{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

Nabostrid .. Hvad kan de gøre os?! {{forumTopicSubject}}

Da vi kom hjem i morges, efter at have lukket hestene på fold, lukkede vi som altid vores hunde ud i haven. Jeg nåede lige ind med min jakke og så ud i haven, inden vores naboer går ud i deres have. Som altid skal de larme på 117 måder, så vores hunde begynder at gø. Så råber hende den ene "Hold så kæft for helvede!!" til vores hunde. (Vores hunde gøer KUN når de naboer er i haven, og hvis de larmer - Med larmer mener jeg: de banker på hegnet for at få vores hunde til at gø!!!!)
Min mor og jeg går så hen til hegnet og for kaldt vores nabo hen, og min mor forklare hende så - VENLIGT! - at hun kun gør det værre ved at råbe af vores hunde.

Hvad tror I vores nabo gør?
Hun himler op om alt muligt andet, om hvordan nogle af vores gæster holder på deres plads (Det er sket én gang, når de har børn på besøg holder de ALTID på vores plads!!!). Vi snakker stadig i en afslappet og rolig tone med hende, mens hun står og råber os ind i hovedet om at de ikke gider at høre på vores hunde.
Til sidst vender hun sig og går sin vej, selvom vi jo var igang med at snakke med hende? Så kommer hendes mand hen til os og siger at han nok skal skære halsen over på vores hunde, hvis ikke vi selv gør det? Hvad fanden er det for noget at sige?!?!?!?!?!?!?!?!
Min mor siger så at det skal han også have, og så siger han at han halser ikke op over ingenting!
Han siger at hundene ALTID gøer, men det gør de altså KUN fordi vores naboer altså råber af dem eller banker på hegnet for at få dem til at gø, så de kan råbe af dem!

Min søster går for tiden ikke i skole, så hun er hjemme om formiddagen og sørger for at hundene kommer ud i haven og får tisset. Hun ringer tit grædende til min mor, fordi naboerne råber af hundene og min søster!

Vores nabo nævnte så det med min søster, og nævner igen at det er noget forbandet svineri at hundene gøer. Min mor fortalte så vores nabo (IGEN) at min søster er autist, hvortil han så giver hende skylden for at hundene gøer. Min mor spørger ham så hvordan fanden han kan få sig selv til at sige sådan noget?! Og han siger så at det er jo bare en fejl i opdragelsen at hun er autist. Men det er ikke det eneste! Han siger også at min søster bare trænger til en omgang tæsk!

Her får jeg så det største møgfald i verdenshistorien, hvor jeg skriger op om at han ikke skal snakke sådan om min søster eller min mor. Og hvor jeg så forklare ham at hundene kun gøer fordi DE banker på hegnet og råber af dem. Her råber jeg så også op om at det kan fandme ikke være rigtigt at vores psykolog ikke må låne deres plads (De har én bil, men den holder typisk ved vores anden nabo!) når de alligevel ikke holdte der - Men de må åbenbart godt få en lastbil til at læsse sand af på vores plads, hvor den så har ødelagt samtlige fliser, fordi de ikke lige er lagt til at der skal holde en lastbil på dem, men kun til at man skal kunne køre ud med skrældespanden!

Og hvad tror I så vores nabo siger?
Han kigger over på min mor og siger: "Hun er jo mere sindssyg en jeres hunde!" og så går han.

Spørgsmålet er så bare .. Kan de politianmelde os, fordi vores hunde gøer? Eller hvad kan de gøre?
Skal vi bare sige at det er i orden de truer vores hunde sådan?

Ligemeget hvad, så flytter vi hurtigst muligt. Men der vil jo gå lidt tid inden vores hus er solgt, så indtil da .. Hvad kan de gøre os?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nabostrid .. Hvad kan de gøre os?!
  • #3   22. apr 2011 Hold da op smiley

• #4   22. apr 2011 Vi lufter hundene hver aften og i weekenderne tager vi også til stranden med dem. Men det er jo synd at hundene skal gå inde i det gode vejr, fordi vi har nogle langpelsede hunde.
    Og de gøer KUN når vores naboer banker på hegnet eller råber af dem. Ellers er vores hunde noget af det fredligste og vores hunde genere ikke de andre naboer (vi har nemlig spurgt vores andre naboer mange gange, for at være sikker)

• #5   22. apr 2011 Og vi er ALTID i haven samtidig med hundene! De er aldrig alene, i dag var bare en undtagelse, fordi jeg lige skulle ind med min jakke, men det var kun et spørgsmål om sekunder at hundene var alene i haven

• #6   22. apr 2011 Jeg synes det er helt fair, at de er irriteret af jeres hundes gøen. De skal kunne være i deres egen have, på deres grund, uden at tage hensyn til at i har hunde, der ikke er opdraget, til ikke at gø af andre folk.

Men deres opførsel udover det, er selvfølgelig ikke iorden. Dog tror jeg det havde været bedre, hvis i bare var gået, og havde ignoreret det, i stedet for at komme op og skændes.

Med hensyn til politianmeldelse, så er jeg lidt i tvivl, for hvis de klager over larm, kan politiet godt finde på at kigge forbi, og høre lidt om situationen. Men jeg er ikke sikker ..
    Men det er nok meget fint, hvis i snart flytter smiley

• #7   22. apr 2011 Menneskeligt affald...

• #8   22. apr 2011 ja de kan politianmelde jer for ikke at have ro på jeres hunde. Det skal de så gøre temmelig mange gange, hvor poltiet kommer forbi og ser om det er rigtigt de larmer hele tiden.
    Politiet vil så, hvis de finder at jeres hunde larmer uacceptabelt meget, henstille at I får sat en stopper for dette. Hvordan I vil sætte en stopper for det er i første omgang op til jer selv.
    Fortsætter klagerne over hundelarmen vil politiet sansynligtvis give jer bøder indtil der er ro på hundene (eller i er flyttet). Alt dette kna sagtens tage flere år, så rolig nu. De kommer ikke og afliver jeres hunde imorgen smiley

• #9   22. apr 2011 Tror ikke I fik læst hvad jeg har skrevet.
    Det er dem der banker på vores hegn indtil vores hunde gøer, så naboerne kan skælde ud. Ellers gøer vores hunde ALDRIG! De gøer ikke når vi får gæster eller hvis der går en kat i haven! Forstå dog at det er DEM der fpr vores hunde til at gø, så de har noget at skælde ud over! Vores hunde gøer ikke når nogen er i de andre haver, eller når lige præcis de her naboer er i haven. Men så begynder naboerne at banke på hegnet, selvom de måske var i den anden ende af deres have, og så banker de indtil vores hunde gøer!!!!
    Vores hunde gøer ikke engang af andre hunde der gøer af dem!!!

Det skal siges at vi ejer 2 meter ind i deres have, og hegnet er vores, så de har ingen grund til at banke på det!

• #10   22. apr 2011 Uanset hvad der gør at hundene gør, kan de politianmelde jer. MEN.. hvis I har fældende beviser for HVORNÅR hundene gør ( evt. lidt videomateriale ) så falder anklagen straks tilbage på naboen. Det var måske lidt smart, at I i al hemmelighed optager en video af dem, når I lukker hundene ud, og så ser om de er stille indtil naboen begynder at larme. Hvis hundene gør bare ved at naboen går i haven - så er det jeres fejl ( også selvom hundene nu er forudindtaget mht naboen ) . Hvis hunden først gør NÅR naboen chikanerer den, så er det naboen der får skylden.

• #11   22. apr 2011 I øvrigt - hvis I ejer 2 meter ind i deres have, så sæt en el-tråd op der smiley Så er der 2 meter "ingenmandsland" som I ejer, der har de ingen adgang til smiley Men det skal jo stå et eller andet sted at I ejer det - ellers har I ingen beføjelser.

• #12   22. apr 2011 Jeg ville nok forsøge at optage det.. Video hvordan de banker på hegnet og samtalerne ville jeg få på lydbånd.. De fleste tlf kan optage lydfiler.. Og så aflevere det hele til politiet..

• #13   22. apr 2011 Liv S
    De chikanere alle, de gjorde det samme med den anden nabos hund.

Og ja, vi optager fra nu af når vi snakker med dem og vil i smug optage hvordan de får vores hunde til at gø. Men politiet skal da være velkommen til at komme, for hundene gøer kun når naboerne banker på hegnet.

Det skal ogaå siges at vores naboer er generet over en lille ting som nogle blomster vi har i haven! Og at vi sprøjter gift på vores egen grund.

Ja, vi har optegnelse fra ejendomsmægler om at vi ejer 2 meter ind i deres have.

I vinters gravede vi en sti ind til vores anden nabo, i sneen, da hun er gammel og derfor ikke selv kan gøre det. Så kom vores nabo(ham der vil skære halsen over på vores hunde) og gravede en sti liiiiige ved siden af?!?!?!?!

Og sidste tilføjelse: ingen af de andre naboer klager over hundene, for hundene gøer ikke! Kun når der bankes på hegnet! Her skal det så siges at flere naboer klager over dem som banker på vores hegn og får vores hunde til at gø, fordi de har travlt med hvordan andre folk holder deres haver!
    Om sommeren har de en bænk der står i haven som de stiller helt op af hegnet, men ikke med ryggen mod hegnet .. Nej nej, de vender den så de kan sidde og se lige ind i vores have!

Nu finder vi os bare ikke i det mere!! Og det gør de andre naboer heller ikke!!

• #14   22. apr 2011 hmm... Har I overvejet som det første at sætte et større hegn op?
    ikke at det stopper deres banken, men så behøver I da ikke at blive generet af at de sidder og kigger ind i jeres have. Desuden lyder det ikke som nogle 'hyggesludder-naboer' smiley

håber I får løst problemet. Det må da også være irriterrende for jer, når hundene gør?

• #15   30. okt 2012 Der burde være plads til alle også dyrene, men sikke en pervers stodder hold da ferie

Kommentér på:
Nabostrid .. Hvad kan de gøre os?!

Annonce