{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Stil, hvad synes i ? {{forumTopicSubject}}

Hvad synes i om min stil, har ikke rettet den helt endnu. Men jeg synes lige i skulle læse den, i må gerne komme med forslag ! Men vi havde 5 ord der skulle være med : Konges fødselsdag, læge, underbukser, kærlighed og tankstation.


Her i den lille by Talkær gik man meget op i det kongelige, især deres fødselsdage og fester, faktisk så meget at de glemte deres egne fødselsdage. Det var der en der var ked af, Sofie, hun havde fødselsdag samme dag som kongen. Derfor glemte hendes familie altid hendes fødselsdag.

,,Har du købt gaver til i morgen mor?” spurgte Sofie.
,,Ja da, denne specielle dag glemmer man ikke bare sådan lige”. Sagde Susanne, Sofies mor.
Yes! Tænkte Sofie, de har husket min fødselsdag! Sofie glædede sig meget til at hun skulle åbne gaver, det havde hun kun prøvet juleaften, det var sådan en skøn fornemmelse af at nogen tænkte på en. Men sådan var det ikke.
Næste morgen kom Susanne og Povl, hendes far ind, og sagde ,,Er du ikke sød at gå ned til slottet og afleverer pakken til Kongen. Sofie blev skuffet, der kom ikke engang et ,,Godmorgen” eller et ,,Tillykke” Sofie var skuffet over sin familie. Sofie vidste kun en i byen som kunne huske hendes fødselsdag, det var Mona, hun var ekspedient nede ved tankstationen. Hun vidste hvornår folk havde fødselsdag her i byen. Hun glemte ikke sin familie og venner fordi de kongelige havde fødselsdag.

Sofie ville ned til Mona for at få kage, efter hun havde afleveret pakken. Mona havde altid bagt en kage på børnenes fødselsdag, for hun vidste at deres familie glemte dem, hvis de kongelige havde fest og fødselsdag. Da Sofie havde afleveret pakken gik hun ned til tankstationen.
Nede ved tankstationen så hun at Mona havde hejst flaget. Sofie gik lystigt indenfor og kunne dufte den dejlige kage, men hun kunne ikke se Mona.
Døren bag ved disken gik op og en dreng, på hendes alder, kom ud med en lun chokoladekage, Sofie så ind i hans øjne mens han sagde ,,Tillykke Sofie”. Sofie blev hel stille hun tænkte, han kender mit navn?
,,Sofie kommer du ikke herud” den stemme kendte Sofie, det var Mona. Drengen gik lige efter Sofie da de gik ud i køkkenet. Mona sagde ,, Tillykke med de 12 år !!! Du er ved at blive stor! Det her er min Kusine Maria på 17 år, og min fætter Oliver på 13 år. Oliver… Oliver… sikke et smukt navn, tænkte Sofie. ,,Hallo Sofie…” Skal du ikke have kage? Spurgte Mona. Sofie gik hen og satte sig ved siden af Mona. Maria gik ud og passede forretningen, mens de andre begyndte at spise kage, og sang fødselsdagssang. Da hun skulle rejse sig, snubler hun med et brag, hun landede så uheldigt at de besluttede at tage på hospitalet. På hospitalet, sagde lægen at hun havde brækket benet. Hun syntes bare det var pinligt at falde sådan foran Oliver.

Både Mona og Oliver var med Sofie på hospitalet.
Da hun skulle have gips på skulle hun sidde i underbukser, det var nok det mest pinlige, lige foran Oliver.
Selvom Sofie brækkede benet, var det hendes bedste fødselsdag, nogensinde!
Slut
Skrevet af: Nina Bernhoft 6 kl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stil, hvad synes i ?
Kommentér på:
Stil, hvad synes i ?

Annonce