{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Få fjernet en tand {{forumTopicSubject}}

Min skønne fyr har - da han var yngre - tabt en fortand.
Det har ikke haft nogen betydning for ham under daglige ting - som f.eks. græsning, spisning og ridning. Og jeg har bare tænkt "nå ja, en knækket tand, mere er der ikke og gøre"

Så for nylig begyndte at at skubbe sit foder op af krybben, blive træls under ridning - åbnede munden og lagde hovedet på skrå, dette gjorde han også da jeg red i grime og træktov, for jeg ville lige tjekke det ikke var mig der måske havde for hårdt fat - han begyndte at ligge tungen over biddet, og blev egentlig bare en lidt anden hest, end han plejer.

Så jeg fik min dyrlæge ud for at ordne hans tænder, og det har hjulpet meget. Grunden til det med ridning var begyndende tandspidser der sad og irriterede, så nu er der ikke problemer med det mere, jaa.

Men så kom vi til at kigge på hans fortand - som han efter sigende skulle have tabt, men den var bare knækket. Så nu er den begyndt at vokse ud i små stykker. Det lidt svært at forklare, men der sidder sådan nogle små tandstykker hvor tanden har været, ovenpå tandkødet og ind mod ganen. Min dyrlæge tjekkede det - meget grundigt - og kunne ikke se at det skulle irritere ham, men hvis det ikke havde hjulpet at få ordnet tænder skulle jeg få ham ud igen.

Det hjalp jo så heldigvis at få raspet tænder, og han har altså ingen problemer med den fortand. Men det er jeg bange for han får, og jeg vil gerne være lidt i forkøbet og få det ordnet inden vi får store problemer med det.

Så nu er mit spørgsmål om man kan gå ind og fjerne tanden? Jeg ved jo godt at hestens tænder vokser hele livet, så jeg tænker lidt om der overhovedet er muligt at gå ind og fjerne den - på samme måde som ved mennesker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Få fjernet en tand
Kommentér på:
Få fjernet en tand

Annonce