{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Magter dem IKKE mere - forældre! {{forumTopicSubject}}

Hvad ville I gøre, hvis i ikke magtede jeres forældre?

Her kommer et ''lille'' udklip fra mit liv.

- For ca 4 år siden, fik jeg lov at få min aller første pony. Selvfølgelig var jeg lykkelig, hvem ville ikke være det. Det er gået fint, men efter et års tid, synes de ikke jeg skulle have hest mere. De fik ikke rigtig opfyldt deres ønske, men de har ikke glemt det. For 2 år siden, blev mine forældre skilt, dagen før min fødselsdag. Jeg havde det MEGET dårligt med det, men folk sagde at det nok skulle gå, og at de jo bare boede hver for sig i stedet. Undskyld sproget - men det er da lige til at lukke op og skide i.
- Det var ikke en stille og rolig skilsmisse, for ALT gik udover mig. Har de et problem, truer de med at sælge hesten. Det gør de ca 3-7 gange om ugen, i nogle perioder, flere gange om dagen. Nå, men pga skilsmisse og det med hesten, har jeg både været igennem en masse med selvmordstanker. bla fordi mine forældre har gjort mange dumme ting, og det er ikke kun overfor mig. Tit har jeg boet ved min ridelære, fordi jeg ikke har kunne holde dem ud. Den krig de kører, er simpelthent forfærdelig. Selv Amtet og alle lærene/psykologerne har givet op med dem.
- Udover det, så bor jeg nu hjemme ved min far. Han synes ikke rigtig om det, da jeg ikke er glad her. Dog vil min mor heller ikke have mig boende. Hellere sælge hesten også betale 40.000kr, for at få mig sendt væk. Det skal lige siges at jeg ikke er en umulig teenager! Min far mener at jeg ikke kan gøre noget rigtigt. Menneskelige fejl er meget forkert, og gør man det, venter der selvfølgelig straf på en eller anden måde (Aldrig vold!) Han stiller meget store krav til mig, som jeg umuligt kan gennemfører. Han mener at jeg næste år, skal gå i skole helt inde i byen (en time med bus hver vej), få mig et job i hver dagene, passe begge mine heste, og selvfølgelig skal jeg være hjemme kl 18 til spisetid -.-' Det kan ikke lade sig gøre. Jeg magter da ikke så mange ting. Har droppet 10.klasse sidste år, da de simpelthent havde kørt mig så langt ned, at jeg næsten ikke magtede at være ude ved min hest. Min far drikker også, han er ikke alkoholiker - men tror han er på vej ud i noget..
- Min mor er nu meget flink, pinlig og gør de mest underlige ting - men okay. Kan desværre ikke enes med hende ret lang tid af gangen, da hun mangler et stof i hjernen som gør at hun ikke rigtig kan styre det på visse punkter - derfor bor jeg ved min far.

Har tit overvejet at flytte hjemmefra.. Men i en alder af 16 år, synes jeg måske bare det er for tidligt? Hvad ville I gøre?

Det kan godt være at det ikke lyder slemt, men folk der har fuldt mig gennem det her, er også først begyndt at forstå alvoren nu. Jeg har overhovedet ikke skrevet alt, men bare en lille del..

Skal holdes i en pæn tone tak! :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magter dem IKKE mere - forældre!
  • #1   3. maj 2011 Wow kan du ikke flytte hjem til din gudmor eller gudfar ?:S

  • stald s
    stald s Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 25
    #2   3. maj 2011 Hold da op, det lyder ikke nemt-

    Tag dine heste med 1 år på efterskole. Det er den bedste løsning jeg kan komme på,.


  • #3   3. maj 2011 Jeg er flyttet hjemme fra ! smiley
    No problemos! smiley

    Skriv PB for mere info hvis du vil vide mere smiley


  • #4   3. maj 2011 kan du ikke på en eller anden måde få hjælp af kommunen til at bo for sig selv?? det kunne man i hvart fald da jeg var ung - men reglerne er sikkert strammet så meget idag...



  • #5   3. maj 2011 Jeg må godt komme på efterskole, men uden hest smiley

    Havde overvejet at flytte hjem til min farmor, men hendes hus er tilsalg, så det er jo ikke så godt /:

    Vil meget gerne hjemmefra smiley


  • #6   3. maj 2011 Der er jo sådanne nogle steder for unge mennesker hvor de bor og har værelse men har fælles køkken og det. Evt snak med en socialrådgiver på kommune kontoret. Eller evt. en aflastnings familie eller hvad man nu skal kalde dem.

    For du skal jo ikke lide bare fordi de køre en magt krig.

    Jeg ahr selv forældre der valgte at fortælle de skulle skilles på min fødselsdag. Jeg var 26 år dog men havde boet hjemme for at komme oven på igen. Men selvom jeg flyttede rykker de stadig i mig. Og begge sider af familien dog ikke mine forældre ligesom glemte at jeg også var der efter skilsmissen. Underligt nok er det først nu efter over 1 år at jeg er blevet husket. Men de glemmer mig stadig smiley

    Men snak med en social rådgiver om tingene


  • #7   3. maj 2011 Min storebror er flyttet hjemmefra og han er altså kun 15.. ;/
    Syntes du skal flytte hjemme fra..


  • #8   3. maj 2011 Jeg flyttede hjemmefra da jeg var 16 år gammel, er glad for jeg gjorde det. Havde dog ikke problemer med mine forældre men orkede bare ikke at bo hjemme efter 3 år på efterskole.
    Høre du har det svært men lyder til du er meget bevist om din egen situation, hvilket kun er en god ting.

    Men ellers kunne du blive plejebarn hjemme hos mig/os til du er klar til at flytte selv ;))
    Vi ejer hestepension så ingen fare for at hesten bliver solgt smiley


  • #9   3. maj 2011 Pyha sikke en situation :S Kan det slet ikke lade sig gøre at du kommer på efterskole og får hestene med?
    ellers så prøv at tage hen på kommunen og hør hvad du kan gøre, det kan være de kan hjælpe dig smiley der er en del under 18 der har fået et sted at bo, og det kan sikkert godt lade sig gøre at du også kan have dine heste smiley selvom at du nok desværre også kan regne med at du er nødt til at sælge den ene eller begge to :S
    Er det planen at du vil begynde i skole igen? gymnasiet eller handelsskolen eller sådan noget?


  • #10   3. maj 2011 Skal begynde i skole igen efter sommerferien. Skal have solgt den ene, men det tager bare laaaang tid/:

  • #11   3. maj 2011 det lyder rigtig hårdt og rigtig træls syntes du skal snakke med komunen om at få et ophold på efterskole hvor du kan få en af dine heste med

    jeg har fået 2 ophold på efterskole af komunen fordi jeg ikke kunne med dem hjemme, og dit lyder værre end det det var hjemme hos mig


Kommentér på:
Magter dem IKKE mere - forældre!

Annonce