{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Fortrydelsesret? hestekøb. {{forumTopicSubject}}

Ja det hele startede med at min mor og jeg flyttede fra vores gård, og min far han blev sammen med sin nye dame.
dette er ca 2 år siden nu.

Jeg havde mine 3 heste der og der var ingen problemer, men så fandt jeg ud af at jeg altså ikke har tiden så jeg valgte og sælge Charlie, og jeg satte ham tilsalg, også kom min far og sagde at han gerne ville købe ham, til sin dame.
Dette sagde jeg ja til selvom jeg havde meget imod det, for jeg kan slet ikke fordrage hans dame.!

Jeg havde sat ham tilsalg for 10000 kr også sagde min far at jeg skulle slette annoncen igen, fordi hvis jeg solgte charlie til en anden ville de ikke havde noget som helst med hestene at gøre, også ville han da ikke give 10000 kr for ham, så jeg blev nærmest tvunget til at sælge ham for 5000 kr for mere ville de ikke give..

Nårh, jeg fik så 1500 kr til at begynde med også gik der 2 måneder hvor jeg blev ved med at sige at jeg godt ville have resten af pengene ellers kunne jeg bare sælge ham videre, men det ville de ikke være med til så jeg blev ved med at sige det til dem i 2 måneder.
Ca 2 måneder efter gider jeg ikke mere og siger det til dem at jeg altså sælger ham for gider ikke mere, men det måtte jeg ikke for nu var det deres hest sagde de, men når der ikke er betalt for varen så kan de heller ikke få den sagde jeg.
Nogle dage efter fik jeg så resten 3500 kr også sagde han så at nu var det deres og jeg havde ikke mere og gøre med ham.

sagde så til at at der var nogle krav som vi havde aftalt hvis de skulle købe ham, og det var de helt med på, men nu efter han er betalt gider de slet ikke høre på mig.

der er ikke skrevet nogle papir på han er solgt til dem og jeg har stadig hans papire.

Grundet det har jeg fundet ud af jeg jeg ikke vil have at de skal have Charlie, da han ikke vil gøre nogen af de ting vi har aftalt fra starten.

Så derfor spørger jeg:

Når han er solgt og det ikke er mere end et par dage siden de købte ham, kan jeg så godt sige til dem at jeg giver dem de 5000 kr tilbage her den 1 også er charlie min igen?

Det skal så lige sige at alt dette jeg har skrevet her, det er kun 1/100 del af hvad der ellers er foregået mellem handlen.

Håber det er til at forstå, ellers må i lige skrive og undskyld det blev lidt langt. :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortrydelsesret? hestekøb.
  • #1   19. jun 2011 uden kontrakt vil jeg mene at de står meget dårligt...

• #2   19. jun 2011 Dvs. der er ingen beviser for at de har købt charlie ? Er der lavet ejerskifte på ham - til f.eks. dyrlæge og forsikring ?

• #3   19. jun 2011 Har i lavet en kontrakt eller nogen form for bevis for handlen?

• #4   19. jun 2011 Der er intet skrevet på at de ejer ham, jeg har stadig alt papirer med Charlie.

• #5   19. jun 2011 Jeg står stadig som ejer af ham.

• #6   19. jun 2011 Jamen så henter du da bare din hest smiley Hvordan har du fået de penge ? Kontant eller overført på din konto ?

• #7   19. jun 2011 Jeg har fået dem kontant over 2 gange. og har min kæreste som vidne da han var der da alle penge over 2 gange blev betalt. smiley

• #8   19. jun 2011 du har alle fordelene smiley For det første har du papirerne, - for det andet er der intet skriftligt på handlen, - for det tredie , så kan ingen bevise at du har fået penge for en handel, du kan altid påstå at det var for at hun kunne få lov at låne ham, - du skal da bare benægte at du har solgt hesten nogensinde.

Normalt vil jeg ikke opfordre nogen til at gå udenom sandheden, men din far er godtnok ikke helt ren i traven, når han kan "tvinge" dig ned i pris - og så bagefter sætte hesten til salg ( hvilken han vist gerne ville ?) . Så du henter bare din hest, den er din på papiret - og det kan ingen lave om på , med mindre der bliver lavet en handelskontrakt smiley

Du kan altid selv give din far pengene - efter du har hentet din hest smiley

• #9   19. jun 2011 ja de står meget dårligt.... hesten er jo din så længe du har papirene, og uden kontrakt kan de intet gøre i bund og grund ville det være påstand mod påstand at de skulle have købt ham. så bare tag det roligt og hent din hest

• #10   19. jun 2011 Aldrig handle indbyrdes familie elelr venner smiley det går galt.

• #11   19. jun 2011 Okay det gør jeg så. men det eneste problem bliver at Charlie er på vores gård så jeg vil aldrig få nogen til at komme ud og se på charlie uden min far er der, og han har altså temperament, så ville ikke turde og få nogen derud. så Jeg for sikkert svært ved og sælge ham igen, det er bare synt han står kke og laver noget, og jeg ikke har tiden til ham.

• #12   19. jun 2011 Så er du stadig ejeren, og det de har er i realiteten ikke et køb men et udlån

• #13   19. jun 2011 Ja du står med alle de gode kort på hånden, men sikke noget rod når det er din far det handler om.. kan du evt ikke få din mor til at hjælpe med at i får styr på tingene igen? Så begge kan leve med det?

• #14   19. jun 2011 Vu har desværre prøvet, men min far har ændret sig utroligt meget indenfor 2 år, efter han fandt en ny dame..

Han er ikke til at snakke med og min mor vil ikke blande sig i det.

• #15   19. jun 2011 Kan du ikke lige så stille finde et sted til hesten, - og så bare flytte den inden du sælger ?

• #16   19. jun 2011 Tror jeg måske nok jeg kan smiley

• #17   19. jun 2011 Som jeg læser dit indlæg er hesten solgt for 5000, er det ikke korrekt ?
    I heste handel er der ikke noget der i følge købeloven der hedder fortrydelses ret, selvom der er flere der mener at der er det.

Om de har betalt over flere gange og ikke har overholdt aftalen er lige gyldigt når pengene først er faldet, du vil ikke bare kunne hente hesten medmindre du vil anklages for tyverri, hviloket også gælder ved salg af hest på afbetaling, hvor fx kun første rate er faldet og resten ikke kommer, da det er sådan at når køber bare har betalt 25 øre er hesten reelt lovpligtigt deres, og derfor skal det igennem advokat.

Og at du ingen kontrakt har er jo ikke til din fordel som en anden ellers skriver, det er jo bare generelt sjusk, samtidig vil politiet være pænt lige glad med om din far har tvunget dig ned i pris, da det ikke er relevant overhovedet.

• #18   19. jun 2011 kalashnikov S - nej, det er ikke lovligt, da en aftale som udgangspunkt er bindende. Jeg vil opfordre dig til at slette den her tråd, hente hesten og putte pengene i din fars postkasse.
    Hvis det ikke findes på skrift findes det ikke i realiteterne. En mundtlig aftale er bindende, men hvordan vil de bevise det, når du stadig står som ejer og I ikke har lavet kontrakt eller nogen som helst papirer på det?

Du kan godt komme i problemer, hvis I har udvekslet mails/sms'er om salget, men hvis det hele har været mundtligt, så er det påstand mod påstand, og der vil jeg være enig med de andre i, at du har kortene på hånden.
    At din far ikke opfylder krav osv. er retligt ligegyldigt, da I ikke har skrevet en kontrakt, der kan binde ham, så det kan du ikke gøre gældende.

Håber du får din hest igen, men lad dette være en lærestreg om ikke at sælge uden kontrakt, dyrlægeundersøgelse osv osv. Det er SÅ mange, der brænder nallerne på det.

• #19   19. jun 2011 Ret spændende der opfordres til lovbrud, man må da håbe der ikke er andre der gemmer tråden hvis den forsvinder.

• #20   20. jun 2011 Når du har så mange problemer med din far om de heste hvorfor finder du så ikk et nyt sted at ha dem stånde så han ikk har nået at bruge mod dig som han har gjordt også ja få solgt din hest til et ordenligt hjem

• #21   20. jun 2011 Men hvilke aftaler er det de ikk overholder siden det er så frygtlig at de har den og på en måde kan jeg os godt forstå at han ikk vil give 10000 kr da det er en meget høj pris for en hest på 22 år når det er en vallak og især i den periode vi er i nu

Kommentér på:
Fortrydelsesret? hestekøb.

Annonce