831 visninger
|
Oprettet:
Vegansk yoghurt. {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg er lakto-vegetar, men kunne egentlig godt tænke mig at spise mere vegansk.
Jeg spiser rigtig meget yoghurt (nok for meget) og vil gerne begynde at spise sojayoghurt istedet (på den måde får jeg også skåret ned på mængden, da det er rimelig dyrt, synes jeg ;)).
Mit problem er bare, at den veganske yoghurt, jeg har kunne finde, har en forholdsvis høj fedtprocent, nemlig 2,3%. Ved I om der findes vegansk yoghurt med en fedtprocent der er noget lavere? Gerne nede på 0,1 eller 0,2 procent.
På forhånd tak
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Jeg spiser ikke fedt af personlige årsager
jul 2005
Følger: 34 Følgere: 97 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.140
Men der findes jo mange slags, hvilken en ha du kigget på ?
jan 2010
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.639
jul 2005
Følger: 34 Følgere: 97 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.140
jan 2010
Kalorier er energi, dvs. en "samling" af både kulhydrater, fedt, proteiner og hvad ved jeg. Man skal se på det individuelle, fx er der mange kalorier i frugtpålæg, men dette skyldes ikke et højt indhold af fedt (som hovedsagligt er det, der får dig til at tage på) og raffineret sukker, men blot et højt indhold af frugtsukker hvilket jo ikke er nær så "farligt".
Fx taber man sig hvis man lever på en fuldstændig fedtfri kost, men stadig spiste en sodavandsis (kulhydrater i form af sukker) om dagen.
Det er sukker og fedt der er farligt sammen, da kroppen først arbejder på sukkeret, og derved får fedtet "mere tid til at sætte sig ind i fedtdepoterne".
Derved ikke sagt, at man kan spise 3 kg sukker, uden at der sker noget, men sukker er ikke nær så farligt som mange tror. Det er blandt andet derfor mange elitesportsudøvere ikke spiser fedtholdig mad, men gerne drikker kakao med en fedtprocent på 0,5 da kakao så næsten er ren sukker.
Jeg er udmærket klar over, at man har brug for fedt, og jeg ved også godt, at 2,3% er forholdsvist lidt
Veo!:
Nej, det har jeg ikke kunne finde.. men jeg kigger helt sikkert stadig
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.548
jan 2010
Vegansk yoghurt.