{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Onkel køre mig psykisk ned! :-( {{forumTopicSubject}}

22 dec. 2008 blev mit et og alt, min soulmate, min bedste ven, ham jeg ikke vil leve uden - han blev hentet - han blev solgt & mit liv blev en katastofe. Han var blot min part, som jeg red på for ejeren - og jeg elskede ham så crazy meget.

Jeg var psykisk ustabil i lang tid efter - jeg spiste i perioder ingenting mit liv var så kaotisk.

Den fantastiske rideskole jeg har været på i 7år nu, valgte at de ville tage mig med ud og vælge en pony/hest JEG ville have - og så ville de købe den til rideskolen og jeg fik part på ham - super fedt!

Men vi nåede ikke længere, ponyen jeg ville have var tilsalg, ejeren kunne ikke magte ham og sætte ham tilsalg.
Jeg prøvede ham, og der vidste jeg at han skulle være 'min'. Rideskolen købte ham, men han var ikke tilredet - han var så speciel. I skridt trippede han, i trav kunne man ikke få ham frem han smed bagparten ind mod midten hele tiden, hans galop var forfærdelig han gik i krydsgalop og var svær at drive frem - i alle gangarter slog han så utrolig meget med hovedet, hele tiden så man skulle passe på man ikke fik hans hoved ind i én, han tyggede på biddet og var derfor svær at holde.

Jeg tog kampen op, og ja nu efter 2år nu er han blevet min guldklump, og nøj hvor er jeg glad for ham!

Men samtidig rider min kusine på 10år på ham, 'fint nok' (det er kun mig og hende der rider ham!). Hun vil så gerne have part på ham, og det er også okay - det er jo hendes drøm ikke min!

Jeg valgte at næste år skulle jeg på efterskole, og det blev meldt ud til min træner som synes at det var super fedt for mig - men det blev mærkeligt for Flotte.
Vi var nede og spise ved min onkel og kusine der er glad for Flotte, hvor min mor åbnede munden og fortalte at min kusine kunne få part på ham næste år når jeg tog på efterskole.

Men jeg har valgt ikke at tage afsted alligevel, pga. personlige problemer (mit valg, det er truffet!) og min kusine skal derfor ikke have part på ham.

Min onkel synes det er utrolig træls, og bliver ved med at konstatere at min kusine rider SÅ meget bedre end mig - og kender ham SÅ meget bedre end jeg gør 'right!'

Han skal fortælle mig det hver gang vi er sammen, og jeg gider ikke høre på det mere - selvom jeg godt ved det ikke passer.

Men så her idag er vi til påskefrokost ved min mormor, min kusine var til ringrídning på rideskolen her i weekenden og det var hun helt vild med. & vil derfor godt til ringridning når der er fest i by, hvilket kræver man har part. Min onkel spørg mig om jeg skal med til ringridning hvilket jeg ikke har lyst til - da jeg ikke gider, og jeg ved hvordan Flotte er dernede når der er forlystelser (var dernede sidste år for at ride kvadrille!). Jeg ved at min kusine ikke vil kunne magte ham, da han kan finde på at stejle, bukke, stikke af og ikke vil gå frem - jeg kender ham!
Derfor vil jeg ikke have hun skal have ham med til ringridning fordi han ikke skal have en dårlig oplevelse med at min onkel er så egoistisk. Min onkel bliver sur over jeg ikke vil have det - og mener at det er noget min ridelære bestemmer (men jeg kender ham bedre end min ridelære gør) og jeg ved ikke hvad hun vil sige til dem - ja eller nej.

Det irretere mig at de er sådan over for mig kontant.:-/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Onkel køre mig psykisk ned! :-(
  • #1   24. apr 2011 ej noget møg.

havde været min onkel havde jeg nok sagt: "ved du hvad?!? Nu er jeg træt af det! Det er min pony, og jeg kender ham! Han skal IKKE til ringridning! FÆRDIG!"

• #2   24. apr 2011 Det er da øv, men du er jo nød til at indse at det ikke er din hest, og derfor ikke dit valg.

• #3   24. apr 2011 nåååå så har jeg læst forkert. syntes så du skal sige det til ejeren. (det med at han nok ville stejle og stikke af)

• #4   24. apr 2011 Jeg kan godt forstå at det er et problem for dig, men alligevel er det jo ikke din beslutning. Hvis ridelæren mener det er ok, så kan du ingenting gøre, udover at acceptere det.
    Det er forkert af din onkel at blive ved med at hakke sådan på dig, ingen tvivl om det - men du bliver nødt til at acceptere at du ikke har den endelige beslutningsmagt over hvad hesten skal, når det er rideskolens. Også selvom det er svært.

• #5   24. apr 2011 Det er godt nok træls :-S Forstår ikke din onkel ikke kan indse, at den hest er blevet købt for din skyld og ikke din kusines smiley Kan du ikke snakke med jeres ridelærer inden han gør det?

• #6   24. apr 2011 Det er nu heller ikke fordi jeg vil bestemme det hele, men fordi min kusine hele tiden vil have de ting parter har retigheder til - på Flotte.
    Men også fordi min onkel hver gang vi er sammen med dem, skal fortælle mig hvor ondsvag jeg er fordi jeg ikke stopper på ham, og hvor sur han er på mig over jeg ikke tager på efterskole - JEG havde jo 'lovet' hende part i ham - som egentlig var min mor der havde sagt det.

Jeg fortæller min ridelære omkring problemet, og det er ikke fordi hun ikke må tage til ringridning på ham - men fordi han ikke skal ødelægges fordi hun ikke har nok overskud til at sætte ham på plads.

• #7   24. apr 2011 Nu skal man jo altid høre en sag fra to sider af, hvilket vi jo ikke gør her.

Men det er da klart, at din kusine er blevet ked af det, fordi hun nu ikke må få part i ponyen (som hun troede), fordi du ikke ønsker det.
    Men hvis du vil løse alle problemer, ja så må du selv at købe ponyen.

• #10   24. apr 2011 han opfører sig da ikke som en voksen, hvis han nedgøre dig, sådan hele tiden. så må dine forældre træde til, og sige han skal stoppe.
    en pige på 10, rider nok mindre fantastisk....

• #11   24. apr 2011 har du prøvet at forslå at hun kan få part i en anden pony, det er måske heller ikke så smart at i to deles om den samme pony. Ville være bedre hvis i havde hver jeres smiley

• #12   24. apr 2011 det plejer og være dem der har part på hesten der har ret til at sige om hesten skal med i byen eller ej...

syntes virkelig du skal sige noget til hovedet af din onkel, og så tage måske også tage en snak med rideskolen om det.

• #13   24. apr 2011 Sara & Rex.: Dem hun kan få part i vil hun ikke. :-S

• #14   24. apr 2011 jeg havde engang part på en lidt underlig hest, som så også var rideskolehest, og da nogle af pigerne fra rideskolen ville have ham med i byen til noget komfimation, skulle de spørge mig om de måtte tage ham med, og jeg sagde nej da jeg ikk syntes det var ansvarligt for nogen(hesten havde tidligere sat sig på røven ude på vejen foran en bil med mig), blev de da også godt sure, men måtte ligesom bare accepter det, da det var mig som part der havde første retten til hesten uden for undervisningtimerne

Kommentér på:
Onkel køre mig psykisk ned! :-(

Annonce