{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

tjekkes eller ej .. {{forumTopicSubject}}

hmm, styrtede med min hest igår, han bukkede helevejen hen til springet, sætter alt for tidligt af og bukker oppe i luften.. der skete intet med ham..
men jeg sidder her og har stadig ret ondt i ryggen og kan ik dreje hovedet ret meget uden det gør ondt i nakken .. burde jeg ta til læge, eller lyder det som om det bare er slaget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tjekkes eller ej ..
  • #1   18. feb 2011 jeg ville tage en tur til lægen...

• #2   18. feb 2011 Det er højest sandsynligt bare slaget, men ville dog få det tjekket alligevel, hvis du har meget ondt.. smiley

• #3   18. feb 2011 Jeg ville tage til læge

• #4   18. feb 2011 tja, burde måske os, men synes bare det er mærkeligt for lige da det skete gjorde det ret ondt, men så ville jeg op på hesten igen, og det var ik helt så slemt efter jeg havde redet, men da jeg kom hjem og sad stille gjorde det ret ondt igen og har stadig en del ondt nu, men synes bare ik helt jeg gider bruge flere timer på skadestuen, for når jeg godt kan gå og sådan uden alt for ondt ..

• #5   18. feb 2011 ryggen er vigtigt.. så syntes du skal tjekkes. eller i hvert fald ringe til dig lægen

• #6   18. feb 2011 Altså det er jo umuligt at svare på når vi ikke så dig falde af, men hvis jeg var dig ville jeg se hen af dagen og hvis det ikke bliver bedre kontakte min læge, med hensyn til det du skriver oven over, ja så kunne det tyde på en forstuvning.
    kan huske engang jeg havde været ude at danse ved 14:00 tiden, hvor jeg faldt med nakken ned mod en bænk hihi. men så skulle jeg ud og ride kl 16:00 og der var ingenting , men da jeg kom hjem og kom til at side stile kl 20:00 så var det først det gjorde undt, men da jeg kom til lægen sagde han at det var meget normalt at en forstuvning i nakken er længe om at træde igennem ! (:

• #7   18. feb 2011 tag til lægen eller skadestuen hurtigs mulig, på skadestuen skal det være inden 24 timer fra skaden er sket og ellers skal du gennem lægen med henvisning og ventetid hvis du skal have taget et røngten .

• #8   18. feb 2011 ja okay .. altså lagde jo ik selv mærke til hvordan jeg landede, det gik så hurtigt.. men fik at vide jeg slog en kolbøt og landede på nakken/ skulderen.. men har os lidt tænkt at se tiden an idag, er nemlig på arbejde lige nu, men det er lidt hårdt da det gør en del ondt, men har fri kl 16 og hvis det ik er bedre der så li ringe til lægen eller sådan ..
    plejer aldrig at gide tage til læge, men nemlig os fordi det er nakken og ryggen tænker jeg da lidt over det..

• #9   18. feb 2011 ved godt det skal være inden 24timer, har været der maaange gange smiley men skete os først igår sidst på eftermiddagen ..

• #10   18. feb 2011 Har prøvet det samme. Kunne først mærke det om aftenen, tog så på skadestuen dagen efter. Fik halskrave og alt muligt på, fik taget billeder af ryg og nakke, men der var heldigvis intet, kun en slem hjernerystelse (have været besvimet)
    Så synes du skal tjekkes, det er nok kun slaget, men det kan også være noget alvorligt. Lægerne tog i hvert fald mig meget alvorligt, så de må have tænkt det kunne være noget farligt.

• #11   18. feb 2011 ville bare lige skrive det til dig smiley syntes det er bedst at få det tjekket med det samme når man har været udsat får sådanne fald/ slag, det kan godt være det er slaget men det kan også være en diskus, forstuning eller andet og ryg og nakke er ikke at spøge med ,det kan koste mange problemer fremover hvis man er så uheldig at få lavet en skade der..

• #12   18. feb 2011 tag til lægen og bliv tjekket. Hvis ikke lægen har en journal på at du faldt af den og den dato og var til tjek lige bagefter, kan du ikke få så meget som en krone fra forsikringen hvis det en dag skulle påvirke dig i forhold til arbejde og sådan :):

• #13   18. feb 2011 da jeg styrtede i okt var også en bukkende hest. og jeg faldt og slog ryggen og havde svært ved at dreje hoved, dog red jeg færdigt osv og satte ham i trailer. på vej hjem overtaler min veninde til en tur på skadestuen. og er i dag glad for det for jeg havde forstuvet halebenet, slået ryggen 7% skæv og forstrukket de fire øverste nakke hvirvler

• #14   18. feb 2011 ja okay, kan godt se jeg vel burde smiley
    ved udemærket godt det ikke er noget at spøge med, min bror har haft tre brud på ryggen pga styrt..

• #15   18. feb 2011 kom afsted! tænk hvis tilfældet er at der rent faktisk er mere end bare smerte.. smiley

• #16   18. feb 2011 Få det tjekket..

Jeg røg af og landede direkte på hovedet, fik voldsom hjernerystelse, men blev bare hjemme, efter det har jeg fået problemer med nakken, ryggen og lidt hovedet os.. var godt nok til lægen dagen efter, men de fandt intet så ville nok tage skadestuen

• #18   18. feb 2011 ved godt der ikke er noget brækket, så ville jeg nok ha noget mere ondt.. husker fra min bror fik tre brud på rygsøjlen for to år siden ..
    men tænker lidt at der vel ik kan gøres så meget, det vel bare er et slag eller sådan, men burde måske lige alligevel..

• #19   18. feb 2011 Da jeg tog et styrt med hesten for nogle år tilbage kom jeg heller ikke på skadestue med det samme, men selv om der gik mange timer kom jeg faktisk til først da der kan være sket mange "farlige" ting efter sådan et styrt. Så jeg ville tage på skadetuen.

Kommentér på:
tjekkes eller ej ..

Annonce