4.503 visninger
|
Oprettet:
Palle Ellehammer {{forumTopicSubject}}
Hej alle derude, har i hørt om Palle Ellehammer kender i ham, jeg har hørt rigtig dårligt om ham og det er også det eneste man kan finde om ham på google.dk
maj 2008
Følger: 141 Følgere: 119 Heste: 7 Emner: 74 Svar: 609
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 48 Emner: 19 Svar: 120
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 260
han kørte heste til slagt i italien, hvor flere døde og resten så farlige ud.
man skal på ingen måde sætte sin hest ud til ham...
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
så vidt jeg husker kommer min cha-cha fra ellehammer.
ja han er kendt for at eksportere slagte heste til italien, under nogle triste forhold, men det er ikke alle heste der eksporteres, jeg ville ikke handle hest med ham, og da slet ikke sælge til ham.
ellehammer kan findes på diverse hestemarkeder rundt om i landt i sommer halvåret
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 273
Jeg vil godt have lov at sige at i har fuldstændig ret i det i siger, at man kun hører dårligt om ham, det er rigtigt nok, men hvor ofte går man amok når der er noget positivt at skrive om ham, jaa han har da syge heste, og jaa nogle af hestene trænger til smed, og jaa nogle heste er meget tynde, det er jeg ikke ked af at sige ! - MEN så vil jeg også have lov at fortælle jer om hvordan han gang på gang køber heste af melidenhed, det er ikke lang tid siden han købte 4 meget tynde heste der var dømt til døden, for at rede dem, og de 3 af dem klarede den og blev så raske og sunde igen og solgt efter et halvt år hvor den ene af hestene iikke kunne tage på og blev aflivet efter 2 mdr.. Han er rigtig god ved sine heste, klapper og snakker med dem alle hver dag, giver dem det mad de har brug for + tilskud, de går på græs så ofte som muligt, og han har folde rundt omkring i forskellige byer i en omkreds i 20 km fra sin stald og sin bolig. Han er rigtig god ved sine heste, men når man får både syge og raske heste ind hele tiden og sælger heste hele tiden er det svært at klare det hele, hvor mange af jer kan klare at få smed til 40 heste af gangen ? jaa palle kan ikke, han er jo altså kun et menneske..
Jeg kan godt forstå hvis nogle tvivler på at købe af ham, men bare husk nogle ting. Det negative omtale er ofte folk der ikke kender ham og ikke har købt hest af ham, og hvis man er usikker har han altså INTET imod (så vidt jeg ved) at man vælger at få en dyrelæge til at kigge på hesten inden man køber den. Og man behøver ikke vælge og købe den hest der har det dårligst, man kan da heldigvis selv vælge sin hest og vælge at få den undersøgt af en dyrelæge...
Og jeg ville være tryg ved at købe en hest af ham, men jeg ville stadig have den handelsundersøgt.
Det skal lige siges at begge mine heste har stået opstaldet hos min bedstefar og ingen af dem er blevet syge af at være derude...
apr 2007
Følger: 38 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 393
For det første ; Palle er kun et menneske.. Han fejler, men helt ærlig. Ingen er perfekte - heller ikke Palle! ..
Derudover vil jeg gerne have lov at udtale mig nu .. Har aldrig været ved en heste handler der er så gode ved sine heste som Palle. Men han har MANGE heste og han har ikke tid til og gå og strigle og nusse om alle. Han køber heste fra Holland og andre steder - for at redde dem. Palle er en rar mand og god ved sine heste og dette siger jeg ikke bare fordi jeg kender ham.. Min gamle part var også købt ude ved Palle, og ejeren af ham siger kun godt om det! ..
Men forstår godt i er skeptiske (:
Men Palle står jo ikke til ansvar for at sørge for en handelsundersøgelse og det er jo noget man kan sige sig selv man skal sørge for inden man køber heste ved en hestehandler..
maj 2007
apr 2007
Følger: 38 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 393
Palle gør jo sit bedste (: ..
jul 2007
Du kan jo nok se at hvis han får 8 nye heste ind en dag og lige har haft smed til 10 heste dagen før kan han ikke få smeden ud igen samme dag for at beskære de nye, og så sælger han måske 5 af dem der er beskåret.. han har da heller ikke lige 10.000 ekstra hver gang han har købt nogle nye heste for at få dem beskæret, og smeden har da ikke tid hver dag så det er klart der er en masse der ikke er beskåret hele tiden..
og han passer sine heste hver dag - dem ALLE.. og de har det rigtig godt, den eneste forskel er at han ikke strigler dem hver eneste dag, ligsom os der kun har et par heste at tage sig af... Han går meget op i at sine heste har det som de skal have det, men hvis du også tænker på hvornår han startede med at have heste... Det er mange år siden, dengang de bare skulle have noget at spise og noget græs og så havde de det godt, såå har det udviklet sig meget siden da, og idag går mange op i at de SKAL strigles hver dag osv, men det er ikke nødvendigt i hans øjne og jeg forstår ham også meget....
Dine bedsteforældre går vel heller ikke op i at skulle have facebook og skrive med deres venner på msn, for det er ikke sådan det var da de var unge...
Palles heste har det godt efter omstændighederne, og jeg kender en del hestehandlere da jeg har været med min bedstefar til markeder og været med ude og købe heste, og når man ser de andre hestehandleres stalde... så er det LUXUS hos Palle...
maj 2007
så det er der bestemt ingen undskyldninger for.
jul 2007
Når kontrakten er skrevet under er det køber der har ansvaret for hestens liv, og det samme siger Politiet der har haft sagen oppe at vende...
maj 2007
forstår godt at du forsvarer ham når han er i familie med dig, men jeg kan bare sige hvordan det ser ud udefra, og at jeg personligt aldrig vil handle med ham.
jul 2007
Og jeg forsvarer ham ikke, jeg siger hvordan det er og det er ikke fordi jeg er i familie med ham, for han har aldrig været "bedstefar" for mig fordi mine forældre blev skilt så har ikke haft kontakt med min fars side af familien før nogle år siden... Så ser ham ikke som bedstefar, men som hestehandler palle som er en flink mand - ikke fordi det rager dig, men du kan åbenbart ikke forstå når man skriver at det ikke er fordi jeg er i familie med ham men fordi man faktisk godt kan lide ham som person og det han gør, FORDI JEG KENDER HAM OG HANS STALD !
Og desuden. jeg vil gerne bede dig om at tage ud til ham og se hans stald INDEN du udtaler dig om flere af hans fejl tak.... så ser du at jeg har ret
maj 2007
svarede kun efter hvad trådstarter spurgte om..
men jeg takker af.
maj 2009
Følger: 160 Følgere: 152 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 377
Så jeg har slet ikke noget imod ham, folk synes jo bare at hestene ser rigtig syge osv.. ud fordi de er lidt tynde osv.. men han får dem jo sådan han vil jo ikke købe en syg hest som fejler noget :-).
- Maria&Little
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Palle Ellehammer