Nabo støjer - at sige det pænt {{forumTopicSubject}}
Hej hej.
Øv, det er rigtig irriterende. Vi er flyttet til det hus, hvor vi bor nu for 1 år siden. Det er en skovvej, hvor husene ligger op og ned ad hinanden som i et villakvarter, og vores naboer til den ene side er meget flinke, men de LARMER. Vi har et ganske udmærket forhold til dem og faktisk har de en hund og flere børn, hvor ingen af dem larmer. Det er manden, der er problemet. Han render rundt med store havemaskiner og hørebøffer på. Det er altså ikke bare almindelige plæneklippere, der er tale om - det er motorsave, flisning af træ osv osv. Så det lyder HØJT. Det var specielt et problem i sommers, hvor han, ligeså snart vi havde en dag med godt vejr, startede omkring kl. 12.30 og fortsatte til kl. 08.00, kun afbrudt af få pauser.
En ting er, at jeg virkelig ikke fatter, at der kan være så meget, der skal laves i en have :S En anden ting er, at han ikke selv kan se det forkerte i at rende rundt hele dage med maskiner, der larmer så højt, at han er nødt til at bruge hørebøffer.
Inden sommeren startede det med, at han i weekenden havde maskinerne i brug ca 7 timer om dagen, så man ikke kunne holde ud at sidde udenfor. Da det så blev sommerferie kunne han rigtig skeje ud og maskinerne blev anvendt 5-7 timer om dagen HVER DAG
Og man kan være sikker på, at hvis det bliver godt vejr, ja, så kan man i hvert fald ikke sidde udenfor og nyde det.
I dag ligger jeg syg herhjemme med hovedpine, og har skullet ligge og høre på hans flisning af træ i flere timer indtil videre. Det har nok været hans mest larmende aktivitet indtil videre.
Mit spørgsmål er: Hvordan får man sagt det pænt til manden, så man løser problemet uden at blive uvenner?
Synes det er hammerirriterende at folk ikke kan bruge deres almindelige sunde fornuft, så man er nødt til at sige tingene til dem med risiko for sure miner
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
Især på gode sommer dage, og dem har vi jo ganske få af!
Jeg ved at vi aftalte med vores nabo som var trommeslager, at der var nogle bestemte tidspunkter han måtte spille på. også skulle der være ro efter kl. 18.
Det blev blot sagt til ham direkte, og det kunne han udemærket godt forstå, og rettede sig ind efter tidspunkterne
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
jun 2007
jun 2007
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 184
jun 2007
Ja, det er hans hobby, hehe. Morskaben i det kan jeg ikke se, men sådan er vi jo forskellige
Nabo støjer - at sige det pænt