{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Hjælp til Projekt 2011 9 klasse {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg har nogen spøgsmål jeg vil høre om i vil svare på smiley

Køn: Dreng______. Pige______.

Alder: ________

Spørgsmål:

Hvorfor tror du der er en stigning på kræft? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Er du bange for kræft eller er du ligeglad?
Ja jeg er bange_______ Nej jeg er lidt lige glad_______

Tænker du tit på kræft i din værd dag? Ja______. Nej______.

Syntes du der er for lidt fokus på kræft? Ja_______. Nej_______.

Syntes du at der skal mere fokus på kræft? Ja_______. Nej_______.

Syntes du at behandlingsmetoderne er gode nok til at kurere kræft? Ja. _____. Nej_____.

Hvorfor tror du at vi er det land i verden med flest kræft patienter?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Følger du rådne fra sundhedsstyrelsen og levere sundere i din værd dag hvis ja hvad gør du?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Ved i hvordan kræft virker? Ja_______. Nej_______.

Syntes du at det er rimeligt at der er så lang en kø på en kræft behandling? Ja____. Nej____.

Ca. en 1/3 af alle kræfttilfælde kunne undgås hvis vi stoppede med at ryge, spiste mindre fed mad og dyrkede en ½ times motion om dagen. Når vi ved dette hvordan tror du at det kan være at mange ikke tænker på deres livsstil? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Projekt 2011 9 klasse
  • #1   28. feb 2011 Køn: Pige
    Alder:17

    Spørgsmål:
    Hvorfor tror du der er en stigning på kræft?
    Vi bruger mange tilsætningsstoffer + mange flere drikker og ryger.

    Er du bange for kræft eller er du ligeglad?
    Nej, jeg frygter ikke kræft, men jeg er dog heller ikke ligeglad.

    Tænker du tit på kræft i din værd dag?
    Nej, gør jeg ikke.

    Syntes du der er for lidt fokus på kræft?
    Nej, synes det er en fin mængde

    Syntes du at der skal mere fokus på kræft?
    Som sagt, synes det er en fin mængde

    Syntes du at behandlingsmetoderne er gode nok til at kurere kræft?
    Det er de jo ikke, så længe man ikke kan behandle det helt, så er det jo aldrig godt nok.

    Hvorfor tror du at vi er det land i verden med flest kræft patienter?
    Igen, fordi vi er storforbrugere af "luxus" ting - smøger, sprut og deslige.

    Følger du rådne fra sundhedsstyrelsen og levere sundere i din værd dag hvis ja hvad gør du?
    Nej, det gør jeg ikke.

    Ved i hvordan kræft virker?
    Ja.

    Syntes du at det er rimeligt at der er så lang en kø på en kræft behandling?
    Nej, det kan aldrig blive rimeligt, men desværre er det sådan.

    Ca. en 1/3 af alle kræfttilfælde kunne undgås hvis vi stoppede med at ryge, spiste mindre fed mad og dyrkede en ½ times motion om dagen. Når vi ved dette hvordan tror du at det kan være at mange ikke tænker på deres livsstil?
    Vi tænker oftest "Det sker ikke for mig", men engang i mellem sker det for en selv, i stedet for naboen


  • #2   28. feb 2011 SUPER MANGE TAK smiley

  • #3   28. feb 2011 Køn: Pige
    Alder:17

    Spørgsmål:
    Hvorfor tror du der er en stigning på kræft?
    Vi bruger for mange tilsætningsstoffer og hormoner i alle vores dagligvarer for at nedsætte priserne, og så ryger folk stadig meget - plus at vores fødevarer ikke er helt naturlige længere.

    Er du bange for kræft eller er du ligeglad?
    Jeg er bange for kræft, og det er især grunden til at jeg ikke ryger; og prøver at få mange til at stoppe.

    Tænker du tit på kræft i din værd dag?
    Ikke sådan hele tiden.

    Syntes du der er for lidt fokus på kræft?
    Nej, men jeg synes medierne er gode til at sige, at du får kræft af -alting-.

    Syntes du at der skal mere fokus på kræft?
    Mindre fokus på lunge- og brystkræft; og mere på alle andre slags kræft.

    Syntes du at behandlingsmetoderne er gode nok til at kurere kræft?
    Nej, og der er for lang ventetid.

    Hvorfor tror du at vi er det land i verden med flest kræft patienter?
    Vores fødevarer er for dårlige og vi er udsat for en hel masse - og så ryger vi stadig.

    Følger du rådne fra sundhedsstyrelsen og levere sundere i din værd dag hvis ja hvad gør du?
    Ja, jeg spiser meget sundt, men det er primært pga. vægt.

    Ved i hvordan kræft virker?
    Ja.

    Syntes du at det er rimeligt at der er så lang en kø på en kræft behandling?
    Nej, aldrig - og det er også derfor at der er så mange døende.

    Ca. en 1/3 af alle kræfttilfælde kunne undgås hvis vi stoppede med at ryge, spiste mindre fed mad og dyrkede en ½ times motion om dagen. Når vi ved dette hvordan tror du at det kan være at mange ikke tænker på deres livsstil?
    Vi er for dovne, og verden kræver ikke frygteligt meget af os mere.


  • #4   28. feb 2011 Køn:Pige
    alder: 15

    Hvorfor tror du der er en stigning på kræft?
    fordi vi ikke er så gode til at behandle det i nu.

    Er du bange for kræft eller er du ligeglad?
    Ja jeg er bange.. halvdelen af min familie er død af det.

    Tænker du tit på kræft i din værd dag? Ja^^

    Syntes du der er for lidt fokus på kræft? Ja

    Syntes du at der skal mere fokus på kræft? Ja

    Syntes du at behandlingsmetoderne er gode nok til at kurere kræft? Nej

    Hvorfor tror du at vi er det land i verden med flest kræft patienter?
    Fordi vi er for dårlige til at behandle og opdage det i tide.

    Følger du rådne fra sundhedsstyrelsen og levere sundere i din værd dag hvis ja hvad gør du?
    ja, lever sundt og 'dyrker' en mase motion.

    Ved i hvordan kræft virker? Nej

    Syntes du at det er rimeligt at der er så lang en kø på en kræft behandling? Nej - hvert sekund tæller!

    Ca. en 1/3 af alle kræfttilfælde kunne undgås hvis vi stoppede med at ryge, spiste mindre fed mad og dyrkede en ½ times motion om dagen. Når vi ved dette hvordan tror du at det kan være at mange ikke tænker på deres livsstil?
    Folk er ligeglade og eller uvidne. Man får ikke nok afvide om det. cigeretter burde forbydes...


  • #5   28. feb 2011 Køn: pige
    Alder: 14

    Spørgsmål
    Hvorfor tror du at der er en stigning på kræft?
    Fordi vi spiser usundt, dyrker for lidt mótion og lever med mange tilsætningstoffer og forurening.

    Er du bange for kræft eller er du ligeglad?
    Nej jeg er ikke bange, dog heller ikke lige glad;)

    Tænker du på kræft i din hverdag?
    Nej normalt ikke, men her på det sidste har det fyldt en del da min morfar døede den 5. februar af kræft.

    Syntes du der er for lidt fokus på kræft?
    Nej, ikke i forhold til mange andre livsfarlige sygdomme.

    Synes du der skal mere fokus på kræft?
    Ja, det skal der på alle livsstilsygdomme.

    Ja, læger og forskere gør alt hvad de kan og der kan ikke forventes mere. Vi er langt foran i behandlingen af kræft end fx. Sclerose.

    Fordi vi har alt for lange ventelister til behandling, så kræften når at brede sig.

    Følge du rådene fra sundhedstyrelsen?
    Ja, det er svært at lade vær i en familie som min, med en så sundhedsfikseret mor...!

    Ved du hvordan kræft virker?
    Ja, har haft det tæt på et par gange..

    Syntes du det er rineligt at ventelisterne er så lange
    nej, absolut ikke!!!

    Ca. en 1/3 af alle kræfttilfælde kunne undgås hvis vi stoppede med at ryge, spiste mindre fed mad og dyrkede en ½ times motion om dagen. Når vi ved dette hvordan tror du at det kan være at mange ikke tænker på deres livsstil?
    Vi er for dovne og der kræves ikke nok af os. Uvidenskab er ikke en undskyldning..!


Kommentér på:
Hjælp til Projekt 2011 9 klasse

Annonce