{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.850 visninger | Oprettet:

Stilistiske virkemidler - ENGELSK ?o: {{forumTopicSubject}}

Er igang med en engelskaflevering til i morgen - har engelsk på A-niveau på gymnasiet, og støder så på en opgave, hvor der er et uddrag af Bill Clintons tale fra 1993 - og opgaven lyder:

"til at skabe sammenhæng i sin tekst anvender Clinton nogle stilistiske virkemidler. Giv eksempler på disse."

hvad dælen mener der med stilistiske virkemidler? o;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stilistiske virkemidler - ENGELSK ?o:
  • #1   16. mar 2011 I taler bruger man tit forskellige virkemidler for at fænge tilhørerne, gøre talen mere interessant og får den til at "glide lettere ned". Det kan for eksempel være alliterations (bogstavrim), metaphors (metaforer), repetitions (gentagelser - f.eks. starte flere sætninger med de samme ord, som i "I have a dream"-talen)..
    eller, en som Obama bruger ret meget i sine taler: "tre-trins-raketten". Jeg kan ikke huske, hvad vi kaldte den på engelsk. Hvis man slutter en sætning eller en pointe af med en opremsning på tre (eller flere) ting, fanger man folks opmærksomhed.
    Eksempel: In a single generation, revolutions in technology have transformed the way we<i> live, work and do business.</i> Steel mills that once needed 1,000 workers can now do the same work with 100. Today, just about any company can<i> set up shop, hire workers, and sell their products</i> wherever there's an Internet connection. (Fra Obamas tale i 2011)
    - Håber du kan bruge det ;D

• #2   16. mar 2011 Det må I da have haft om? smiley Vi fik et kæmpe hæfte om forskellige stilistiske virkemidler, der er mange..

• #3   16. mar 2011
    Nåååe det smiley

Ja okay - jo det har vi selvfølgelig haft om, jeg kunne bare ikke huske, hvad det var smiley

Tusind tak for svar.

Kommentér på:
Stilistiske virkemidler - ENGELSK ?o:

Annonce