{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Argh "kloge" mennesker! {{forumTopicSubject}}

Ja er godt nok ved at blive træt af folk....

Jeg har nu ca. 5 gange fået stikpiller når jeg har været ude og gå med min hund.
De mener det er synd for min hund at den skal gå i det kolde sne... Jamen hvad fanden skal man så gøre hele vinteren, hvis hunden ikke må komme ud !!??

Hunde er altså ikke mennersker, som skal gå med sko...

Har da også et dækken til ham, men det får han altså kun på, hvis vi skal ud og gå længere ture. Synes ikke han skal have det på for 5 min. gåtur...

Hvad mener i, har folk ret i man burde pakke hunden ind i de verse sko og jakker, for at lufte den her i vinteren ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Argh "kloge" mennesker!
  • #1   2. dec 2010 Nej, hvis hunden ikke fryser synes jeg da ikke man skal pakke den ind smiley
    det lyder meget som hestefolk det der med at det er syndt at hestene kommer ud når det er koldt, som om de har bedre af at stå i deres boks smiley


  • #3   2. dec 2010 Hvad er det for en hund?

  • #4   2. dec 2010 Lige præcis.

  • #5   2. dec 2010 Julie:

    Han er en blanding af Dværg pinscher og papillon.


  • #7   2. dec 2010 Og det skal lige siges han fryser ikke når vi er ude, kun hvis vi går i længere tid. Og da får han jo så også dækken på .

  • #8   2. dec 2010 Jeg synes ikke du burde pakke den ind smiley
    Synes et dækken er fint - til lange ture.


  • #9   2. dec 2010 Anne:

    Det gør jeg skam også, er bare ved at være rigtig godt og grundig træt af alle de kommentare. =)


  • #10   2. dec 2010 Line:

    Okay, men det er ham her ikke. Men nu er han jo heller ikke ren pinscher, så han har mere pels end normalt for en pinscher. =)


  • #11   2. dec 2010 Mine hunde har heller ikke dækken på og de er gerne ude det meste af dagen selvom sneen vælter ned. Nu er det så schæfere jeg har så de er lidt større end din ;-). Mit største problem er at den ene (den yngste) stikker af konstant og det er bare skide irriterende at man ikke kan lade ham gå i haven alene uden han hopper over hegnet (det er blevet ødelagt at sneen fordi sneplovene smider sneen helt ind i vores have) og stikker af.

  • #12   2. dec 2010 ALtså min svigermor havde en blanding af en chow chow og en pinscher, og hende skulle man drive ind fra sneen.

    Du kan ikke be din hund og af skide på gulvet eller andet. Mange hunde nyder af komme ud. Så skid hul i hvad andre synes


  • #13   2. dec 2010 Majbrit:

    Arh det er træls med sådan en balademager smiley Sådan en havde vi også en gang, han stak også konstant af =)


  • #14   2. dec 2010 wicki:

    Hehe ja gør jeg også. synes bare det er træls helt fremmede mennesker skal kommentere det sådan .


  • #15   2. dec 2010 Sko bruger man nu ikke for varmens skyld, men fordi der saltes helt ekstremt nogle steder. Min hund skal ikke bruge hverken dækken eller andet varme-udstyr, men skoene er nødvendige lige nu da det gør ondt på ham at gå på salten (bor i indre Kbh)

  • #16   2. dec 2010 Ja det er rigtig surt. Tror jeg skal spare sammen til bedre hegn til haven så vi kan holde ham inde smiley

  • #17   2. dec 2010 Nej, jeg synes bestemt heller ikke at du skal pakke hunden ind, hvis det ikke er nødvendigt.. smiley
    Nogle hunde har brug for ekstra beskyttelse i det kolde vejr, da det jo er langtfra alle der er fremavlet til vores kolde klima, men som sagt er der da bestemt ingen grund til at give en hund, der godt kan holde varmen ekstra tøj på.
    Mht sko til hunde, så kan salten være et problem for deres poter henover vinteren - men det er jo især byhundene det kan blive et problem for.
    Jeg kan godt se at det er irriterende at folk hele tiden skal belære dig om din hund - men så længe du ved, at du gør det rigtige.. Har du prøvet at forklare at den ikke fryser?


  • #18   2. dec 2010 Ej hvor irriterende! Hunde skal da ud og luftes, ellers går de da helt i selvsving... Bare ignorere dem og tænk at de må have et kedeligt liv, hvis de ikke har andet at gå op i. Har haft hund hele mit liv, og kan lege i timevis i sneen med dem, og ingen er døde af det endnu og de synes bare det er feeeed smiley Men det hele kommer jo selvfølgelig an på racer osv smiley

  • #19   2. dec 2010 Søster McFluff:

    Nej det ved jeg, men de som kommentere det mener jo de skal bruges så han ikke får kolde poter smiley


  • #20   2. dec 2010 Majbrit:

    hehe ja kunne godt være =)


  • #21   2. dec 2010 mange er blevet hjernevasket til at tro ALLE hunde skal gå med tøj på.. reklamer og kendiser hjælper meget på den konto..

    men hunde er ikke designet til at gå med tøj!! .. kun meget specielle racer som mexicaner, chines crested, whippet har brug for et dækken i den kolde tid..
    selfølgelig kan hunde fryse uanset race smiley .. har selv haft et kobbel maltesere, hvor 2 af dem nægtede at være ude når det var koldt smiley .. en bovier som ikke ville gå tur hvis det regnede, og det er altså en race med rigelig pels smiley

    det er dem der er fatsvage, så ha ondt af dem smiley .. du gør det helt rigtige for din hund smiley ..


  • #22   2. dec 2010 En hund er en hund, den skal ikke have tøj på, den skal have lov at være hund.. Folk der ikke forstår det har bare ikke forstand på hunde. Glem dem, det er din hund sp du ved nok hvad der er bedst for den..

  • #23   2. dec 2010 Mette:

    Jep har prøvet og snakke med dem og så fortælle pænt at han ikke fryser, men så bruger de fleste den der "jamen fryser du så gør din hund nok også" bla. bla. bla. Ja for hunde skal da helt sikkert sammenlignes med mennesker... eller noget...


  • #24   2. dec 2010 Anita:

    Lige præcis. =)


  • #25   2. dec 2010 elin:

    ja det mener jeg jo også jeg gør, men det var lige rart og høre hvad andre gjorde, og mente =)


  • #26   2. dec 2010 Jeg synes helt ærligt det er noget pjat med dækkener, trøjer, jakker og lign. til hunde.. Det er "mode", og ikke andet smiley

    Jeg tror virkelig overhovedet ikke på at hunden fryser smiley


  • #28   2. dec 2010 Jeg har en cocker som jeg 2 gange i den sidste uge, har gået 2 ture med, der har varet halvanden time. Den SKAL ud i det dybeste sne, og jeg må flere gange stoppe hende, og pille klumper sne af hendes ben, og under hendes mave. Men hun viser ALDRIG ubehag. Når vi kommer hjem bliver hun så tørret, og kommer ind foran brændeovnen. Hun har heller aldrig været syg (-: Hun har ikke med jakke/dækken eller noget.

    Så har vi en gammel gravhund, som dog er lidt mere sart ;-). Han er ikke så glad for at være ude i længere tid, men fryser nu ikke synderligt meget. Men salten i hans poter gør at han ikke bryder sig om at gå (-: Så han går kun korte ture om vinteren, og helst ikke på saltede stier.

    Jeg syntes du skal ignorere de kommentare. Du ved sikkert hvad der er bedst for din hund.


  • #29   2. dec 2010 ALtså min hun er en blanding af Am. bulldog og dalmatiner.
    dvs han er hvid med SMÅ stortepletter.
    han er en "stor" hund, og han fryser altså ikke.
    og når vi er ude og gå ture ser det sådan her ud
    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=277464

    dæknet er bare noget regn halløj, men når dte sner så meget som det gør nu og dre ligger så meget sne som der gør omkring mig, bliver han altså væk fra os fordi han er hvid så på med dæknet, han fryser på ingen måde

    og når han bare er ude omkring ved gården og snuse lidt rundt har han intet på og han fryser altså ikke..

    bed dog folk om at flette næbet og passe dem selv


  • #30   2. dec 2010 Trine

    Det kommer helt an på hunden. Det er i høj grad racebetinget da nogle ikke har underuld (eller pels for den sags skyld). De korthårede mynder og kinesiske hårløse er f.eks temmeligt udsatte uden noget til at beskytte dem .

    Nogle chihuahua'er har brug for det, andre har ikke. Jeg er lidt delt der, men som udgangspunkt tror jeg at der, for især moderacernes vedkommende, proppes tøj på før ejeren giver hunden en chance for at vænne sig til kulden. Folk er enormt pylrede nu om dage.

    For min egen hunds vedkommende (shetland sheepdog) er kulde ikke et problem, men hvis jeg fik mistanke om at han frøs ville der komme mere fedt i maden så han selv kunne beskytte sig. Havde jeg til gengæld en whippet ville der dog være dækken på.

    TLDR: Nogle racer har behov for beskyttelse, andre har ikke. Man kan ikke ubetinget være for/imod påklædning (læs: ikke udklædning) når der er så stor forskel på racerne.


Kommentér på:
Argh "kloge" mennesker!

Annonce