{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.
Sorry, men jeg måtte bare ud med dette her, da jeg ikke kan holde til at se min veninde/søster sådan mere...

Jeg har som sagt en rigtig god veninde/søster som vi kalder hinanden for. Vi er pot og pande, og har været det gennem 8 år nu. Problemet er at hun for 2½ år siden fandt sin kærlighed, og nu går det bare ikke særlig godt i deres forhold. Hun ringer nogen gange og hører om vi vil hente hende, da kæresten er skredet eller har smidt hende hen af gulvet, pga. skænderier.
Hun har en kronisk sygedom som gør hun ikke er god til at huske og døjer med det ene ben, ryk og nakken efter piskesmeld. - Så nogen gange kan hun altså godt spørge om det samme flere gange uden at hun selv ved af det, og så bliver han pisse sur og står og råber af hende, eller bare skrider ud og kører en tur i hans bil.
Men overfor familien og helst også venner skal det se ud som om at de har det iiiih og ååååh så godt, så når vi er i byen er han vild kærlig mod hende, men så på vejen hjem kan han så sidde og rigtig sige nogle grimme ting om hende og hendes måde at tackle en ting på f.eks.
Min veninde har arbejde på 37 timer i en butik og han arbejder om natten, så det er jo ikke fordi de ser hinanden så frygtelig meget.
Jeg er virkelig ude på dybt vand, da jeg ikke aner hvad jeg skal gøre, for vil virkelig gerne støtte hende, men hun vil jo hellere ikke bede om hjælp når det kniber med helbredet.
Jeg ved hendes uge plan ser nogenlunde sådan ud:
MANDAG: arbejde 9:30 - 17:30 og derefter kører hun til nummer 2 jobs, der arbejder hun fra kl 18:00 til 20:30, han kører på arbejde ved en 22 tiden.
TIRSDAG: arbejde 10:00 - 19:30, og når hun kommer hjem gør hun rent, vaske op og gør det huslige, hvor han er til træning og kommer først hjem kl. 21:30 og kører på arbejde ved en 22 tiden.
ONSDAG: arbejde 9:30 - 17:30, og derefter ud på job nummer 2 og undervise fra kl. 18:15 til 21:30, hun når lige komme hjem og han kører tager så bilen igen på arbejde.
TORSDAG: arbejde 10:00 - 19:15, her laver hun igen det huslige og maden er selvfølgelig klar til han kommer hjem fra træning kl. 21:00, han smutter på arbejde igen ved 22 tiden.
FREDAG: arbejde 10 - 18:00
LØRDAG: er hun med hendes elever til stævne eller også arbejder hun i butikken fra 9:30 til 15:30.
SØNDAG: går med stævner eller hygge med venner/familie (når hun må for ham)

Undskyld at det blev så langt, men jeg skulle bare ud med det, da det gør mig ondt at se hende sådan.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg gøre?
  • #1   19. maj 2011 Det lyder som et liv jeg ikke gad og leve , og det lyder som en hverdag som en bekendt af mig også har .. og jeg har forsøgt så mange gange at tale med hende , om hvor dårligt han behandler hende , men der sker bare aldrig mere selvom hun selv giver udtryk for at hun ikke synes han er det værd .. jeg tror måske bare den eneste der kan gøre noget er hende selv ..

  • #2   19. maj 2011 Line P: Vi har hørt hende sige at det ikke er hans skyld at han river hende rundt så hun lander på gulvet, men hendes egen. Jeg forstår virkelig hvor min veninde er henne af mere, før hun har været udefor så meget, bla. voldtægt, vold, svigt i sin barndom, og ja hun har ikke haft et nemt liv, men alligevel vil hun ikke hører på os

  • #3   19. maj 2011
    Voldsofre undskylder typisk altid mandens adfærd og kan ikke rigtigt selv se det.. Det beskylder altid sig selv for at være den dumme osv.

    Det er svært at hjælpe når hun ikke vil have hjælp/ikke kan se problemet.
    Måske få hende til at læse nogle sider hvor voldsramte kvinder beskriver forholdet eller bare nogle hvor manden tager psykisk over?


  • #4   19. maj 2011 Tror kun det er hende selv der kan sige stop og hvis man elsker en virkeligt højt, ja så kan man finde sig i de mærkeligste ting. Synes i bare skal være der for hende når hun har brug for det og så prøv for gud skyld ikke at være fordømmende eller at svine ham til osv. sådan at hun tilsidst ikke tør/har lyst til at komme til jer mere..
    Så hold øje med om hun begynder at vise tegn på fx depresseion eller noget..


  • #5   19. maj 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) . Vi har her i familie prøvet at få til at indse hvordan hun lever, men uden held. Og det var bla. ved som du skriver at hun skulle ind og kigge på andre sider. Men så kommer det fra: "Eej hvor er det frygtelig, tænk at nogen kan leve sådan" Og så tænker mor og jeg, "ja det er så, sådan at du lever" Men hun ser der ikke på samme måde, for det er hele tiden hendes egen skyld.

    Simone*Thunder .
    Hun har skåret i sig selv for nogen år siden, og ved juletid sidste år blev forholdet for meget, så hun tog det meste af hendes medicin - altså prøvede selvmord. Jeg kan virkelig ikke sætte mig ind i hvordan hun har det, for jeg ville aldrig kunne tage mit eget liv. Lægene siger bare at de ikke kan hjælp da hun ikke vil hjælpes.


  • #6   19. maj 2011 Det er også bare svært at være den der står udenfor, men jeg synes det er godt at hun har så meget i sit liv ud over ham og på den måde virker det som om hun fungerer godt jo smiley
    Tror hvis det var min veninde, så ville jeg virkeligt opmuntre hende til at stå op for sig selv og vise ham hvor hendes grænse går.
    Med alle de ting hun har været igennem, så er det jo lige efter bogen at hun finder sig en kæreste som ham, for det er jo det der er rigtigt i hendes hoved. Det er det hun er opvokset med.


  • #7   19. maj 2011 Simone*Thunder .
    Hun er opvokset med det senerhen i hvert fald, for hendes familie lever et lykkeligt liv. - Od de prøver også at hjælpe hende, men uden held. Vi støtter hende selvfølgelig for det ved vi at hun har mere end noget andet brug for når hun kommer med blå mærker og helt nede.


Kommentér på:
Hvad kan jeg gøre?

Annonce