{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Jack the ripper.. HJÆLP eksamen..!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen(:

Jeg skal til eksamen imorgen i mundtlig engelsk og jeg er så fucking nervøs.
Jeg kan filmen næsten uden ad, men ville gerne lige se den en gang til, men så har min bedste veninde desværre lånt den, og hun kunne ikke komme med den idag alligevel smiley

Så ville bare lige høre om lidt jeg har glemt smiley

Hvad er det nu Jack the ripper aka "the dokter" er for dronningen.
Hvorfor er det nu han gør det? er det for en tro? ved godt det med prinsen men hvorfor er det han syntes han skal dræbe dem?
Hvad hedder de prostituerede og hvad hedder ham Johnny depp spiller?
Og hvad hedder den by det sker i?

I må meget gerne hjælpe, jeg er færdig og har øvet men det er bare nogle af de ting jeg lige ville havde 100 % sikker på(:

Mvh. Cecilie (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack the ripper.. HJÆLP eksamen..!!
  • #1   9. jun 2011 Jack the Ripper er en aldrig pågrebet seriemorder i London, der dræbte sine ofre i sidste halvdel af 1888.

Det faktum, at morderen aldrig er blevet pågrebet, har givet grobund for mange spekulative teorier omkring mordene. Det er således også uvist præcist hvor mange mord, der rent faktisk blev begået af Jack the Ripper. Der er bred enighed om, at fem mord med rimelig sikkerhed kan henføres til den samme person, men der kan have været over 20 mord.

De fem ofre var alle prostituerede:

Mary Ann Nichols ("Polly") - dræbt 31. august
    Annie Chapman - dræbt 8. september
    Elisabeth Strides - 30. september
    Catherine Eddowes myrdet - 30. september
    Mary Kelly - 9. november

Alle fem blev myrdet og lemlæstet i Whitechapel, et slumkvarter i London. Tilsyneladende stoppede mordene herefter. Måske havde han udført en bestemt opgave, var død eller flygtet.

Endnu en kuriositet ved sagen var, at politiet indstillede hele efterforskningen en måned mellem det næstsidste og sidste mord. Det mest uhyggelige ved mordene var den næsten rituelle brutalitet, som de blev udført med: Jack the Ripper fjernede kvindernes organer og lemlæstede flere af ofrene.

Angiveligt skulle morderen have sendt adskillige breve til politiet, hvor han bl.a. gjorde nar af dem. Mange af disse breve findes stadig. Det er imidlertid uvist, hvor mange breve, der var ægte. De fleste teoretikere mener, det kun er et fåtal - hvis nogen overhovedet. Det helt enorme antal vidnede i hvert fald om mange forfalskninger.

Der har været mange teorier fremme om, hvem morderen egentlig var. På et tidspunkt blev Elefantmanden, som levede på samme tid mistænkt for mordene, hvilket var helt grotesk, eftersom han dårligt kunne bevæge sig pga. sine deformiteter. Nogle af konspirationsteorierne omkring mordene har endda involveret det engelske kongehus.

Walter Sickert er blevet en kontroversiel størrelse, efter Patricia Cornwell i sin bog Portræt af en morder gør det klart, at hun mener at have fundet den sikre bagmand i den engelske kunstner. Teorien er imidlertid bestridt af flere "Ripperologists", som teoretikerne omkring modsagerne kalder sig selv.

Mordene er blevet emne for mange flere bøger og er blevet filmatiseret flere gange.

wikipedia.dk

Han har sindssyg. Ifølge historierne var han dronningens doktor.

Det foregik i London.

• #2   9. jun 2011 Har selv haft omham i engelsk for noget tid siden.

Det er sygt at de aldrig fandt ham, men held og lykke med eksamen (:

• #3   9. jun 2011 Mange tusind tak (:

• #4   9. jun 2011 Hvad for noget? smiley Dronningens doktor? smiley

• #5   9. jun 2011 Ja, Dronning Victoria's læge, sagde man.

Men hvem siger det er sandt?

• #6   9. jun 2011 Okay, har bare aldrig hørt den teori før smiley

• #7   9. jun 2011 Han Johnny Depp spiller er helt anden, nemlig Benjamin Barker/Sweeny Todd, the Demon Barber.. Som flygter fra London men vender tilbage for at få hævn, det får han ved at skære halsen over på folk, som så bliver hakket til fars og indgår i Ms. Lovets kødtærter og solgt til offentligheden, så kan de lige tjene en skilling på det...

• #8   9. jun 2011 *Ham

• #9   9. jun 2011 Nej nej nej, jhavde da helt glemt "From Hell"...

Det er den du mener ikke?

• #10   9. jun 2011 Hun mener From hell.

• #11   10. jun 2011 Der har været mange mistænkte i sagen. Bl.a. prinsen. Ham er jeg dog ret sikker på, det ikke var, da han på det tidspunkt var hårdt ramt af syfilis.
    Men Walter Sickert er et god bud.
    Der er også nogen, der mener, at Jack the Ripper var en kvinde..

• #12   10. jun 2011 Så har jeg været oppe (:

Jeg fik 10, og havde fået 12 hvis det ikke var for småting som he-she smiley

• #13   10. jun 2011 Ej, hvor fedt! Tillykke med det!

• #14   10. jun 2011 Tillykke! smiley

• #15   13. jun 2011 Tak (:

Kommentér på:
Jack the ripper.. HJÆLP eksamen..!!

Annonce