310 visninger
|
Oprettet:
Hesten som sin bedste ven? {{forumTopicSubject}}
Hvad gør man hvis man mister sin aller bedste ven?
Nogle der har prøvet det sammen som jeg?
Ja min dejlige part blev sogl uden jeg viste det. pludselig var han der bare ikke mere, og nu er han på lolland mand hvor er det svært! jeg nåede jo ikke at sige farvel?
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Men min første var Chiquitha (kig profil), vi gik igennem ild og vand, hun var der altid for mig, i 6år var hun som min, selv hendes ejer kaldte hende for min..
Ingen kunne ride hende som jeg, jeg er aldrig røget af hende i de 6år jeg har redet hende, men mange andre er røget af, og ingen kunne det vi kunne..
Red ringridning på hende, var hendes første gang, hun havde dårligt ben, dog var der intet over halvdelen af dagen, vi holdte pause, og da vi startede igen kunne jeg mærke den var gal, men samtidigt kunne jeg mærke at hun ikke ville stoppe.. hun kæmpede en kamp for min skyld, havde jeg bedt hende stoppe havde jeg ikk fået lov, seriøst, er ikke bar noget jeg siger..
vi havde noget helt specielt og fik en 2 plads den dag, hun var fantastisk, og vil aldrig glemme hende for det hun har gjordt for mig, INGEN havde det vi havde..
Chiquitha måtte desværre aflives eller blev aflivet uden ejers tilladelse, pga. hendes ben var blevet så slemt at hun blev halt..
Savner hende hver eneste dag, har heldigvis fået hendes føl payback som gør at jeg stadig har hende ved min side..
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Han betyder uendeligt for mig..
Har selv tilredet ham og lært ham alt det han kan, han har fået mig videre i min ridning og er min første egen hest..
Anton kommer altid hen og ligger hovedet ved mig hvis han mærker jeg er ked af det, behøver ikke engang vise det, han kan mærke det..
Jeg kan tænke hvad vej jeg vil og så gør han det uden jeg rører ham, og mange mange andre ting..
det lyder måske sygt, men det er sandt..
Han er min store dejlige bamse, ingen andre end min far har fået lov at ride ham alene..
jeg står desværre og skal måske udlåne ham til vinter fordi jeg ikke har råd til ham der hvis jeg ikke finder et arbejde, og er tudefærdig er så bange for at der sker noget med min bedste ven
SNØFT
dec 2009
Følger: 42 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 308
Det hele startede en dag hvor min gamle part blev lidt for kedelig for mig og jeg skulle vidre så jeg startede på zeba<3 første gang jeg red ham sad alle de der rideskole piger og hviskede oppe i rytterstuen om mig og zeba det gjorde så ondt det var som om igen ville snakke med mig?
men zeba fik mig på toppen, og vi klarede det hele sommeren kom jeg og red ham næsten hver dag. Altså han var det jeg orkede at stå op om morgenen for... Det blev en svær tid i skolen men jeg klarede det takket være zeba.. en dag begyndte de at snakke om at sælge ham? jeg græd i flere dage indtil der ikke var flere tåre tilbage..
Så en dag jeg ventede på en af mine veninder kommer hende der ejer zeba (hun arbeitede *staves* på min skole) og sagde
'' så er det sket'' ? ''ja der er nogle på lolland der har købt ham'' hvad?
jeg Græd og jeg måtte jo ud og sige farvel men så sagde hun
'' ja de tog ham med det samme. Så nu er han på lolland hvor der er en pige ligesom dig der vil ride ham''
jeg har aldrig været så ked af det i hele mit liv han var alt. Han blev sogt fordi at de sagde han tyraniserede de andre heste på folden.. men det havede jeg aldrig oplevet. de sagde han bukkede de små af men det havede jeg aldrig oplevet? de sagde at der var en årsag men aldrig har han bukket mig af? han har smidt mig en gang grundet forskrækkelse (staves) altså jeg har ikke set ham i godt 3 mdr. og det føles som det var igård det hele skete.. seriøst jeg sidder og tuder nu og undskyld mine stave fejl
dec 2009
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 770
min bedsteven var Sylvester, den mest specielle lille pony. han vandt mit hjerte ved første blik (;
- jeg har oprettet et fotoalbum herinde, til ære for ham..
dec 2009
Ja det er pisse svært det har taget mig 2 mdr. at tage mig sammen til at starte på nygaard igen selv om det er et dejligt sted føler jeg mig ikke tilpas på en af deres heste da zeba er den eneste ene som har gjort en forskel ved mig han ER alt og jeg savner ham så ubeskriveligt...
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 80
Som "Sylle - altid savnet. Chris - altid elsket.." skriver er der ingen opskrift. Det gør mega ondt i starten, men med tiden, om vi vil det eller ej, forsvinder lidt af smerten lidt efter lidt.
Det hjælper også altså lidt at finde en ny ven at elske
jul 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 65 Svar: 770
ja, nør er super.. man kan jo ikke være bedstevenner med alle heste og sådan, men jeg er sikker på at hvis du prøver at se forbi hestenes fejl og mangler, vinder dens tillid og lader dig stole på den, finder du hurtigt en "ny bedsteven"?
dec 2009
men jeg føler noget for zeba noget som jeg ikke har gjort før han er i mine drømme og det er bare så svært når det kun er 3 mdr. siden
jeg har aldrig redet en hest med sådan en stor betydning.
Og tænk de kunne finde på at sælge ham uden at jeg viste det?
dec 2009
han er jo kun 7 år?
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 1 Emner: 71 Svar: 643
den første var en hest som hed laika. hun var guuuuuuude skøn! jeg red hende hver dag en hel sommer og mere til. da vi havde mest tillid til hinanden, blev hun taget fra mig. eller det vil sige en dag hvor jeg var i skole fik jeg beskeden " hej søde:) Laika er blevet flyttet til sønderjylland, til min søster så jeg tvivler på du får hende at se igen!"
nå men jeg var heldig for der hjemme havde jeg 2 andre heste tilbage, nikita og devita. jeg begynde så at ride de 2 hverdag, fik knyttet bånd med begge 2. jeg elskede virkelig de 2 heste her højt! især devita hun var drømme ponyen!! hun gjorde alt for mig! men det gjorde nikita også!
en dag da jeg kom hjem fra skole var devita væk. hun var solgt til en på jylland.. nikita var der heller ikke, hun var også solgt..
mit hjerte var knust intil jeg fik Stella, hun er og forbliver min drømme pony
dec 2009
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
dec 2009
sep 2008
dec 2009
Men min største drøm er at købe ham tilbage en dag?
dec 2009
Men hvis han bliver tilsalg så tror jeg min far kunne finde på at købe ham.
Han har været hos 5 forskellige ejere nu, det er synd..
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Fik ikke sagt farvel til min Lucas og aner ikke hvor han er idag..
Har mange andre eksempler som disse....
Det er bare aldrig sjovt, nok også jeg idag har den holdning at hesten bestemt ikke er din bedste ven, det er et dyr der kan blive taget fra dig, hvornår det skal være... Sygdom penge problemer eller hvad det nu skal være..
Jeg vil uden tvivl kæmpe for at beholde min Chivas, for jeg elsker ham, men jeg elsker ham bestemt ikke højere end min familie og at jeg kunne sælge ham, hvis jeg virkelig var på spanden.... Ja puha...
Nothing lasts forever...
sep 2008
Puha.
Jeg har det dog ikke helt som dig.. Min hest er det allersidste jeg ville sælge hvis jeg var på spanden - tøj, mindre mad, cykle i stedet for bil / offentlig transport, flytte ind hos venner i stedet for egen lejlighed osv. osv. Jeg vil hellere stå hjemløs end jeg vil stå uden min hest, for min hest er det der ville gøre at jeg ville finde en måde at komme gennem de svære tider.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Tja, det kan man bare ikke, når man har ansvar og bor sammen med en og har lån i banken
"hva så skat, har du noget imod vi flytter sammen med Bente de næste 3 måneder og kun lever af pasta?"
Nope, livet indhenter en, sådan er det jo
Jeg vil ofre meget for min hest, har jeg så sandelig også gjort! Rigtig meget uden tvivl, men uden tvivl om at han er noget der kan sælges, hvis det virkelig er absolut nødvendigt, sådan bliver det nødt til at være...
Jeg ville ikke være hjemløs pga min hest.. Jeg ville gå langt, men aldrig så langt...
Hesten som sin bedste ven?