{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Nervøsitet til terminsprøve {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger skal jeg til terminsprøve, i mogen og onsdag. Jeg sidder og er i gang med det sidst til den prøve i morgen.. Men jeg kan allerede mærke nervøsiteten! Og jeg tænker på prøve hele tiden, selv om jeg er hos hesten osv.! Der er engelsk jeg skal op i og det er jeg ikke specielt stærk i så derfra kommer noget af nervøsiteten. Men jeg har skrevet alt ned jeg skal sige og fået det tjekket for stave fejl også vidre, så hvis jeg bare kan huske det så burde det gå okay.. Men når jeg i morgen sidder foran lærerne er jeg bange for at gå fuld stændig kold - glem alt osv... Da jeg ikke må have nogen stik ord eller lignen med ind..

Så jeg tænkte om der var nogen der har været til eksamner - terminsprøver og andet som har nogen gode råd til at slå nervøsiteten lidt ned med? (-;


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nervøsitet til terminsprøve
  • #1   13. mar 2011
    Lad være med at være nervøs for den, den betyder ingenting.


  • #2   13. mar 2011 på studieopgaver.dk eller så noget kan man købe noget der hedder eksamensangst, det er 3 lytteøvelser der kan hjælpe en til at slappe af og blive mindre nervøs når man skal til eksamen (:

  • #3   13. mar 2011 Det er slet ikke så slemt som det virker det med terminsprøver og eksamner osv. smiley det er jo bare en samtale mellem dig og en lære ^^
    - jeg var til eksamen i sommers og engelsk er bestemt ikke noget jeg er god til, men jeg kom da ud med et 7 tal! smiley også selv om jeg gik lidt i sort fordi jeg ikke var ret glad for min lære, og hun bestemt ikke var ret glad for mig.
    Og nu det er terminsprøver så betyder de altså ingen ting! det er bare en hjælp til at prøve hvordan eksamen er, så man ikke kommer op til eksamen og er nærvøs over hvad der enlig skal ske.


  • #4   13. mar 2011 Husk at terminsprøven er en hjælp til dig så du kan prøve hvordan det er inden eksamen. Og husk at læreren er lige så interesseret i at du får en god karakter som du selv er. Læreren er der for at hjælpe dig og ikke for at sable dig ned. smiley

    Øv det til du kan det i søvne og gå derefter ud til hesten og rid en lang tur eller lav noget andet du godt kan lide. smiley

    Held og lykke! smiley


  • #5   13. mar 2011 Husk først og fremmest at terminsprøver er for at hjælpe dig og læren er der for at hjælpe dig.

    der er ingen der sidder og tænker hende skal vi bare knække så hun får en dårlig karakter. Bare tænk på at du skal sidde og snakke med din lærer præcis som du gør hver eneste dag i skolen, denne gang er der bare slet ikke nogle andre elever som kan grine af dig hvis du siger noget forkert(;

    Og husk nu terminsprøver betyder slet ikke noget!


  • #6   13. mar 2011 Ingen er perfekte, og heller ikke din lærer smiley
    Derfor forventes det heller ikke, at du kan klare dig fejlfrit, selvom det da ville være lækkert at kunne smiley

    Det er helt sikkert også i din lærers interesse, at du får en god oplevelse af situationen i morgen, for han/hun vil gerne, at I kommer ud med det bedste i kan, når det virkelig gælder. Tænk på at han/hun også bliver bedømt på, hvad han/hun har formået at lære jer smiley

    Det er ikke forbudt at holde tænke pauser, hvis man har glemt, hvad man vil sige smiley



  • #7   13. mar 2011 Mange tak for alle jeres kommentare! (-;
    Jeg har øvet mig ret meget, og kan næsten det jeg skal sige.. Men jeg er bare så bange for at gå fuldstændig sort når jeg kommer ind! Og også hvis jeg glemmer noget og holder en tænke pause, for jeg må ikke snakke mere in 7 minutter! smiley


  • #8   13. mar 2011 7 min. går hurtigt smiley

    Lad være at terpe mere i dag, det skal nok gå smiley
    Pøj pøj


Kommentér på:
Nervøsitet til terminsprøve

Annonce