om nogen bruger begge dele, siger bare at det ikke er forkert kun at bruge en af delene. Det er to forskellige slags prævention, der er lavet hver for sig og virker derfor hver for sig, men virker selvfølgelig også sammen.

  • #34   2. nov 2010 Laura: Kender jeg da nogen der har gjort? Men en fortrydelsespille skal på ingen måde bruges som prævention (selv om mange unge gør dette) da denne laver mere rav i din krop end dine p-piller gør. Derfor er der mange der dobbel sikre sig, for at der er mindre risiko for at man bliver gravid.

  • #35   2. nov 2010 Og det jeg mener med at det er usundt, er at chancen for at få f.eks blodpropper er større når man tager p-piller end når man ikke gør. Og så synes jeg ikke folk skal tage dem hvis de f.eks får meget kvalme, hovedpine, migræne osv., det er kroppen der er blevet påvirket af det.

  • #36   2. nov 2010 Siger ikke det skal bruges som prævention. Siger bare at man til nød kan tage en.
    Med min sidste kæreste brugte vi kun kondom i lidt over to år, og fik taget to fortrydelsespiller i alt da kondomet sprang. Det er jo ikke mere forkert at gøre som jeg gjorde end det er at tage p-piller, hvis man skal se det fra den vinkel at man skal tage ansvar for at man har sex.


  • #37   2. nov 2010 Har også prøvet at tage en fortrydelsespille, men efter som du bruger det som agument til at man ikke "skal" bruge kondom og p-piller, så modegumentere jeg bare for at en fortrydeselspille ikke er prævention, så derfor vil mange som tager p-pillerne ikke ty til dem, vis kondomet skulle springe. Da de jo bruger p-pillerne som deres "fortrydelspille".

  • #38   2. nov 2010 Men du kan ikke sige at det er mere rigtigt at bruge begge dele, altså kan da godt se at man er på den sikre side hvis man tage begge, men hvorfor bruge kondom hvis man tager p-piller, kondomet springer og man ikke tager en fortrydelsespille, så har kondomet jo været overflødigt.
    Synes bare ikke det er forkert kun at bruge kondom eller kun at bruge p-piller, som andre i debatten her har givet udtryk for at det er.


  • #39   2. nov 2010 Siger heller ikke det er forkert, men når det er en ny kæreste så skal man lige være varsom med hensyn til kønsygdomme.

  • #40   2. nov 2010 Ja selvfølgelig. Det har jeg også selv givet udtryk for i mine besvarelser. Men det var lige så meget da jeg sagde at man kunne nøjes med kondom mente folk at man skulle være på kondom OG p-piller. Hvor jeg mener at man godt kan nøjes med en af tingene, såfremt at man er 100 på at der ikke er nogle sygdomme.

  • #41   3. nov 2010 -Laura&Safir<3 - Igne man skal ikke bare tage en pille, man skal tage et ansvar fra starten af.. Sværer er det altså ikke

  • #42   3. nov 2010 Vi har ikke været i seng sammen endnu :i men vi gør det snart det ved vi begge.
    Jeg har kun været i seng med en og ham fik jeg tjekket fordi kondomet sprang og han havde haft sex med andre før mig, og jeg fik teksten at se.
    Ham min nye kæreste er jomfru, og selvom jeg nok bedst kan lide uden kondom bruger vi nok lige meget hvad.

    men ja jeg skal nok have fat i lægen smiley


  • #43   3. nov 2010 *Randi <3*Twilight fan!*Hesteløs* - Selvom han er jomfru kan han stadig godt have kønssygdomme smiley

  • #44   3. nov 2010 i know smiley

  • #45   3. nov 2010 godt randi (o:

  • #46   4. nov 2010 Det er da lige så meget at tage ansvar hvis man kun bruger komdom?

Kommentér på:
Kvalme! p-piller

Annonce