¨snyder¨ i salgsverdenen (advarsel) {{forumTopicSubject}}
Har i dag modtaget en mail fra en der var interesseret i min hest som er til salg, skrev tilbage til personen for det var jo skønt at der endelige var nogen interesserede. Men i mailen jeg fik tilbage ville de både have kontonummer osv., så jeg skrev tilbage at hvis de ikke ville komme og se hesten, så jeg kunne se hvem de var, så ville jeg under ingen omstændigheder sælge til dem.
en anden ting er også at de de skrev, umiddelbart lignte noget der var oversat på google translate.
Jeg skriver her inde, for at advare andre evt. sælgere.
Her er mailen :
Am fornøjelse at læse tilbage fra dig om status for din hest og jegvil gerne have, at svare mig disse spørgsmål okay ....
Hvor gammel er hesten?
Hvad er din endelige salgspris?
Kan jeg få flere billeder af det?
Er det har nogen skade?
Har du har en bankkonto eller paypalkonto?
Jeg vil være glad, hvis alle disse spørgsmål kan besvares, og jeg vilhave dig tilvide, at jeg er en maskinmester i øjeblikket på havet og jeg vil bliveoverfører betaling via bankoverførsel eller PayPal konto cos jeg kankun få adgangtil min bankkonto via internettet, og jeg vil sende en pick upagent til at hjælpe afhente hesten til min far okay, og jeg vil være på udkigat læse fra dig snart med de bedste betalingen, der passer dig.'
vidt Belinda
jun 2008
Følger: 86 Følgere: 86 Heste: 24 Emner: 1 Svar: 17
jan 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 11 Emner: 107 Svar: 1.062
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 66 Svar: 335
Det var alt fra biler, brudekjoler og telefoner hvor folk blev snydt med paypalkonto...
Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt fra denne slags køber...
Køber siger at han har overført et beløb til din konto men at han har overført for meget, så du skal f.eks overføre de penge tilbage han har overført for meget, problemet er bare at det kun ser ud som om han har overført penge og det er i grunden kun dig der overfører penge til ham...
nov 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 66 Svar: 335
sep 2006
Følger: 87 Følgere: 87 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 3.491
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Mange får lignende beskeder af folk, der vil købe hesten ubeset.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 216
dec 2006
Følger: 116 Følgere: 119 Heste: 10 Emner: 383 Svar: 2.299
¨snyder¨ i salgsverdenen (advarsel)