{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Unødvendige breve - typisk Danmark! {{forumTopicSubject}}

Hvor må jeg indrømme at jeg tænkte " typisk Danmark! " da jeg fik et brev ind af døren.

" Du er egnet til optagelse på Dekoratørskolen

xxxxxxxxx har hermed fornøjelsen at meddele, at du at egnet som elev på dekoratørskole, når du har færdiggjort HG1.

Da du ikke har en HG1 endnu kan du først starte på blomsterlinjen næste år. Du skal derfor huske at tilmelde dig til egenthedstest næste år "

Aha... Lige noget jeg kunne bruge til noget, virkelig!
Og iøvrigt dårlig vejledning fra skolens side..

Fik også et brev på et tidspunkt i stil med:

" vi har modtaget din ansøgning om at starte på HG men du har ikke vedlagt xx, dette bedes du for at kunne optages "

- og det kunne i ikke have ringet og sagt? Heller ikke at jeg var egnet?

Syntes virkelig man bruger super meget papir og tid på unødvendige breve smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unødvendige breve - typisk Danmark!
  • #1   27. apr 2011 Tror at man vil kunne ringe rundt til mange forskellige mennesker så, så tror det ville ende med at være meget dyre ved at ringe rundt

• #2   27. apr 2011
    Mil-lo aka Charlotte * V.H.'s gypsy horses * - Jeg syntes det er dybt unødvendigt at bruge tid på at sende breve til mig om overstående.
    Fair nok at sende information ud til de 1000 af folk der er optaget og kommet ind og som ingen "problemer" er med.
    Eller som en skrev at banken sender et brev om " du har fået indsat 1 kr på din konto " - okay?

Det kunne også være en anden ting for at spare papir at sende informationsting mm. ud pr. email - har man ikke det så kunne man bede om papir..

• #4   27. apr 2011 Jeg har ikke afleveret nogle papire for at starte på HG smiley

Ring evt. og snak med skolen smiley

• #5   27. apr 2011 Du kan ikke dokumentere et telefonopkald, men når du har papiret i hånden kan du både læse dig til infoen og bevise at du har fået det hvis de behov opstår.

• #6   27. apr 2011 ¤ Søster McFluff ¤ - Nu var telefon opkaldet til at komme ind på HG med smiley

• #7   27. apr 2011 haha syntes det er værre, når skat bruger 7 kr på at sende et brev til alle med frikort med en chek på 1,- kr fordi skat har fucket op smiley hahaha

• #8   27. apr 2011 "og det kunne i ikke have ringet og sagt? Heller ikke at jeg var egnet?"

Det var det her jeg svarede på

• #9   27. apr 2011
    Filosoffen' Soffe ; - Det var super dumt lavet...
    Voldsomt mange mennesker fik det brev...

Danmark er fyldt med papirarbejde, super meget bureaukrati - tror vi kunne spare super mange penge hvis der blev skåret ned på alt det papir..

• #10   27. apr 2011 ja, send en brevdue, eller et syngende telegram! smiley

• #11   27. apr 2011 Sig mig, hvad tror I e-boks, netbank osv er oprettet for? Nemlig for at spare på papiret!

Jeg får hverken breve fra banken, kommunen eller andet, fordi de kommer som mails i de nævnte bokse.

Ligeledes gør SU-styrelsen også alt igennem minsu.dk.

Udnyt ovenstående, så slipper I med besværet og instanserne slipper for portoen og besværet med at pakke brevet smiley

• #12   27. apr 2011
    > Maria < - Det gør jeg også eller banken sender mig kontoudtog, det skal jeg havde fundet ud af hvor jeg slår fra..

Behøves ikke have af vide hvad jeg har brugt den sidste måned når jeg bare kan gå på nettet og tjekke det...

Skoler mm. har ikke forstået den med e-boks eller email - kunne være lovely hvis man tilmeldte sig med mail, havde man ingen mail kunne man få det pr. brev..

• #13   27. apr 2011 Man kan ikke bare sende alt pr mail. Mail kan forsvinde, mail er upersonligt og mange ældre mennesker har ikke mail. I øvrigt er det rart at sidde med vigtige papir i hånden. Måske man bare kunne printe det ud, men hvad så hvis ikke man har en printer ??

Man kan ikke bare ringe rundt til alle mulige og umulige, der ville være oseaner af spildtid, da over halvdelen aldrig ville tage deres telefon.

Mange, alt for mange steder feks når man søger arbejde, melder aldrig tilbage, hvis man ikke har fået job, derfor synes jeg det er god service og af respekt for ansøgeren BURDE alle gøre det, altså sende besked tilbage. Det er også rart at få bekræftelse på at de rent faktisk HAR modtaget ens ansøgning, den kunne jo i princippet været forsvundet i posten.

Jeg er glad for at man stadig sender pr post, for det går desværre den anden vej, alt for meget forgår pr mail. Det er måske fint nok med ubetydelige og knap så vigtige ting, men jeg håber aldrig breve bliver helt erstattet af mail.

• #14   27. apr 2011
    Nu skriver jeg jo heller ikke at alt skal være mail og elektronisk men at jeg super gerne ville have valget :o) - så kunne ældre så vælge pr. brev.

De breve jeg nævner oven over - dem kunne jeg sagtens have fået pr. mail. Især den sidste..

• #15   27. apr 2011 Krikken: Brevene fra banken kan du melde fra - jeg får slet ingen fra min mere. Selv hvis jeg skal optage lån eller lign. får jeg det bare på netbank og underskriver med min kode...

• #16   27. apr 2011
    > Maria < - SU-styrelsen sender automatisk til -boks..

Jeg vil gerne have mine breve med posten, da jeg ellers glemmer at betale dem

• #17   28. apr 2011 *Fjordlænderen *
    Ja, det er også det jeg skriver.....

Og har nu aldrig oplevet regninger komme på e-mail....

Kommentér på:
Unødvendige breve - typisk Danmark!

Annonce