{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

kanin og kat!? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

jeg har den her lille kanin på 7 år, som bor frit ude i vores lille gårdhave (han har bur og sådan noget han selv kan hoppe ind i) det skal lige siges at han er en meget speciel kanin, som nok mere tror at han er en hund smiley
når men her den sidste uges tid er der begyndt at komme en kat på besøg i haven. jeg har så iagttaget min kanin og katten et par gange, for at se om katten gjorde min kanin noget (hvis den troede den var en stor mus eller sådan noget smiley )
når men det ser ikke ud til at katten vil ham noget ondt, den er bare nysgerrig, den ser faktisk ud som om den er lidt bange for min kanin. min kanin følger efter katten hele tiden og katten går bare væk. nogle gange har de også stået med hovederne mod hinanden og snust til hinanden.
igår så jeg at katten gav et lille forsigtigt dask med poten til min kanin, da de snusede til hinanden.
min bekymring er så bare om katten vil gøre min kanin noget, hvis den en dag slår med en klo, er det jo ikke så godt for min lille kanin.

tror i jeg skal være nervøs for dem, og hvad skal jeg gøre for evt at få katten væk?

håber i kan hjælpe smiley
mvh Cecilie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kanin og kat!?
  • #1   30. mar 2011
    Put din kanin i en indhegning :o)
    Hvis din kanin går løs kan den også risikere at blive taget af en ræv, blive bange og løbe væk.

Vi har selv haft 2 kaniner til at gå løs - de andre gik i bur. Kaninerne forlod ikke haven og blev sat i bur om natten.

En kat har et jagt instinkt som nemt kan aktiveres. Vores katte var også bange for kaninerne til at starte med men så var de det ikke mere også begyndte der at gå jagt i den.

• #2   30. mar 2011 Ville nok passe på, hvis kaninen får sådan en kattepote i øjet vil det jo ikke være så rart.
    Tjah, du ku prøve med en spand vand, hvis du ik vil ha den kommer igen smiley

• #3   30. mar 2011 han går i en slags "indhegning" vores have ligger nærmest nede i et hul. med mur og hegn rundt om. og fliser så han ikke kan grave sig ud og ræven kan ikke komme ind smiley
    men katten kan jo godt hoppe ned i haven så kan ikke forhindre den i at komme. og jeg vil ikke sætte min kanin i lukket bur, når han har gået frit i 5 år! smiley

• #4   30. mar 2011
    Nu kan et bur jo være en stor volliere fx - det behøves slet ikke være et bur på 1x0,5 m

Går kaninen kun på fliser?

Jeg ville nu lukke kaninen inde alligevel - du ved aldrig om det går jagt i katten. Muligt den også bare leger, men i den leg kan kaninen komme til skade.

• #5   30. mar 2011 når mine katte og kaniner går sammen, kan de godt lige få en potedask, men så sker der heller ik mere end det:)

• #6   30. mar 2011 puha jeg ville være bekymret.. meget enda.. har nemlig mistet en del kaniner pga en voksen han kat (NABOENS!!) så nu er der en tilbage øvøv.. men vores egne katte er bange for den lille kanin.. så de render i haven sammen med hunden (kaninen er dog i snor og under opsyn hele tiden, da de før har gravet et træ op eller lille busk op, 3 kaniner og en times tid).. har dog også haft en hun kanin som bed sin snor over så hun gik i jernkæde mens jeg lå i haven og så på.. men hende skulle man også nogle gange have arbejds hansker på når man skulle fodre når de kom i bur resten af dagen

• #7   30. mar 2011 okay lidt delte meninger smiley

sådan lige pt. er jeg ikke vildt panisk over det, da katten som sagt virker bange for kaninen og hoppe ud af haven når kaninen (sigurd) løber efter den.

har i nogle ideer til hvordan man kan "skræmme" katten væk?

• #8   30. mar 2011 Har selv haft løse kaniner i haven, her bor mange katte i området har selv 2 og 2 hunde, der skete aldrig noget med kaninerne selv hundene lod dem være, den en hund skulle altid slikker dem.

Har kaninen noget den kan gemme sig i eller under?

Jeg ville ikke bekymre mig syndeligt over det, så længe kaninen kan komme væk fra katten.

• #9   30. mar 2011 ja han har mange steder han kan gemme sig smiley både i sit to etageres bur, transportkasse og under grillen (hvor han elsker at ligge hehe smiley )

er glad for at høre at der ikke skete noget med dine kaniner smiley

Kommentér på:
kanin og kat!?

Annonce