{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har fundet en kat- hvad gør jeg ??
  • #1   13. jun 2011 Jeg var i praktik ved et "katte-hjem" der fik vi tit katte ind.
    Så jeg ville foreslå at køre den til en dyrlæge/"katte hjem" i nærheden af dig.

Ta' nogle billeder og sæt op rundt omkring- prøv evt at spørg på kattegalleri? smiley

• #2   13. jun 2011 Henvend dig til din dyrlæge i morgen og ring til politiet bare hvis folk melder den savnet der.

• #3   13. jun 2011 kan man ikke også ringe til falk?

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 26
    #4   13. jun 2011 ja jeg tænker os lidt på om man ikke kan rinde til et sted nu her, ellers må jeg jo prøve og ringe til en dyrlæge i morgen

• #5   13. jun 2011 altså vi ringede til falck da vi stod med en kat som havde brækket benet, og da den hverken hvade halsbånd eller øremærke ringede vi til falck som kom og hentede den smiley

• #6   13. jun 2011 Du kører ned til din dyrlæge og tager katten med.. Så tager de sig af det.. smiley

Desværre er det ofte sådan, at de kontakter politiet om de har fået nogle meldinger, og hvis ikke de kan finde ejer ud fra chip eller mærke, vil den blive aflivet inden for en hvis tidsgrænse..

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

#7   13. jun 2011 jeg har haft den siden igår, og har besluttet mig for at beholde den hvis de ikke kan finde dens ejer.

• #8   13. jun 2011 Når du siger fundet, hvad mener du så? Er den kommet til skade eller andet? Kan jo være den selv vil løbe hjem ellers smiley

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

#9   13. jun 2011 jeg prøver og køre den til dyrlægen i morgen og så må jeg jo tage den derfra smiley men tak for hjælpen

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

#10   13. jun 2011 den har gået ude foran mine forældres hus en hel dag og mijavet, så går ud fra den ikk kan finde hjem, og de andre i derres gade har heller aldrig set katten før.

• #11   13. jun 2011 Er det en hunkat?

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

#12   13. jun 2011 nej, det ligner godt nok en dreng smiley ved godt det bare kunne være løbetid hvis det var en hun.

• #13   13. jun 2011 Helt ærligt hvis jeg var dig ville jeg sætte den ud. Katte kan sagtens finde hjem, og der sidder måske en urolig familie og venter på den. Lad vær med at foder den udenfor, ellers bliver den hængende. Hvis den ikke er skadet eller andet er det jo bare en ganske almindelig udekat.

• #16   13. jun 2011 spørg i det kvarter/by hvor du har fundet den om der er nogle der mangler en kat. Du kan også sidde et billed med lidt tekst og dit nummer op i brugsen eller hvad i nu har og se om der er nogle der henvender sig. Ellers så kør til dyrlægen og få dem til at tjekken dens chip eller tatoo. Og hvis de heller ikke kan finde ud af noget og der ikke er nogle der mangler den så syntes jeg det kun er fint at du beholder den og giver den det denh ar behov for smiley

• #17   13. jun 2011 Pas nu på med det der.
    Vores kat gik nede ved en person og hyggede sig, han kom skam hjem og fik mad og var her som han plejede. Men en dag kradsede han manden han gik ved og han kontaktede et eller andet.
    De fangede ham på en gruful måde og satte ham i kattekasse og det hader han virkelig og er så bange for dem.
    Han er øremærket i begge øre og kastereret, men det kunne de ikke se smiley hvad tænker jeg?
    Han er ikke kommet hjem i 3 dage og vi bliver nervøse. Men en dag bliver vi ringet op af kattens værn elle rnoget og siger at de har vores kat. Ham han gik ved fortalte at ham der hentede ham ville have aflivet ham på stedet og han var sikker på han havde gjort det.
    Men vi blev ringet op, og den eneste grund var at vi havde et specielt efternavn, da han stadig var registreret på et nummer der ikke længere er vores. Vi bør i vejle og han var altså blevet kørt til odense?

Så pas lige på med at blande jer, katte render rundt over alt og ofte når de er øremærket har det altså en ejer. lad være med at lukke den inde! Jeg kan blive så vred efter jeg kunen have mistet min kat!!

• #18   13. jun 2011 Havde gjort det samme som dig smiley har det sådan at har folk dyr der render ude, må de dælme få dem tatoveret eller chippet hvis de vil have dem igen hvis de render væk...

• #19   13. jun 2011 Tanja, den kat hun har fundet er chippet? Hun kan bare ikke finde den i registeret. Så hun har ingen grund til at tage den

• #20   13. jun 2011 Er den ikke registreret er det jo ejeren der ikke har registreret den og deres problem... har man dyr må man oz have styr på registrering og det, ville da gøre det samme hvis det var en hund, der koster det så ejer ca 4000 at få den tilbage, men så må man jo have styr på det.. min mening

• #21   13. jun 2011 Jeg fraråder dig at tage den til kattehjem, falk eller lign. Behold den selv i et par uger. Hæng sedler op og kontakt politiet om de har fået nogen meldt savnet.

Er der ingen henvendelser overhovedet, kan du aflevere til kattehjem.

De giver dem nemlig bare bort så snart de har fået dem ind, så folk ikke når at henvende sig ..

• #22   13. jun 2011 Karin - ikke for at støde dig, men det er løgn.. Nogle kan ikke..

Vi boede i en et rækkehus, 3 rækker.. Vi boede i første... Havde taget katten på tur inden den fik lov at gå fri .. Vi så den ikke i en hel uge, fordi at den troede den boede i et andet hus .. den sidste rakke sad den og mjavede .. Den kunne IKKE finde hjem.

• #23   13. jun 2011 Anne - en kat vi har nu, beholdte vi, da den besøgte os hver dag hele dagen i en måned .. Gamle ejer havde efterladt den, og havde ført efterladt andre katte, og smidt dem ud.. Han har også øremærke . smiley

• #24   13. jun 2011 fandt en lille killing og den kunne heller ikke finde hjem, men efter 2 dage fandt jeg dens ejer vis viceværten smiley

• #25   13. jun 2011 camilla : Min kat besøgte også de her mennesker, i over en måned, de fodrede på ham og lod ham ligge i deres skur. Så selvom det er længere tid kan katten sagtens have et andet hjem.
    Vi passer vores kat til UG han får mad hver gang han kommer hjem og mangler intet. Jeg har haft ham siden han var killing, og han blev 10 år i år. Jeg har boet 5 stedet med ham og han har været med alle steder og blevet der. Men hvis ejeren havde efterladt den og du havde bevis er det okay.
    Men nej aflever den ikke et sted, de afliver den eller giver den videre.

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

#26   14. jun 2011 til alle jer der ikke syntes om jeg har taget den til mig så har jeg fundet kattens ejer og hun blev rigtig glad for at jeg tog mig af den - den kan nemlig ikke selv finde hjem hvis den kommer for langt væk hjemme fra.

• #27   14. jun 2011 Det var godt at høre smiley

• #28   14. jun 2011 Det var godt du ikke sendte den et sted hen smiley Super du håndterede det sådan og det endte godt smiley

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

#29   14. jun 2011 jeg sagde også til hende jeg var helt ked af at skulle af med den, den var godt nok speciel på en god måde, jeg havde også beholdt den hvis den ingen ejer havde, men nu er den hjemme igen smiley

• #30   14. jun 2011 Bor den så i nærheden eller hvordan fik du kontakt til ejer?

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

#31   14. jun 2011 nej, den var løbet langt væk hjemmefra, fik dyrlægen til at finde frem til ejeren via øremærket.

• #32   14. jun 2011 Okay smiley Godt der er sådan nogen som dig Didde smiley

Kommentér på:
Jeg har fundet en kat- hvad gør jeg ??

Annonce