kanin og kat!? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
jeg har den her lille kanin på 7 år, som bor frit ude i vores lille gårdhave (han har bur og sådan noget han selv kan hoppe ind i) det skal lige siges at han er en meget speciel kanin, som nok mere tror at han er en hund
når men her den sidste uges tid er der begyndt at komme en kat på besøg i haven. jeg har så iagttaget min kanin og katten et par gange, for at se om katten gjorde min kanin noget (hvis den troede den var en stor mus eller sådan noget
)
når men det ser ikke ud til at katten vil ham noget ondt, den er bare nysgerrig, den ser faktisk ud som om den er lidt bange for min kanin. min kanin følger efter katten hele tiden og katten går bare væk. nogle gange har de også stået med hovederne mod hinanden og snust til hinanden.
igår så jeg at katten gav et lille forsigtigt dask med poten til min kanin, da de snusede til hinanden.
min bekymring er så bare om katten vil gøre min kanin noget, hvis den en dag slår med en klo, er det jo ikke så godt for min lille kanin.
tror i jeg skal være nervøs for dem, og hvad skal jeg gøre for evt at få katten væk?
håber i kan hjælpe
mvh Cecilie
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Put din kanin i en indhegning :o)
Hvis din kanin går løs kan den også risikere at blive taget af en ræv, blive bange og løbe væk.
Vi har selv haft 2 kaniner til at gå løs - de andre gik i bur. Kaninerne forlod ikke haven og blev sat i bur om natten.
En kat har et jagt instinkt som nemt kan aktiveres. Vores katte var også bange for kaninerne til at starte med men så var de det ikke mere også begyndte der at gå jagt i den.
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.891
Tjah, du ku prøve med en spand vand, hvis du ik vil ha den kommer igen
sep 2007
Følger: 87 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 59 Svar: 283
men katten kan jo godt hoppe ned i haven så kan ikke forhindre den i at komme. og jeg vil ikke sætte min kanin i lukket bur, når han har gået frit i 5 år!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Nu kan et bur jo være en stor volliere fx - det behøves slet ikke være et bur på 1x0,5 m
Går kaninen kun på fliser?
Jeg ville nu lukke kaninen inde alligevel - du ved aldrig om det går jagt i katten. Muligt den også bare leger, men i den leg kan kaninen komme til skade.
feb 2007
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 1.859
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.388
sep 2007
sådan lige pt. er jeg ikke vildt panisk over det, da katten som sagt virker bange for kaninen og hoppe ud af haven når kaninen (sigurd) løber efter den.
har i nogle ideer til hvordan man kan "skræmme" katten væk?
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 274
Har kaninen noget den kan gemme sig i eller under?
Jeg ville ikke bekymre mig syndeligt over det, så længe kaninen kan komme væk fra katten.
sep 2007
er glad for at høre at der ikke skete noget med dine kaniner
kanin og kat!?