{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Ponyerne kom ind i nat. {{forumTopicSubject}}

Ja, beslutningen var svær, og absolut ikke af min gode vilje. Normalt er jeg ikke en kylling hvad angår regnvejr, og smattede og mudret marker.

Jeg blev dog desværre nød til at indse at det nok ville være bedst, da ponyerne døjer med muk lige for tiden. Det er i god bedring, men jeg vil næppe have det bliver slemt igen, når vejret er så skiftende og vådt lige for tiden.

De fik en god stak hø, og kommer ud imorgen tidlig.

Jeg overvejer igen om de skal ind natten til fredag. Igen pga. mug, og fordi det vil give endnu mere regn. De skal selvfølgelig ud om dagen, og håber på de kan blive ude til om aftenen, så de derefter kan få vasket og smurt hove, og derefter komme ind i en tør boks i ly for det trælse vejr.

Hvad med jeres heste? Har i nogen heste i har smidt ind for alt det trælse regn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ponyerne kom ind i nat.
  • #2   14. jul 2011 ja selvfølgelig. sikke noget træls noget hva? smiley
    mine skal selvfølgelig også gå ude heeele dagen, og de kommer ud om natten igen så snart deres mug kan holdes nede (når markerne ikke er smattet, eller når muggen forsvinder smiley


  • #4   14. jul 2011 Ude hos os går hestene ikke på døgnfold, da foldene ligger tæt på jernbane og de før er brudt igennem da de prøvede døgnfold. Vores kommer ud tidligt formiddag og ind igen aften smiley
    Syntes det er super for heste at gå på døgnfold, men da min hest også døjer med mug er jeg meget glad for boksen smiley Ikke mindst er min hest også typen der ligefrem nyder at stå på stald smiley også selvom det er alene.


  • #5   14. jul 2011 line lundgaard, nu må du ikke tage dette som kritik, det er sagt med et smil på læben, men hvordan ved du at din hest ikke får sovet hvis den går ude hele natten?? har du stået vagt en hel nat for at tjekke det?? ;o)

    mine går ude 24-7, har ingen muk, ingen tendenser til forfangenhed o.s.v. så jeg passer ikke rigtig ind i denne debat.


  • #6   14. jul 2011 Kiabella har også stået inde i nat, hun kan ikke holde varmen i al den regn her, hun er for tynd efter sygdom + at føllet tærer godt på hende, så de stod og hyggede sig i stalden :o)

  • #7   14. jul 2011 Mine heste går i løsdrift, selv lille følle der mistede sin mor 2 dage efter fødslen - de elsker det.

    Hvis de er plaget at muk i perioder, smører jeg bare vandskyende creme på det/de udsatte steder og så der ingen skade sket smiley

    Heste sover jo ikke hele natten - de gør som om dagen. Skiftevis sover, hviler og æder smiley


  • #8   14. jul 2011 Jeg blev nødt til at tage hestene ind i går, fordi de stod og rystede, og det regnede halvvejs ind i læskuret, så der kunne de ikke stå i læ. De kommer ud igen så snart regnen holder op smiley

  • #9   14. jul 2011 Hoppe og følle er kommet ind til morgen, den lille fryser og får lige lov til at få varmen. Dagen idag skulle bist blive slemt med regn, så overvejer at tage dem alle ind til i morgen.


  • #10   14. jul 2011 mine kommer ud lige om lidt, trods alt regnen. de skal stadig ud og have frisk luft og bevæge sig, så må jeg vaske hove, tørre og behandle når de skal ind igen smiley det er træls med alt den regn.. men de nyder at være inde! smiley

  • #12   14. jul 2011 mine står inde om natten desværre. jeg har dem ellers normalt på døgnfold fra maj til 1 oktober men det har endnu ikke været muligt så de kommer ind om natten . de går ude fra 8 til 23 ca

  • #14   14. jul 2011 mine 3 damer er også kommet ind i nat . lille føller kan ikke holde varmen når det regner sådan . de kom ud kl 8 her da det ikke regnede her . men det er begynt at regne igen kraftigt så jeg tror jeg lukker dem ind igen . og nu er mine søde damer også sådan at de elsker at komme på stald . den er nystrøet med frisk halm og en lækker mundfuld hø . så må de være ude i morgem .

    god regnvejrs dag til alle . små som store .


  • #15   14. jul 2011 sigyn v
    det er da også noget af en omgang i har i stalden . god bedring med alle hypperne


  • #16   14. jul 2011 vors går ude døgnet rundt. men hvis det er rigtig koldt og regner kommer min ind i stalden XD

  • #17   14. jul 2011 Min står ude hele sommeren, - og så er det bare ærgeligt hvis det regner. Hvis han først er kommet ud - skal han ikke ind igen før september/oktober alt afhængig af temp. Han står på en kæmpe mark med 3 andre heste og der er træer hele vejen rundt samt midt på.
    Kavello er ikke lavet af porcelæn - han er 19 år, og rigtig frisk..


  • #18   14. jul 2011 MEN: Jeg kan godt forstå at du har taget din i - pga muk..
    Jeg er bare i den heldige situation at min hest går som sagt på kæmpe mark - og der er masser af græs - og ikke det store mudder, når der kommer regn.


  • #21   14. jul 2011 Det jo op til hvad man selv synes og ikke hvad andre synes. Mine fejler intet, men er da glade for en tur på stalden i voldsom regn.

  • #22   14. jul 2011 HVILE OG SØVN.

    Hestens typiske hvileperioder:

    1. Tidlig morgen.

    2. Først på formiddagen

    3. Ved middagstid.

    4. Midt på eftermiddagen.

    Ved varmt vejr forlænger hesten sine hvilepauser, i koldt og fugtigt vejr er de kortere. Føllet hviler 80 % af døgnet i alderen 0-12 uger. En hest der ligger ned, bruger meget energi pga. dens vægt der presser på vejrtrækningen og hjerteaktionen. Ved opstaldet heste har det vist sig at kun 8 % ligger ned og sover en gang i døgnet. Ved undersøgelser har man konstateret at hesten har 4 mønstre der betegnes som:



    Vågen. 80 %
    Døsig. 8 %
    Let søvn. 9 %
    Dyb søvn. 3 %


    Sker der miljøforandringer mindskes den dybe søvn eller falder helt fra, men vender tilbage når der tryghed igen.



Kommentér på:
Ponyerne kom ind i nat.

Annonce