{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Gentilride 10 årige? {{forumTopicSubject}}

Jeg mistede min bedste ven den 12. januar og jeg er ved at 'komme' over det, man komme sig nok ikke over den så hurtig men jeg er i hvert fald parat til at bruge den styrke Rikke gav mig, til at tage nogle udfordringer op, og jeg har altid 'drømt' om at få min vens hest hjem (som hun gerne ville have solgt) for at tilride hende, gøre hende god på tur og sød i stalden, men hun er ca 10 år, new forest på 131, kælepot og har været redet til at berider som 4 årige men da ejer blev gravid - 2 gange har det aldrig blevet til mere.

Men ville i mene at min 'drøm' er realistisk - at tilride en 10 årige og sælge hende for ejer? Og har i evt et bud på hvad prisen ville være nu så hun kan stige i takt med at hun lærer noget, hvis i overhovedet mener det kan lade sig gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gentilride 10 årige?
  • #1   21. jan 2011
    Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?

Heste bliver nu ikke dumme med alderen :o)

• #2   21. jan 2011 Jeg ved heller ikke hvorfor det ikke skulle lade sig gøre, men noget siger mig at 'de gamle' er mere stædige eller hvad man skal sige?

• #3   21. jan 2011
    Hvorfor skulle hesten blive mere stædig med aldren? Eneste grund jeg kan se til det er at hesten så ikke har været opdraget/holdt ved lige også vil det være klart hvis den ikke lige forstår det første fremmad signal.

Tingene skal naturligvis læres igen så man er sikker på er på plads.

Da jeg fik part på Maja var hun 25år og havde stået stille et godt stykket tid, nogle år ihvertfald. Man kan have kaldt hende stædig fordi hun ikke fattede hvad jeg ville i første huk.
    Men det handlede egentligt bare om at jeg fandt knapperne og at hun fik dem på plads igen.

• #4   21. jan 2011 Du kan sagtens gentilride en ældre hest. Jeg vil mene at en unghest kan være lige så stædig, som en ældre hest kan være.

Mvh Louise

• #5   21. jan 2011 Jeg vil mene det sagtens ville kunne lade sig gøre, men det afhænger jo af hestens sind.. Men vis den har været tilredet før så skal det jo bare "genopfriskes" smiley Og vis den reglmæssigt har været i menneske hænder og ikke bare været hest og passet sig selv burde opgaven ikke være umulig! Men det kan stadig godt koste blod, sved og tåre smiley

Men som den står nu vil den ikke havde særlig meget værdi da det jo mere er købers market end sælgers.. Men vis den bliver tilredet og grund dressuren er i orden.. Så ville man vel godt kunne få 10-15.000 alt efter hvordan den udvikler sig under ridning

• #6   21. jan 2011 Tror virkelig bare at det er at sætte sig op og ride.. Hun har sandsynligvis ikke glemt det, men skal muligvis lige have tid til at komme i tanke om signalerne.. Jeg tilred for 6 år siden en 14årig hoppe og en 25årig hoppe (den gamle havde dog været brugt til trækketure) og nu 6 år senere går den nu 21årige hoppe da øvelser som både piaf og passage og vi har prøvet lidt med nogen piruetter, men hun er vist ved at være lidt for stiv i bagtøjet..

• #7   21. jan 2011 Tusind tak for svarene..
    - Dejlig at se det ikke kun er mig der ville tilride ældre heste.. Altså pt har hun ikek været SÅÅ meget i hænder det tid hun har stået stille men kommer man ude på folden, er det altid hende der kommer og ville snakke og følger en næsten i tykt og tyndt, der jeg pt kan se problemet er det med håndteringen fra jorden - dvs trækning osv.
    Jeg har set hende blive trukket med, men der var hun meget nervøs og var ikke HELT så god til det, men jeg regner da med at hvis alt går planmæssigt, begynder jeg med hende til foråret (der hvor hun står nu) med jordtræningen for at opbygge et godt forhold mellem os, og så tager jeg forhåbentlig til Island 3 uger og efter det skal hun hjem til mig og stå indtil der bliver vinter (da jeg ingen mulighed har for at hun kan komme i løsdrift), så på den måde håber jeg på at få en dejlig hest, der kan håndteres af alle og som jeg ville være stolt af at sælge til en hjem med massere af omsorg og kærlighed!

• #8   21. jan 2011 Der er næppe tale om en hel gentilridning, det gør man oftest kun hvis hesten har været ude af ridning pga fx dårlige oplevelser. Læg en sadel på, læg lidt vægt på, hav en til at holde dig og prøv dig frem. I løbet af et par dage har den sikkert vænnet sig til det hele igen!

Gammel hest kan sagtens lære nye tricks!

• #9   21. jan 2011 Jeg har været på ryggen af hende i 2009, der smed hun mig af så tror bare jeg ville tage mig god tid til at få lært hende det fra bunden - Simpelthen starte fra en begyndelse af og så 'hoppe' op når hun er klar i hovedet ;D

• #10   21. jan 2011
    Hvis hesten begynder på diverse badut spring og ikke rigtigt vil "vænnes til " det så husk på at den også kan reagere pga. der er noget fysisk galt ;).

• #11   21. jan 2011 Krikken selvfølgelig ;D

Kommentér på:
Gentilride 10 årige?

Annonce