ang. fysik c-niveau stx {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Da min fysiklærer ikke er til at få fat på, må jeg desværre tage andre midler i brug... Håber at i kan hjælpe :0)
- Hvordan kommer eksamen til at forløbe? Hvor lang tid skal man regne med at præsentationen af emnet skal være?
- Hvor mange bilag kan man trække? Og hvordan forventes eleven at præsentere disse?
- I hvor høj grad skal vi inddrage de eksperimenter, som vi har lavet til det pågældende emne?
- I forbindelse med vores eksamensemner, har vi fået nogle "stikord til den faglige samtale". Skal vi indskrænke præsentationen omkring disse, eller forventes det at man præsentationen dækker bredere?
- Hvad må vi have med til selve eksaminationen af noter, talepapir, figurer? Og i hvor høj grad forventes det at kunne huske formler uden ad?
- SKAL vi benytte tavlen til fremlæggelse? Og skal den (evt.) benyttes udelukkende til model/illustration eller hvorledes? Hvorledes med Powerpoint? Hvad er velset?
Hav en god weekend!
Natasja
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
- Du skal præsentere dit emne i 12 minutter, hvor du selv kommer med figurer der er relevante.. Så snakker du ud fra de stikord du har (du har fået spm.) også snakker du bare om det, som du har skrevet ned på dit tale papir / stikord..
- Et eller flere bilag - it depends... Det er jo "bare" figurer... Du skal snakke om bilagene ud fra det emne, som du har.. Der forventes selvfølgelig at du kan snakke om dem på et fagligt niveau.
- Du kan inddrage et eller flere forsøg, som du finder gode sammen med det emne, som du har trukket..
- Det er fint kun at komme omkring de ord, som du har fået.. Du skal også tænke på at 12 minutter faktisk ikke er særlig lang tid, så du skal prøve at holde dig til emnet og de stikord, du har..
- Du må have alt med, men du kender dig nok godt nok til at vide hvad du skal tage med.. Hvis du er bedst med hele dit talepapir, så tag det med. Ellers så tag kun stikord med.. Du skal huske at løsrive dig fra papiret.. Du kan selv tage figurer med, som du så kan vise til lærer og censor og forklare ud fra dem.. Figurer får tit en til at løsrive sig fra papiret. Jaa, formler.. Det er en god ide at kunne huske dem, men hvis du ikke kan er det jo helt i orden at kigge på papiret..
- Jeg fik af vide at det var en god ide at benytte tavlen.. Du kan vise nogen udregninger fra dit forsøg.. Eller tegne noget, som viser hvad du har med at gøre i dit emne. Du bestemmer selv om du vil bruge pp. jeg vil mene at det kommer lidt an på hvilket emne du trækker, da du igen skal huske at du har de 12 min. der er ikke noget, der er mere velset end andet..
Hilsen pigen, der fik 10 til sin eksamen i fysik C stx
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
ang. fysik c-niveau stx