976 visninger
|
Oprettet:
Selvmordstanker HJÆÆÆÆÆLP :'( {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
jeg er så langt nede nu., at jeg må ud med det, og få noget hjælp!!
jeg for allerede psykolog hjælp, og har en kontaktperson. men dette hjælper intet..
Jeg har selvmordstanker. har en depression og er gået psykisk ned..
Jeg har opgivet livet helt nu
sidder bare og tænker, Hvorfor kom jeg til denne verden??. Der er da en anden sød pige, der fortjener mit liv
intet kan få mig længere ned. og intet kan få mig op igen
Måske smiler jeg og griner.. men ark nej
inderst inde er jeg helt færdig
har i nogle råd?
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 30
Jeg ved at "lykkepilleR" har hjulpet mig MEGET, og så en masse hobbyer
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 30
feb 2007
Følger: 141 Følgere: 192 Heste: 9 Emner: 99 Svar: 202
feb 2007
feb 2007
maj 2010
Følger: 107 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 318 Svar: 1.517
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Du vil kun efterlade sorg.. Dine forældre og dine venner vil savne dig..
Hvis du virkelig føler du vil tage dit liv så tage ned på psykiatrisk skadestue, de vil tage imod dig med åbne arme, tage dig alvorligt og du vil kunne snakke med nogen der virkelig har forstand på sagerne...
Ellers så ringe til livslinien http://www.livslinien.dk/
Selvmord er ikke løsningen på noget som helst og at du snakker om det her, er et godt tegn, det betyder du ikke er parat til at forlade dette liv...
Det betyder dog ikke at du ikke skal tages alvorligt, ring skriv gør noget, folk er ikke ligeglade med dig!!!!!!
Det må du ALDRIG tro!!!!!! Folk er IKKE ligeglade der ALTID håb!
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.380
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 216
Men du er nød til at åbne dig og være ærlig over for din psykolog, ellers kan hun jo ikke hjælpe dig.
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 590
jeg har selv prøvet det du står i
aug 2008
så hvis i ikke står med et kort på hånden der kan gøre en forskel så lad vær med at skriv
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
men helt ærligt, hvad skulle vi kunne gøre? Ja undskyld jeg ved godt det er godt at komme ud med sine problemer mm. men ikke igennem en computerskærm. Snak snak snak med gud og vær mand, i den virkelig verden! (: Jeg ved det selv, det hjælper altså.
Nu regner jeg med du er heste intresseret, når jeg har en dårlig dag hvor alt og alle kan rende mig et vis sted, er det ikke noget bedre end at ride ud alene fx på stranden. Give den fuld gas i vandkanten, og tude hvis det er det man har behov for. Føler mig uovervindelig når jeg galopere i havet med vandet sprøjtende omkring mig(:
en ting mere.. Selvmord? ja du har det slemt nu, men er det ikke mega egoistisk og bare føre smerten over på de mennesker som faktisk elsker dig, og sikkert vil gøre alt for at hjælpe dig igennem en svær tid?
vær taknemlig for det du har og de muligheder du har, både nu og i fremtiden. Tro det eller ej, der er mange der ville ønske de havde dit liv. Du kan ikke give nogle dit liv, så spild det i det mindste ikke.
Undskyld hvis jeg er for direkte, det plejer bare og hjælpe mig mere end folk der bare nikker og lader somom de forstår en.
nov 2010
Følger: 91 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 230
Måske du skulle prøve at spørge dig selv om hvorfor du har det som du har det. Find ud af hvilke følelser der er inden i dig, og få kontrol over dem. Har erfaret at meget kommer af vrede og fustration, men hvorfor?
Find ud af hvad der gør dig ked af det/depri eller vred.
Husk på at livet ikke er så hårdt som det ser ud. Der er så mange andre mennesker der har det værre. Så mange der ikke får mad eller drikke, bliver udnyttet eller på anden vis misbrugt.
Værdsæt dit liv, du har kun det ene, så få noget godt ud af det, og prøv at vær positiv.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Det er en udstrakt hånd....
Hvis du ikke formår at se dette, så lad vær med at skriv...
Depression er ikke lige sådan at komme over... Det er umådelig svært og umådeligt svært for omverdenen at fatte, så på en måde, kan man vel ikke klandre dig for ikke at forstå det...
aug 2010
aug 2008
vi er alle enige om at selvmord ikke er den rigtige løsning
Til trådstarter
1- søg på nettet over psykiatiske skadesture
2-hvis der ikke er nogen i nerheden så ring til vagtlægen han kan vudere om og sende dig på psyk hvor det kan hjælpe dig de er uddannet til at hjelpe folk med dine problener
3- medicin virker ikke på alle og der er ety hav af forskelliget medicin mod dine symtomer
der er ikke meget mere vi kan gøre herfra over en computer
du er over 18, hvis ikke du selv kan ringe til vagtlægen så få dine forældre til at hjælpe eller en go ven
aug 2010
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Det lyder måske hårdt, men tag dig sammen ... Jeg sad i din situation for cirka et år siden, jeg havde givet op og ville bare dø, noget jeg havde prøvet på flere gange ... Mine forældre "hadede" mig, for dem var jeg bagage både økonomisk og psykisk, mine "veninder" mobbede mig og jeg overvejede at hoppe ud foran toget HVER dag ...
Da jeg startede til psykolog havde jeg en meget svær depression, jeg fik ofte angstanfald og var begyndt at få panikangst også ... Men jeg fik at vide at jeg skulle TRO på det selv, hvis jeg ikke troede ville det ikke hjælpe, men du gider jo ikke engang prøve, du giver bare op.
Tro forhelved på livet, tro på dig selv og lad dig selv turde være glad
maj 2006
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 247
ønsker dig god bedring - livet er ALTID værd at leve =)
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 394
jun 2009
Følger: 60 Følgere: 60 Emner: 49 Svar: 236
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 652
Jeg håber du engang bliver glad for livet igen. og at du får det bedre. Ønsker dig alt godt for fremtiden
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 49 Emner: 100 Svar: 378
Til trådstarter: Jeg syntes du skal snakke med lægen om at skifte medicin, for det du får nu hjælper helt klart ikke. Der er mange forskellige antidepressive og det kan sagtens være forkert medicin der forværre din situation.
Når det er sagt, skal du finde ud af hvad der har udløst din depression, og arbejde med det derfra.
Prøv at tænk på noget rart når du har det skidt. Husk at man altid selv bestemmer hvad man tænke på. Ta' dig lidt af dig selv hvis du er nede. Prøv at lav en kop te (eller hvad du nu kan lide) og sid stille og nyd den. Tænd et lys og prøv at lade dig hygge dig lidt. Du kan også gå en lille tur. Hvis det er aften så ta' et kig på stjerne, og tænk på noget andet. Find nogle tanker der får dig til at smile, de skal nok være der et sted
Jeg håber du snart får det bedre.
Du kan altid skrive en pb hvis du har lyst
Kram
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 109
Hvor mange forskellige depressions piller har du prøvet?? Mange knus fra en som ved hvordan det er at stå i det du gør nu
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 72
Jeg viste det ikke selv men snakkede med min læge om hvordan jeg havde det.
Jeg fik nogle piller som ikke hjalp, så skiftede mærke.
Fandt frem til hvad problemerne var, siden jeg havde fået det så skidt.
Derfra måtte jeg prøve af løse det.. Fik en masse hjælp
Jeg måtte sygemeldt mig fra arbejde i 4måneder.
Men hver dag i de 4 måneder stod jeg tidligt op og tog hjem til mine forældre.
De bor på en stor gård. Hvor mine 4 heste står.
Hver dag hjælp jeg min far med at fodre hans 100 køer. Striglede mine heste osv.
(havde det så dårligt jeg ikke kunne ride)
Men jeg syntes at det var vigtigt at selvom jeg var sygemeldt fra arbejde, ville jeg ikke sidde og få ondt af mig selv. Og alt arbejde med dyrene gav et godt resultat.
Også det at snakke om det. (jeg syntes i starten det var flovt af fortælle om det) men når man hørte hvor mange der havde prøvet det, og de fortalte deres historie. Det hjalp mig meget.
Du skal finde grunden til du har det skidt..
Sygemelde dig, hvis ikke du har gjort det.
Og gøre en masse der gør dig glad.
Måske ride en masse heste?
Spørger om du må hjælpe på en gård, rideskole en tid?
(det hjælper a være ude så meget som muligt.
Måske tage lidt væk med en veninde?
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 74 Svar: 217
Åh lille Pus - hvor har jeg dog lyst til at putte dig i min inderlomme og bare passe på dig! - og at fortælle dig hvor herligt et menneske, du er!
Istedet for kun at fokusere på, hvad der er galt - så prøv dette:
Hvis du havde Alladdins Lampe, hvad kunne du så ønske dig i denne verden?
Kæmpe knus
Winnie
jun 2009
Følger: 60 Følgere: 60 Emner: 49 Svar: 236
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.745
En må have slettet sit svar? For tråden så aktiv ud?
okt 2016
Følger: 1 Svar: 1
Selvmordstanker HJÆÆÆÆÆLP :'(