Egoistisk at overveje aflivning? (kanin) {{forumTopicSubject}}
Jeg har den her kanin, som jeg har haft siden sommeren 2009. Den gang fandt vi hende ude ved vejen, hvor hun var løbet væk. Vi fandt frem til ejerne, men de sagde, at vi godt måtte beholde hende, hvis vi ville, og det ville vi så gerne
Hun er den sødeste kanin i verden! Jeg vil ærligt indrømme, at hun ikke er særlig meget oppe, men hun har et fint stort bur indenfor, kommer i et kæmpe græsningsbur om sommeren, får kvalitetsfoder, hø, ordnet bur og klippet negle efter behov. Ja, hun har det faktisk ret godt. Tidligere ejere sagde, at de havde haft hende i ca. 4 år, og vi har nu haft hende i 2 år.
Men til problemet:
Hun har altid haft svært ved at holde sig ren. Dyrlægen har haft kigget på hende, og vi har prøvet med diverse foder. Intet har hjulpet. Hun virker også frisk nok, men må vaskes ind i mellem.
Nå, men det sidste års tid, har hun så haft utøj i pelsen i perioder. Dette er hun self også blevet behandlet for.
Her til aften har jeg så fundet en lille plet blod i hendes bur. Der er intet at se på hendes krop, så jeg tror det stammer fra hendes tis. Derudover har hun utøj i pelsen igen igen.
Jeg er nået dertil, hvor jeg faktisk synes, det er synd for hende, og vi har snakket om herhjemme, at vi måske bare skal give hende fred. Men igen ... synes jeg også det er egoistisk. Åh, det er svært ...
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
feb 2007
Jeps, jeg er bare ikke sikker på, hvad det skyldes endnu - og hun spiser fint lige nu og hopper rundt som normalt. Det er et par timer siden, jeg fandt det, og der har ikke været noget siden ...
Jeg kigger til hende i morgen tidlig og ser, om det stadig er der, og så vil min mor så ringe til dyrlægen.
feb 2007
Ja, jeg synes efterhånden også, hun har fået en del chancer
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
ved i hvorfor den for utøj er det på grund af at den ikk kan holde sig ren? har i prøvet at klippe/trimme pelsen kort bage i hvor den ikk kan holde sig ren kan være en stor hjælp for den gjorde det altid ved mine langhårs marsvine som ikk var gode til at holde sig ren og det hjalp dem !
feb 2007
Hun havde allerede svært ved at holde sig ren, inden hun begyndte at få utøj, så jeg tror ikke det er det. Men vi kunne måske godt prøve at barbere hende bagtil, hvis hun da kan sidde stille
Jeg håber, vi finder ud af noget, for det er ærlig talt lidt synd for hende efterhånden, men heldigvis er der ikke kommet mere blod her i løbet af natten
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
skrev heller ikk at hun ikk kunne holde sig ren på grund af utøj men om hun fik utøj fordi hun ikk kunne holde sig ren?
Men vil være en ide at i er 2 til at trimme den en til at holde den så den anden kan klip også fjern det i hele området hvor den er beskidt så der kun er en meget kort pels
Egoistisk at overveje aflivning? (kanin)