{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
332 visninger | Oprettet:

Søger gode råd, salg, ifoling eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg er virkelig ved at være i tvivl.. for det første synes jeg det er ret svært at nå det hele for tiden og har en 3års (4års i år), som jeg skal igang med, men har ikke ordentlig tid og så har jeg en 6års jeg har lånt jeg rider hverdag..
jeg skal nok videre med uddannelse til sommer og ham jeg har lånt bliver solgt til den tid, men ved ikke om jeg skal ifole min unghest til sommer eller sælge hende for ved ikke om jeg får tid til hende og sådan ..

derudover tænker jeg meget på om jeg er forkælet.. hvor meget betaler jeres forældre/ jer selv for hestene hvor gamle er i, og sådan ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger gode råd, salg, ifoling eller?
  • #1   25. jan 2011 Hvorfor ifole hende først? Heste der ikke er i fol er nemmere at sælge, og hvis du ikke engang har tid til hesten, hvordan vil du så have tid til et føl ved siden af?

  • #2   25. jan 2011 Altså tænker ikke på at ifole hende først, tænker på enten at ifole hende og lade hende gå her hjemme et år, og så håbe på jeg har tid derefter til at komme igang med hende igen, eller os bare opgive drømmen om at komme langt sammen med hende og sælge hende til sommer ..
    Mine heste står hjemme og min mor er skam sød til at børste, nusse og sådan med dem og hun går gerne med dem og sådan..


  • #3   25. jan 2011 Det er en svær beslutning, men selvfølgelig er det også synd hvis den bare skal stå stille og ikke få udnyttet sit talent smiley

    Jeg er 20 år og betaler selv for mine heste..


  • #5   25. jan 2011 Et føl kræver også tid og penge, så hvis du ikke har det så skal du ikke ifole hoppen.. Så hellere lade den gå uden at lave noget, det dør den ikke af

  • #6   25. jan 2011 Hvorfor mener i ikke ifoling er en god ide, hvis det er for at få et føl efter hende? det skulle jo være så hun fik en pause efter tidrigning og sådan ?..
    men kan godt være det ikke er en god ide..
    har pengene ellers havde jeg ikke hest..


  • #8   25. jan 2011 Du kunne evt udlåne hende?
    enten til en der vil uddanne hende eller til en der vil trække et føl på hende? smiley


  • #9   25. jan 2011 ved godt hun godt kan få pause uden føl, men altså hvis jeg gerne vil have et føl efter hende er der så noget galt i det? ..
    Ved ikke hva jeg ville med en vallak..

    Hvis hun sku ha føl kan det jo lige så godt være ved mig selv som udlån, og har ik lyst til at låne hende ud, da jeg gerne selv vil uddanne hende..


  • #11   25. jan 2011 Tænker mest på om jeg har tid til at ride hende, økonomien til at have hende er ikke noget problem, da hun står hjemme og mine forældre betaler foder og sådan , så det er ikke det der er problemet, mere det at jeg ikke synes hun bare skal gå..
    men ja måske det samme at ifole hende eller lade hende gå..
    overvejer os at sælge en af mine andre avlshopper, men de betyder bare meget så synes det er svært.. men ja ved det ikke helt smiley


Kommentér på:
Søger gode råd, salg, ifoling eller?

Annonce