{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Depression på stien.. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

Jeg ville lige høre hvor mange af jer har eller har haft en depression? Hvilken art - hvor lang tid - hvordan i fandt ud af det og - eller hvor lang tid i holdte det "gemt".

Jeg sidder her og er små trist.
Og har tænkt over at jeg den sidste stykke periode(her en 2 mdr. tid) har jeg være trist, være mere agressiv(NEMT vred og irriteret over små ting) og jeg bevæger mig længere og længere væk fra hvem jeg egentlig er. Den der søde altid glade og hjælpsomme pige. Nu er jeg den omvendte næsten.

Jeg læste om depression - og tjekker rundt hvad der står de forskellige steder.

Jeg læste mig bla. frem til at <b>vinterdepression</b> øger lysten til søde sager og søvnen øges. Slikket passer måske ikke så meget. Jeg æder da liidt slik på det sidste - men synes da bestemt ikke mere end normalt. Men søvnen er simpelhen smadret. Jeg er træt hele tiden - selv når jeg har fået frisk luft og fået en god nats søvn - så er jeg træt og kan være tæt på at falde i søvn i timerne(historie og fysik/kemi og under film.)

I depression hos børn læste jeg mig frem til at mange blev pludselige triste, energiløse, mere irriteret og lign.

Hvilket også passer.

Jeg vil ikke sige jeg er udenom en depression .. Jeg har mistet rigtig meget det her år - og der er sket rigtig meget i det her år som er kommet som et chok for mig og som har såret mig.

Men samtidig kan det også sagtens være det bare er en periode.

Men i morgen skal jeg til sundheds plejerske og få snakket og hørt hvad hun mener.

Men ja - kunne i evt. besvare spørgsmålene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Depression på stien..
  • #1   16. nov 2010 Jeg skal selv til lægen på mandag og tjekkes for depression.

• #2   16. nov 2010 Der var en der stilllede præcis de samme spørgsmål igår, prøv at søg i forum smiley

• #4   16. nov 2010 det kunne godt lyde som om du har noget depression af en art...

eller også er din krop "bare" træt... det kommer i perioder... Her kan man finde kosttilskud som hjælper med energien... jeg har prøvet enaxin - det er SUPER GODT til perioder hvor man er træt (jeg lider af kroniske smerter, hvilket er meget trættende)..

Men godt du skal ned og få snakket om dine tanker og følelser omkring eventuelt en depression...

det er super du "tør" stå frem og snakke omkring dine tanker... det er virkelig et skridt i den rigtige retning...

• #5   16. nov 2010 jeg har nok haft det i 2år, dog gemt dte, men folk kunne godt se der var noget galt, men de kuunne ikke hjælpe mig, var til lægen for ½år siden og fik konstateret udadvendt deprision, fordi jeg var så voldelig som jeg nu er...
    han anbefalede psykolog., jeg nægter og er nok stadigvæk ikke helt ude af den endnu

• #6   16. nov 2010 Tak for jeres svar.

Nemlig - det kan jo godt være at jeg bare har brug for en pause af skolen. Hvis det er den der gør mig SÅ træt i hele kroppen med de dage vi har seeent fri..

Tog stresss test - den var på 156 - altså i et VIRKELIG rødt felt.

Og tog en depressions test - (link fjernet) og fik over 30 ..

• #7   16. nov 2010 Jeg har en svær depression, og er på antidepressiv.

Søg læge, de kan svare på om du har en depression eller ej.

• #8   16. nov 2010 Jeg har haft 3 mindre deprier, og en ret svær (som endnu ikke er helt over), det begyndte også nogenlunde som du forklare der, jeg endte med at skære i mig selv, og fik så piller, Nu har jeg desværre meget let ved at få en til, så folk i mine omgivelser skal passe en smugle på mig :S

• #9   16. nov 2010 gå til lægen hvis det er længere varigt. Men ellers giv din krop lov til at slappe af, HELT af... jeg ved hvad jeg taler om, for har haft en depression siden jeg var 6 år, sådan lidt op og ned.

Og det bliver ikke lettere jo længere man går med det, det hele ramler en dag og man går så sindsygt ondt inden i kroppen, mit hoved har siddet i rullestol siden det hele ramlede...

• #10   16. nov 2010 Har en veninde der netop har fået konstateret depression for en måneds tid siden, da hun i forvejen gik til psykolog pga. angst.

Synes du skal tage kontakt til din læge eller en psykolog. Min veninde fik taget en test hvor man vidst skulle kunne se om du har en depression, og om den så er mild, middel eller svær og så du kan få bugt med det, hvis det er du skulle have en depression (:

• #11   16. nov 2010 jeg har deprssion. Det er både med angst anfald og i forbindelse med mistet baby 2 gange nu plus en masse dødsfald så ved hvor du er. Vinterdeprissioner kan gøre det hele meget værre. JEg tager sol for at "blive gladere"

• #12   16. nov 2010 <b>NHL - Whitey & Camilla. HENDE DEN GRØNNE x3 .</b>:
    altså i følge den der test så har jeg en middelsvær depression siden Fantasy blev solgt. men jeg føler mig ikke så deprimeret, jeg kan bare aldrig sove om aften og er blevet mere ked af det indeni.

- jeg synes du skulle tage til læge.

• #13   16. nov 2010 Jeg har det med at få vinterdeprisioner, dette er ikke noget der er gået væk. Jeg har haft det i 2 år nu, så snart dagen bliver kortere som den gør her i november, til foråret.
    Jeg prøver at udnytte den sol der er så meget som mugligt, og låner til tider min mosters speciel lampe.

Kommentér på:
Depression på stien..

Annonce