Depression på stien.. {{forumTopicSubject}}
Hej folkens!
Jeg ville lige høre hvor mange af jer har eller har haft en depression? Hvilken art - hvor lang tid - hvordan i fandt ud af det og - eller hvor lang tid i holdte det "gemt".
Jeg sidder her og er små trist.
Og har tænkt over at jeg den sidste stykke periode(her en 2 mdr. tid) har jeg være trist, være mere agressiv(NEMT vred og irriteret over små ting) og jeg bevæger mig længere og længere væk fra hvem jeg egentlig er. Den der søde altid glade og hjælpsomme pige. Nu er jeg den omvendte næsten.
Jeg læste om depression - og tjekker rundt hvad der står de forskellige steder.
Jeg læste mig bla. frem til at <b>vinterdepression</b> øger lysten til søde sager og søvnen øges. Slikket passer måske ikke så meget. Jeg æder da liidt slik på det sidste - men synes da bestemt ikke mere end normalt. Men søvnen er simpelhen smadret. Jeg er træt hele tiden - selv når jeg har fået frisk luft og fået en god nats søvn - så er jeg træt og kan være tæt på at falde i søvn i timerne(historie og fysik/kemi og under film.)
I depression hos børn læste jeg mig frem til at mange blev pludselige triste, energiløse, mere irriteret og lign.
Hvilket også passer.
Jeg vil ikke sige jeg er udenom en depression .. Jeg har mistet rigtig meget det her år - og der er sket rigtig meget i det her år som er kommet som et chok for mig og som har såret mig.
Men samtidig kan det også sagtens være det bare er en periode.
Men i morgen skal jeg til sundheds plejerske og få snakket og hørt hvad hun mener.
Men ja - kunne i evt. besvare spørgsmålene?
maj 2008
Følger: 99 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 167 Svar: 751
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
eller også er din krop "bare" træt... det kommer i perioder... Her kan man finde kosttilskud som hjælper med energien... jeg har prøvet enaxin - det er SUPER GODT til perioder hvor man er træt (jeg lider af kroniske smerter, hvilket er meget trættende)..
Men godt du skal ned og få snakket om dine tanker og følelser omkring eventuelt en depression...
det er super du "tør" stå frem og snakke omkring dine tanker... det er virkelig et skridt i den rigtige retning...
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
han anbefalede psykolog., jeg nægter og er nok stadigvæk ikke helt ude af den endnu
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
Nemlig - det kan jo godt være at jeg bare har brug for en pause af skolen. Hvis det er den der gør mig SÅ træt i hele kroppen med de dage vi har seeent fri..
Tog stresss test - den var på 156 - altså i et VIRKELIG rødt felt.
Og tog en depressions test - (link fjernet) og fik over 30 ..
aug 2005
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 57 Svar: 956
Søg læge, de kan svare på om du har en depression eller ej.
nov 2006
Følger: 71 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 276 Svar: 1.477
apr 2007
Følger: 84 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 212 Svar: 2.675
Og det bliver ikke lettere jo længere man går med det, det hele ramler en dag og man går så sindsygt ondt inden i kroppen, mit hoved har siddet i rullestol siden det hele ramlede...
dec 2004
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 167
Synes du skal tage kontakt til din læge eller en psykolog. Min veninde fik taget en test hvor man vidst skulle kunne se om du har en depression, og om den så er mild, middel eller svær og så du kan få bugt med det, hvis det er du skulle have en depression (:
mar 2008
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 829
jun 2008
Følger: 86 Følgere: 73 Heste: 4 Emner: 157 Svar: 909
altså i følge den der test så har jeg en middelsvær depression siden Fantasy blev solgt. men jeg føler mig ikke så deprimeret, jeg kan bare aldrig sove om aften og er blevet mere ked af det indeni.
- jeg synes du skulle tage til læge.
jul 2008
Følger: 73 Følgere: 64 Heste: 10 Emner: 529 Svar: 2.832
Jeg prøver at udnytte den sol der er så meget som mugligt, og låner til tider min mosters speciel lampe.
Depression på stien..