{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler et godt fuldfoder
  • #1   19. jul 2011 Det lyder meget fornuftigt. Det eneste den måske kan mangle er ekstra vitaminer og mineraler, men det kommer an på hvor meget den får af super plus kontra dens vægt.

Min unghest levet af super plus, wrap hø, roepiller med salvimin grøn og loppefrøskaller i engang imellem. Derudover får han lidt halm som tidsfordriv.

• #3   19. jul 2011 ~HEGNSGÅRDEN ~
    hun får 600 gram om dagen af super plus, jeg har et foderprogram fra pc horse og det vudere at hun er dækket ind, men jeg bliver i tvivl

• #4   19. jul 2011 Prøv tjek på det foder program der hedder sund hest, der ligger en demo på nettet. Synes du ikke din unghest har det godt, altså frisk og med et godt immunforsvar?

• #5   19. jul 2011 Jo jo hun har det godt og fungere super. Før fik hun brogårdens face 1 og der var hun sindsyg i hovedet. Og hun er heller ikke for tynd der var bare mange der sagde at det ikke var godt nok derfor blev jeg nysgerrige

• #6   19. jul 2011 De kan rende og hoppe, kan de;D De kan i det mindste komme med en god og konstruktiv forklaring på hvad der er galt med den sammensætning:) Min foderplan er tjekket af mange prof:) Og jeg har selv tjekket det på sundhest.

• #7   19. jul 2011 Okay tror du at hun skal have ekstra vitaminer

• #8   19. jul 2011 Min får omkring 75 g salvimin grøn, da han har lidt svage hove (sur stråle) og at han lige knap er dækket ind med muslien´s vitatminer. Og så har en unghest brug for en smule ekstra efter min mening:)

• #9   20. jul 2011 Jeg synes det er meget svært at se smiler.. jeg kan kun se at pc horse der ligger hun inden for normal området, og hun vokser pænt lige... Hun ser ikke forkert ud som nogle plage gør..

• #10   20. jul 2011 var lige inde og læse lidt om salvimin grøn og undre mig over dette

Dette foder må kun anvendes med:
    Min. 1 gram og max. 20 gram pr. kg af det daglige foder.

• #11   20. jul 2011 Hmmm jeg troede faktisk din unghest var en fjordhest, men kan se det ikke er det på din profil. Men den sammensætning af dit foder og grovfoder er jo stadig i top, den skal måske bare have mere end min koldblod. Men vi har jo heller ikke snakket om hvor meget hø osv den får:) Jeg går lige ud i stalden og tjekker på min deklaration på salvimin grøn og vender tilbage:)

• #12   20. jul 2011 Din plag (1-3 år) skal have 175 g hvis den som udvokset ender på 500-600kg. HVIS den lever på hø og korn og evt lucerne. - i følge deklarationen.
    Der står også at man selv kan justere doseringen efter størrelse, race og helbred.

Men din får jo musli, så det skal jo trækkes fra doseringen. Måske der din er dækket ind med vit/min og slet ikke har behov for salvimin. Men det skal du selv tjekke på fx sundhest. Der skal du indtaste præcis hvad den indtager af fx hø og hvilke kvalitet det er, om det er med eller uden kløver spiller jo en stor rolle:)

• #13   20. jul 2011
    "Dette foder må kun anvendes med:
    Min. 1 gram og max. 20 gram pr. kg af det daglige foder."

Det daglige foder må helt bestemt være hø, græs, og evt musli eller andet. Hvor har du fundet denne sætning henne???

• #14   20. jul 2011 Nej hun er ikke fjordhest smiler....

Jamen den sætning fandte jeg e sted hvor man kunne købe det, men undrede mig bare lige...

Synes det er svært alt sammen.. Det pc horse siger hun er dækket ind..

Hun får som minimun 7,5 kg hø om dagen og det er også sat ind i pc horse

• #15   20. jul 2011 Jamen så er alt jo i den skønneste orden:)

Men du har helt ret i at man ikke skal stole blindt på en foderplan, man skal også bruge sine egne iagttagelser og se om hesten ser godt ud i huld og pels:)

Mine koldblods kan ikke tåle så meget hø og musli, derfor bliver jeg nød til at supplere med salviminen, ellers eksplodere de:D

• #16   20. jul 2011 nemlig... og jeg synes hun ser fin ud... dog vokser hun hurtigere end vi havde regnet med, men hun gør det i ryk... Men det er nog også fordi hun kunne skulle blive 154 i stang, men ser nu ud til at blive højere..

Min plag fungere bedste på foder der er så naturligt som muligt, nu her hvor det stort set kun er græs der er hun bare den dejligste

Kommentér på:
Mangler et godt fuldfoder

Annonce