{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.138 visninger | Oprettet:

SU ved stop af uddannelse? {{forumTopicSubject}}

- og så har jeg brug for hjælp til endnu en ting smiley

Ved stop af uddanelse, hvornår stopper man så med at få SU?
Med øjeblikkelig virkning eller hvordan?

Jeg har prøvet at kigge lidt på SU-styrelsens hjemmeside; håber I kan hjælpe mig med at få det uddybet smiley

http://www.su.dk/SU/betingelser/studieaktivitet/studieaktivitetvu/Sider/default.aspx

Mvh
Michelle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SU ved stop af uddannelse?
  • #1   7. sep 2011 Den stopper med det samme. Dte er det samme når man er færdig med uddannelse. Det trælse er at SU er forudbetalt og løn er bagudbetalt. så jeg endte med en mdr hvor jeg ikke fik en disse. Men var i arbejde.

• #2   7. sep 2011 Su'en er jo forudbetalt så ja! Skulle det ske at de ikke når at stoppe den i tide og du får for en ekstra måned, så kommer du til at betale det tilbage.

• #3   7. sep 2011 da jeg sluttede i juni i år (hf) der fik jeg su til og med juni måned så det var kun juli jeg ikke fik su fordi jeg så startede på ny uddannelse igen nu her.

Du siger jo også uddannelsen var fra eks. Februar til december så for du su Februar og December men ikke januar.

• #4   7. sep 2011
    Hvis du SELV vælger at stoppe er reglerne for SU følgende:
    - Stopper du før d.20 i måneden skal du TILBAGEBETALE den SU du har modtaget for måneden (de sender dig et brev hvor det står..)
    - Stopper du efter d. 20 "beholder du din SU for måneden" men får ikke for næste måned. <--Hvis du får for måneden efter, skal dét betales tilbage også.. smiley

Ellers hvis det blot er alm. stop af uddannelse, så stopper SU udbetalingen den måned der står inde under minsu.dk's oversigt over din su-udbetaling. Eks. uddannes fra 2012 - juni 2013, så stoppper SU'en til 1.juli 2013 smiley

• #5   7. sep 2011 Ok.

KAT:
    Så det du siger er, at hvis jeg selv vælger at stoppe, så skal jeg ikke betale tilbage, hvis det sker efter d. 20?

Hvad nu, hvis jeg feks. stopper d. 10? Får jeg så overhovedet intet SU for de 10 dage? Og er det det hele, som skal betales tilbage eller kan jeg "beholde" for de 10 dage, som jeg nu har gået der?

• #6   7. sep 2011 hvis du stopper før d 20, skal du betale den fulde måned tilbage

• #7   7. sep 2011 Derfor er det en god idé at være medlem af en a-kasse når man bliver færdig med uddannelse..

• #8   7. sep 2011
    Michelle -
    Ja, mener bestemt det er sådan reglerne er.. smiley Jeg stoppede selv omkring den 9. i måneden og blev bedt om at betale tilbage. Men det er også et par år siden nu, men tror ikke du fårfor mindre end 20 dage.. smiley

• #9   8. sep 2011 Mia:
    Jeg bliver ikke færdig med min uddanelse; jeg vælger at gå andre veje til en uddannelse, hvor du ikke kan få SU.

Kat:
    Okay, tak. Der er heldigvis heller ikke så lang tid til endnu smiley

• Betina S
    Betina S Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #10   9. nov 2017 hej jeg har fået su stop den 7/11 2017 på grund af for meget fravær men er i skole igen er der nogle der ved hvornår jeg kan få su igen
    MVH Betina

Kommentér på:
SU ved stop af uddannelse?

Annonce