{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.518 visninger | Oprettet:

Brækket storetå? {{forumTopicSubject}}

Igår valgte Pandora og stå på min tå i ca 1 min, det er ved storetåen eller det skal siges at det er lige over, hun har formået at lave en hudafskrabningen der selvom jeg havde på par strømper på og en ridestøvle udenpå. Den gjorde ondt hele dagen? også selvom jeg red uden sadel og ridestøvle? om aftenen hævede den op og tilsidst kunne jeg ikke støtte på den? dagen efter (idag) kan jeg godt støtte på den, men den er stadigvæk helt hævet og er begyndt at blive blå, den gør ondt hvis man trykker på den, og går man længe nok på den begynder den at gøre ondt igen, kan ikke helt beskrive smerten, men den minder lidt omkring krampe? .. er den mon brække for jeg har hørt at det ikke altid behøver at gøre ondt hele tiden med en brækket tå?
er der nogen der har prøvet noget ligende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket storetå?
  • #1   8. aug 2011 Hvad vil i gøre i min situation? s:

• #2   8. aug 2011 Jeg ville bruge sikkerhedssko når jeg er i stalden.
    Men det sker også jeg lige skal nå noget, og i sidste weekend, trådte maj på min storetå og har en flæk hele vejen ned af neglen. Men det er selvforskyldt, så det går over ;D

Hvis smerten er den samme de nærste par dage, kan det ske du skal et smut forbi lægen.

• #3   8. aug 2011 Desværre skete det ude på ridebanen :')
    men det gør satans ondt specielt når de ikke gider flytte sig igen, så går man helt i panik, men det lyder godt nok heller ikke sjovt med din negl, heldigvis for mig var det lige oppe i starten af hvor tåen starter så hun ramte ikke min negl smiley

• #4   8. aug 2011 Den er sandsynligvis brækket, men det er ikke noget der kan gøres noget ved. De næste uger er det en god ide at gå i fodtøj med hård sål, dvs træsko og lign. Noget hvor du ikke kan bøje tåen når du går. Og forvent den vil gøre ondt de næste 3 uger som min. Sidst jeg brækkede min tå gik der 5 uger før den stoppede med at gøre ondt : (

Har haft brækket min storetå 5 gange til nu.

• #5   8. aug 2011 Anne J: vil det være en dum idé at blive ved med at ride i de her dage? smiley

• #6   8. aug 2011 tror ikke den er brækket :-). Når du kan støtte på den dagen efter.. Jeg ville bare se tiden an også kan du gøre det, som du kan / kan holde til.. Jeg er selv blevet trådt på adskillige gange og har haft blå, sorte og gule fødder... Det har gjort satans ondt, men altså, hvad kan lægen gøre hvis foden er brækket? mmmh,, men nu er jeg heller ikke så "pivet..." :-))

• #7   8. aug 2011 som sagt er det ikke lige på tåen hun stod, men ved ikke hvad det ovenover tåen hedder, altså det er der hvor selve tåen starter bare lidt oppe af foden smiley da jeg ikke kan bøje den hverken nedaf eller opaf er jeg blevet i tvivl smiley

• #8   8. aug 2011 jeg lærte engang en god tommelfinger regl, hvordan man kunne mærke om ens finger var brækket. den må da også kunne bruges på tæer.
    tryk ude på spisen af tåen, og så tryk tåen ind ad, hvis det gør ondt er den med stor sansynlighed brækket... og ellers er en god ide og ringe til lægen

• #9   8. aug 2011 Jeg kom på krykker over min brækket storetå, jeg havde så store smerter at sygehuset beholdt mig og overvejede at smide mig på bordet, pga min stortå blev så skæv at hvis jeg blev ramt på storetåen igen ville bruddet gå hele vejen igennem foden og op til anklen, men jeg vil sige du er ikke i tvile hvis din storetå er brækket smiley

• #10   8. aug 2011 Det gør ikke ondt når jeg presser den indaf, men har lige været i bad og det gjorde ondt når der kom vand på. Jeg synes den føles underlig at gå på i forhold til den anden, det er kun nogen gange den gør ondt, men tilgengæld kan den også finde på at gøre ondt når jeg ligger og slapper af, det gør ondt når jeg bøjer den opad og kan næsten ikke bøje den nedaf om det er hævelsen der det ved jeg ikke, men min tå er ikke skæv da jeg blev ramt i starten af tåen, så det skal lige siges at det ikke er selve tåen det er gået udover, men det over tåen, men alligevel gør det ondt ude i tåen. smiley

• #11   8. aug 2011 syntes du skulle tage og ringe til din læge og høre hans/hendes menig... de er de bedste til at svare på om den er brækket eller ej

• #12   8. aug 2011 Hvis jeg var dig, så ville jeg tage til lægen, for hvis den er brækket skal du have noget plaster på som gør at den bliver løftet op ad, ellers vokser den skævt sammen :-D.

• #13   8. aug 2011 Jeg kunne ikke støtte på den igår, det gik okay til at starte med, men det blev værre og værre hen på aften og tilsidst gjorde det ondt så snart det over tåen ramte gulvet så måtte gå på en akavet måde så det stykke af foden ikke ramte gulvet.. Idag er den begyndt at blive farvet og det ondt så snart noget rammer den fx dyne kanten eller vandet, når jeg går føles det som om der er noget der mangler inde i det stykke.

• #14   8. aug 2011 tag dog bare på skadestuen længere er den ikk?
    tror dog ikke den er brækket for når det er brækket kan du slet ikke støtte på hele foden næste. har selv haft brækket en tå og kunne kun hinke indtil de fik sat den på plads og tapet.
    men har du haft is på? det hjælper altså på hævelsen (;

• #15   8. aug 2011 Ja har haft is på, men så snart noget koldt kommer på kommer smerterne bare mere frem s:

• #16   8. aug 2011 jeg fik 700 kg ned over min tå, mens jeg var ved at tage mordax ud, fordi han skred med det ene bagben. Han kunne ikke få fodfæste igen, så han stod på mig længe.
    Var også sikker på min var brækket, men efter et par dage, var den kun blå, så der var ikke sket noget, heldigvis.

Det kunne også være sket med dig? jeg havde det nemlig på samme måde som du har det.

• #17   8. aug 2011 Måske, det vil jeg da håbe smiley

• #18   8. aug 2011 Det med at være i tvivl om man har brækket noget, tja det kommer jo egentligt an på ens smertetærskel. Jeg har en meget høj smerte tærskel og derved skal jeg have tjekket ved tvivl da jeg kan godt gå på en brækket fod, har gjort det flere gange.
    Min søn har også en meget høj smerte terskel, han faldt på vores gulv herhjemme for lidt over 1 år siden, kom på røngten osv men fik af vide at det var slaget. To dage senere gik han, han haltede med gik! & uger senere bliver jeg ved med at sige der er noget galt og vores læge holdt med mig og igen kom han i røngten, og jo sørme om ikke man havde overset 4 brud i hans lille fod(Han var 3 år) Alle brudene sad hvor tæerne hæfter på anklen, og lægerne i dag aner ikke hvordan det kunne lade sig gøre at han gik så kort tid efter!

• #19   8. aug 2011 Hold da en den lille mand har en viljestyrke der siger spar 2! smiley ..
    jeg har haft brækket armen to gange det samme sted, men jeg var så lille at jeg ikke kan huske hvordan det føles at have brækket noget derfor er jeg i tvivl om den er brækket eller hvad den er? den føles meget underlig og der gør ondt hvis jeg går normalt på den ( ruller med tæerne hvis du forstår) smiley

• #20   8. aug 2011 Jeg skal over til lægen ved 2 - halv 3 tiden så må vi se hvad han siger, men det du oplevede lyder godt nok smertefuldt. smiley

• #21   8. aug 2011 Hahaha det lyder virkelig som en hård omgang, jeg er i det hele taget bare blevet nervøs for at rense baghove, efter jeg var ved at blive sparket i hovedet, men jeg stoler på mine to parter de har lært mig at der ikke sker noget ved det mere, men Pandora har dog ikke lært at lade være andres fødder være endnu smiley

• #22   8. aug 2011 Hahaha, ja det har jeg fundet ud af nu. smiley

• #23   8. aug 2011 Den er nok ikke brækket hvis du kan støtte på den i dag, men måske forstuvet, smiley

For ca. 1½ år siden, brækkede jeg min lilletå, da jeg gik ind i min mors seng smiley
    men jeg kunne ikke støtte på den meget lang tid efter, og det er ikke engang hver at gå til lægen med hvis den er brækket for de gør ikke noget, hvis du er heldig for du et par krykker smiley
    og så putter de plaster på, det er faktisk det eneste :

men det er jo kun dig der kan bedømme smerten, hvid du føler der er noget galt så kør en tur forbi doktoren smiley

• #24   8. aug 2011 Den føles meget underligt når jeg går på den somom den bare knækker helt ned? s:

• #25   8. aug 2011 Så skal du nok overveje at gå til lægen, eller ringe til lægen og spørge det koster jo aldrig noget at spørge smiley

• #26   8. aug 2011 Har lige været dernede, hun har ramt senerne ved storetåen det er derfor det gør så ondt, jeg skal holde den lidt i ro de næste par dage og bruge noget is og sko der ikke klemmer da senerne er irriteret smiley

• #27   8. aug 2011 Okay. Ja det kan jo ske. men god bedring med tåen smiley

• #28   8. aug 2011 Mange tak. smiley

Kommentér på:
Brækket storetå?

Annonce