627 visninger
|
Oprettet:
"Til middag hos..." HJÆLP!:D {{forumTopicSubject}}
Hej:D
Min familie og jeg, har besluttet os at lave til middag hos. Jeg ved ikke hvad jeg skal lave, så tænkte, at i måske ville hjælpe lidt, med at finde på noget:-) Jeg er kun elleve år, så det skal være noget jeg også selv kan finde ud af, da vi ikke må få hjælp til maden..
Vi skal bedømme for:
- Mad.
- Hygge.
- Borddækning.
Hjælp gerne med at finde på noget til alle tre ting, på forhånd mange tak:)
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 33 Svar: 167
Frikadeller
Pasta og kødsauce
Dessert:
Kage
Is
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
tomatsovsen laver du af flåede dåsetomater, som du blender, tag gerne de dåser med noget krydderi i så det smager af noget :)..
det friske pasta ligger i køledisken, og skal koges i cirka tre min.
laksen, kan f.eks. var laksefilleter, der også ligger i køledisken.. de skal steges i et par min (der står på parken hvordan ;P ) der kan du krydre med lidt salt og peber på den ene side, og når de så ligger på panden kan du stege dem i lidt olie, og så presse citronsaft udover
hvis der skal være forret og dessert, kan du lave en rejecocktail til forret, med noget varmet flute, det er bare en gang blandet salat i en tallerken og så med rejer og en dressing:) og du kan købe flute, som du smider i ovnen i et par min så det er lunt.
dessert kan være sådan en Maizena kageblanding og så noget is, eller frisk frugt/bær
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
underholdning kan være tegn og gæt.
eller den hvor man skriver en masse kendte navne på små sedler og ligger dem i en boks, foldet sammen så navnet ikke kan ses.
i første runde må man sige alt og gøre alt, bare ikke det der står på sedlen.
i anden runde må man kun sige et vist antal ord (antallet bestemmer du, jeg plejer at spille det med 1) og så må man lave alle de fakter man vil, igen på der ikke siges det der står på sedlen.
i runde 3 må man kun fakte.
fakterne må selvfølgelid ikke være bogstaver eller tal
man er på hold af to og to, og svares der forkert skal boksen gå videre
en anden sjov er hvor du skriver firmaers motto'er ned på små sedler og så skal man være i to hold, med hver sin bunke sedler. så er der en der læser op (den person må ikke gætte med da svaret skal stå på sedlen) og så gælder det for holdet om at gætte hvilket firma der har haft det motto..
også her går turen videre når et hold svarer forkert..
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 32 Svar: 72
"Til middag hos..." HJÆLP!:D