{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.760 visninger | Oprettet:

Penisbetændelse hos hund? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige friseret min underskønne 1-års hanhund. Og i den forbindelse kom jeg ind mellem benene på ham, og ville frisere under maven osv (han er meget langhåret, og skal derfor holdes ved lige over det hele for at undgå knuder :p)

Men så kiggede jeg tilfældigt på den "pung" eller "optræk", ved ikke hvad det hedder. Men der, hvor de "gemmer" penis. Og der sad noget tykt hvid/gult snask. Jeg tørrede det af, men det lugtede ikke videre. Men det lignede betændelse.

Kan det være penisbetændelse? Eller er det andet?
Bud?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Penisbetændelse hos hund?
  • #1   14. aug 2011 det hedder forhuds betændelse, og ja det viser sig med lidt gulligt eller hvidt snask.

en hver hanhund med respekt for sig selv har lidt forhudsbetændelse, siger min dyrlæge...

det behandles med pencilin.

• #2   14. aug 2011 Det hedder forhudsbetændelse;o)

Og ja det lyder som sådan noget. Det er noget stort set alle intakte hanner og rigtig mange kastrater jævnligt får.

Hvis det kun er en lille smule, kan daglig vask med rent vand oftest klare problemet.

Hvis det er mere (eller kommer ofte) kan man hos dyrlægen og i en del forretninger der handler med hundeting, købe forhudsrens at rense med.

Jeg har en intakt hanhund og render osse af og til i problemet. For at forebygge bliver han skyllet dernede ca 2 gange i ugen, bare med alm rent vand (altså ingen sæbe eller noget).

Man kan osse give lidt tomat i foderet nogen gange i ugen, det skulle have en forebyggende effekt.

Min hanhund har yderst sjældent noget "snask", hvis bare han bliver skyllet regelmæssigt

• #3   14. aug 2011 Hvorfor penicillin? -det har jeg godt nok aldrig hørt at nogen giver blot for en forhudsbetændelse. Ikke medmindre det er voldsomt slemt.

• #4   14. aug 2011 min fik den ene gang han havde det, penecelin salve sprøjtet ind under forhuden, og nej det var ikke slemt, men da han allligevel var ved dyrlægen fik han pencilin salve

• #5   14. aug 2011 den har siden ikke haft noget, eller i hvertfald jeg ikke noget jeg har lagt mærke til

• #6   14. aug 2011 Okay tak smiley

Anede ikke hvad det hed, så jeg måtte jo prøve lykken, og kalde det noget x)

Tror bare lige jeg prøver og ringe til min dyrlæge i morgen, og høre hvad han siger til det. Han er nemlig super dygtig, og sender mig ikke ind til konsultation uden grund smiley

• #7   14. aug 2011 dejligt med kompetente dyrlæger, der ikke kræver konsultasion, for ingen ting...

god ide at hører doktor dyr´s mening.

• #8   14. aug 2011 Rikke: Ja han er bare så rar vores dyrlæge.

Har ringet til ham engang, med noget øjenbetændelse, hvor han bare rådede over telefonen.
    Og det samme engang med et epilepsianfald min stakkels hund havde fået. Der var han også meget cool og rolig, og sagde at når det var en så ung hund (6 mdr.) ville han ikke gøre noget umiddelbart ved det, medmindre han fik et anfald mere. Og han er nu 1 år og et par måneder, og vi har ikke set noget til epilepsi endnu.

• #9   14. aug 2011 det er rigtig dejligt med sådan en dyrlæge...

jeg har 100% blind tillid til min dyrlæge, netop fordi han også kun kræver at se dyret når det er nødvendigt. og han råder gerne over telefonen, og der har endnu ikke været noget hvor han ikke har haft ret.

dog er det jeg bedst kan lide, han er ærlig, hvis han møder noget han ikke kender til , så siger han fra og sender mig videre til en der ved noget om det....

dyrlægen er en vigtig person t kunne stole på.....

• #10   14. aug 2011 Her og nu så bare skyl forhuden med lidt vand i behagelig temperatur. Eller til Peanut det lille pus, skal der måske mere end LIDT vand.

Nu når jeg tænker efter tror jeg faktisk aldrig Desse har haft det, Marquis har jeg ofte skyllet for det.

• #11   14. aug 2011 Jep, sådan har vi det også med vores dyrlæge. Vores hund har desværre også for stejle hofter, som hat forårsaget løse knæled. Og da sagde han også at han ville se tiden an indtil hunden er færdigudvokset, og hvis der stadig er et problem vil han ikke selv operere ham, da vil han sende os til specialdyrlæger i enten Århus eller Holstebro, for at få det bedst mulige resultat smiley

• #12   14. aug 2011 Haha, Lotte, tror du ikke at et par dråber kan gøre det? Han er jo så LILLE det lille pus smiley

Jeg har bare først lige set det i dag, så jeg blev helt paf.

• #13   14. aug 2011 Min hund har også haft det - forhudbetændelse altså. Han fik noget medicin (kan ikke huske hvad) og så gik det i sig selv igen smiley

• #14   14. aug 2011 du kan også bruge brintoverilte 3% det skal opløses såd et hedder en del brintoverilte 3 dele vand også rense med noget vat. det fortalte min dyrlæge mig smiley

• #15   14. aug 2011 undlad at skylle med håndkøbs forhudsrens, FØR dyrlægen har kigget. du gør det bare værre, hvis du selv leger dyrlæge. og alle hanhunde har lidt fra penis, uden at det er betændelse. hunden renser sig selv.

Kommentér på:
Penisbetændelse hos hund?

Annonce