{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Elevplads, specialet zoologisk anlæg {{forumTopicSubject}}

SUK

Jeg har brugt en masse tid og kræfter på at søge elevplads som veterinærsygeplejerske, men uden held, og nu hvor jeg har tænkt alle tankerne igennem i hele denne forvirring fra jeg stoppede min uddannelse som sygeplejerske har jeg gennemgået mine tanker om hvad der gør mig glad!

-Jeg er glad for at være udendørs
-Jeg elsker at bruge min fysik
-Jeg er enormt interesseret i dyr, deres liv, anatomi, fysik, pasning etc. Alt hvad der dertil hører
-Jeg elsker at have menneskekontakt

Når jeg kigger på disse ting så er det måske i virkeligheden mest dyrepasser jeg vil være. Næste overvejelse ligger så i hvilket special (forsøgsdyr, heste eller zoologisk anlæg).

Jeg finder samarbejdet med pattedyr utrolig interessant, og det er jo nu alligevel lidt begrænset hvor meget man kan samarbejde med mus og rotter, som jo oftest er forsøgsdyr.
Heste? Naarh.. Jeg kender jo hesteverdenen, og er egentlig ikke interesseret i at arbejde i den. (ønsker ikke at uddybe dette nærmere)

Så er der zoologisk anlæg tilbage som speciale, og det river og flår i mig ved tanken om at skulle lære ALT hvad der er at lære omkring disse dyr, og så har jeg jo altså også menneskekontakten her (publikum, koleger osv.). Det hiver i mig at skulle samarbejde med dyrene, hvad end det er tigre, løver, elefanter, giraffer. Og jeg finder da også krybdyrene og gnaverne interessante, så længe jeg har de lidt større dyr ved siden af smiley

Jamen alle problemer løst.... Nej /:
Jeg er så bange for ikke at få en elevplads inden for det speciale jeg gerne vil. Der er ikke mange muligheder, når man er bosat på Sjælland og ikke vil flytte til Jylland, da alt ens liv og familie jo er her på djævleøen.

Jeg er desværre en smule opgivende, efter at have forsøgt at søge elevplads som veterinærsygeplejerske, og jeg synes altså ikke det er kompetencer jeg mangler.
Jeg har haft dyr omkring mig altid, og har også været med til at passe dyr i en dyrepark, og har hermed stået med dyr man ellers ikke lige kommer i nærheden af. Jeg har været med til at starte en rideskole op, samt undervist (pædagogisk erfaring), og mit 1½ år på sygeplejestudiet har jo altså ikke givet mig en mindre viden om hygiejne og menneskekontakt, for ikke at nævne at jeg jo her også kender en del til fagudtrykkene omkring anatomi og fysiologi, samt mikrobiologi selvom det er på mennesker. Herudover har jeg arbejdet som staldhjælper i 1 år, og ved udemærket hvad det vil sige at tage fat, for ikke også lige at have med at jeg har haft min egen hyp i 5 år nu.

Det blev dælme langt. Men lidt frustration fra min side, men også lidt et råb på hjælp, om nogen i denne her videnomspændte verden kan give mig råd og vejledning eller hjælpe mig på anden vis for at øge mine chancer så meget som muligt for et få en elevplads, når man nu desværre ikke er beriget med at kende en eneste inden for denne branche.

Mvh. En lidt frustreret ung kvinde smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elevplads, specialet zoologisk anlæg
  • #2   1. mar 2011 Louise

Jeg har ikke søgt elevplads som veterinærsygeplejerske ret længe, men har i hvert fald ansøgninger ude 11 steder, og har været ude med dem personligt ALLE steder, og også flere steder end de 11, men mange steder tager de slet ikke elever længere.

Og jeg er her på det sidste blevet i tvivl om det overhovedet er vet. sygeplejerske jeg vil være, da de jo heller ikke har ret meget med dyrene at gøre.

Jeg har i en anden tråd "hørt" at man i zoo SLET ikke må nævne at dyrene er søde, eller at man gerne vil samarbejde med dem, for det er vilde dyr, og de må ikke gøres tamme.
    Så er min tanke lidt at hvis man slet ikke får lov at være i kontakt med dyrene, så kan det egentlig også være ligemeget. Jeg kan godt følge at de ikke skal være tamme, men nu skal disse dyr altså ikke ud og leve vildt, og de dyr man kan begå sig omkring synes jeg da ikke man behøver at være så firkantet med, da det må være en fordel at kunne gebærde sig omkring dem, i tilfælde af at man skal flytte dem fra et sted til et andet.

Måske er det hellere forsøgsdyrene der er interessante. Det er dælme svært når man slet ikke kender denne her verden :S

• #4   1. mar 2011 Jaa hesteverdenen er ikke umiddelbart en jeg vil arbejde i.. De er jo nogle underlige mennesker de der hestemennesker smiley

Efterhånden som jeg har fået undersøgt emnet, har man noget mere med dyrene at gøre når det er forsøgsdyr, end man har med de zoologiske, men selvfølgelig er der også rengøring i dette speciale, det er jo klart smiley

Kommentér på:
Elevplads, specialet zoologisk anlæg

Annonce