{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.044 visninger | Oprettet:

Letteste gymnasiale udd. {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg drømmer om at blive dyrlæge og har læst man skal have en gymnasial uddannelse for det, altså enten STX, HF, HHX eller HTX. Men jeg kan slet finde rundt i alt det der, synes det er en jungel.
Hvad er forskellen på dem?

Da jeg har piskesmæld, og derfor ikke kan koncentrere mig, og lige pt ikke kan læse for godt, skal det være den letteste af den letteste, hvilken er det?

Evt. mere viden om dyrlæge (veterinærmedicin) uddannelsen.... hvor svært det er at komme ind, hvor svært det er at få job osv osv...(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Letteste gymnasiale udd.
  • #1   3. maj 2011 Til at starte med, skal du finde ud af hvilke fag der er obligatoriske for at komme ind som dyrlæge, og hvilket niveau der kræves.

Hvis du ikke kan klare for meget skole arbejde, så er dyrlæge uddannlsen ikke den rigtige, det kræver hårdt arbejde, nogle år kræver den højere gennemsnit end læge uddannelsen, da der er mange ansøgere, og det er kun dem de bedste der kommer ind.
    Så er selve uddannelsen til dyrlæge, også en hvor der skal læses meget

• #2   3. maj 2011 Ja, er godt klar over det er en hård uddannelse, med høje krav, men det er min drøm, og nu vil jeg gå efter den. Satser selvfølgelig på at jeg bliver rask, og derfor kommer til at kunne klare mig som før, men alligevel er jeg jo kommet et godt stykke bagud, hvilket jeg selv vil forsøge at indhente hjemmefra, men den letteste af de gymnasiale uddannelser kræves.

Ug.dk, skriver at det er de uddannelses steder man har at vælge imellem, og at de specifikke krav er:

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt enten kemi B eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået.

Bemærk: Du skal desuden have et gennemsnit i din adgangsgivende eksamen på mindst 6,0.

• #3   3. maj 2011 Matematik er helt klart mit speciale! Interressere mig meget for økonomi og lå nok gennemsnitligt på 10 i matematik.

• #4   3. maj 2011 www.ug.dk

• #6   3. maj 2011 hvis du skal have matematik på a niveau så kan du krydse hf af din liste... der starter du på c niveau på 1. år, og kan vælge det på b niveau på 2. år....

• #7   3. maj 2011 Syntes at du skal vælge HTX er STX, da det er her du kan have de adgangsgivende fag på de rigtige niveauer.

Vær opmæksom på at det kræver over 10 i gennemsnit at blive optaget via kvote 1 til dyrlæge. Ellers kan du blive optaget via kvote 2, her skal du igennem en optagelsesprøve og samtale for at blive optaget.

• #8   3. maj 2011 Okay, 1000 tak for svarende(:

Hold da op, 10 i gennemsnit, det er højt sat. Men jeg vil kæmpe for det(:

Lyder til at det er STX jeg skal vælge, da fysik og kemi i mit tilfælde er bedre end biologi.
    Fik 10 til fysik eksamen, og lå mellem 10 og 12 i opgaverne vi fik i løbet af året.
    Men Dansk lægger jeg på 7, nogle gange nede på 4, så det er ikke ligefrem et speciale. Men skal jo have det på A niveau..

Ifølge disse karaktere og adgangskravene, ville i så anbefale HTX eller STX?

• #9   3. maj 2011 Der er noget som hedder HG, det er et nieau(staves) under HF. Mener jeg, men er ikke sikker.

• #10   3. maj 2011 Det kunne være du skulle tage en HF på VUC, der kan man få alle mulige slags undervisning, blandt andet selvstuderende og e-lerning, så kan du side der hjemme

• #11   3. maj 2011 HG når man ikke ret langt med smiley

Synes bestemt også du skal vælge enten STX eller HTX smiley

• #12   3. maj 2011 Du skal som udgangspunkt regne med, at dine karakterer falder en eller to trin når du starter på en gymnasial udd. Umiddelbart vil jeg anbefale dig at tage HTX, da det er lettere end STX i den forstand, at HTX ikke har ligeså mange aflevering og timer som STX. Det faglige niveau er heller ikke helt så højt, og dermed er det lettere at få gode karakterer.

Mvh. Elsi.

• #13   3. maj 2011 Elsi B: Jeg har godt nok aldrig gået på HTX, men er da ret sikker på at det ikke er lettere end STX.

• #14   3. maj 2011 Elsi B, jeg vil ikke holde med dig at htx har et lavere niveau end stx der skal arbejdes hårdt på begge uddannelser for at få et godt resultat !!!

• #16   4. maj 2011 du sklal ikke gå efter den letteste gymnasielle uddannelse, du tage den der har din interesse, eller brækker du halsen undervejs.. og vil du være dyrlæge, er der ikke noget der er let, og du må gå på det hårde arbejde med krum hals....

ingen lette løsninger, hårdt arbejde... held og lykke med studierne

• #17   4. maj 2011 Vil også sige at du ikke skal tage den letteste - men det det kræver og det du interessere dig for smiley

Fordi hvis du vil have en let uddannelse skal du da slet ikke vælge veterinær smiley
    Det er hårdt - men helt sikkert den fedeste uddannelse smiley

Du må skrive hvis der er noget du vil spørge om mht til den (kan dog kun svare på kvote 1..)

Kommentér på:
Letteste gymnasiale udd.

Annonce