{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Nabo støjer - at sige det pænt {{forumTopicSubject}}

Hej hej.
Øv, det er rigtig irriterende. Vi er flyttet til det hus, hvor vi bor nu for 1 år siden. Det er en skovvej, hvor husene ligger op og ned ad hinanden som i et villakvarter, og vores naboer til den ene side er meget flinke, men de LARMER. Vi har et ganske udmærket forhold til dem og faktisk har de en hund og flere børn, hvor ingen af dem larmer. Det er manden, der er problemet. Han render rundt med store havemaskiner og hørebøffer på. Det er altså ikke bare almindelige plæneklippere, der er tale om - det er motorsave, flisning af træ osv osv. Så det lyder HØJT. Det var specielt et problem i sommers, hvor han, ligeså snart vi havde en dag med godt vejr, startede omkring kl. 12.30 og fortsatte til kl. 08.00, kun afbrudt af få pauser.
En ting er, at jeg virkelig ikke fatter, at der kan være så meget, der skal laves i en have :S En anden ting er, at han ikke selv kan se det forkerte i at rende rundt hele dage med maskiner, der larmer så højt, at han er nødt til at bruge hørebøffer.
Inden sommeren startede det med, at han i weekenden havde maskinerne i brug ca 7 timer om dagen, så man ikke kunne holde ud at sidde udenfor. Da det så blev sommerferie kunne han rigtig skeje ud og maskinerne blev anvendt 5-7 timer om dagen HVER DAG smiley
Og man kan være sikker på, at hvis det bliver godt vejr, ja, så kan man i hvert fald ikke sidde udenfor og nyde det.
I dag ligger jeg syg herhjemme med hovedpine, og har skullet ligge og høre på hans flisning af træ i flere timer indtil videre. Det har nok været hans mest larmende aktivitet indtil videre. smiley

Mit spørgsmål er: Hvordan får man sagt det pænt til manden, så man løser problemet uden at blive uvenner?

Synes det er hammerirriterende at folk ikke kan bruge deres almindelige sunde fornuft, så man er nødt til at sige tingene til dem med risiko for sure miner smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nabo støjer - at sige det pænt
  • #1   21. sep 2011 Ej hvor træls!
    Især på gode sommer dage, og dem har vi jo ganske få af!

Jeg ved at vi aftalte med vores nabo som var trommeslager, at der var nogle bestemte tidspunkter han måtte spille på. også skulle der være ro efter kl. 18.
    Det blev blot sagt til ham direkte, og det kunne han udemærket godt forstå, og rettede sig ind efter tidspunkterne smiley

• #3   21. sep 2011 Ja, det er surt... Men jeg overvejer lidt at lade det ligge her hen over vinteren, hvor vi jo højst sandsynligt ikke får nogen problemer med det smiley Og når han så begynder til sommer, må vi lige prøve at holde rede på, hvor mange timer han larmer hver dag - altså skrive ned når den er gal, og så må vi jo sige til ham, at vi desværre synes det er blevet svært at sidde og nyde solen i haven med de mange timer, han bruger maskinerne hver dag. Og så har vi hvor meget han helt konkret har larmet, hvis det er nødvendigt at sige noget om det.

• #4   21. sep 2011 sara, nej. Du må ikke spørge mig, hvad det er han kan bruge så mange timer på derovre! Jeg ved bare, at han hen over sommeren har samlet sig en gigantisk bunke grene i haven :S

• #6   21. sep 2011 Sara: Ja, hehe, det skal du også smiley Men synes nu det er trist. For naboen til den anden side er der intet med, og man hører heller ikke noget til nogle af de andre på vejen. Men ja, må vel tage snakken med ham...

• #7   21. sep 2011 Var de lige flyttet ind? Kan være det er hans hobby sådan at skære ting i stykker ? hihi

• #8   21. sep 2011 Nej, men jeg har boet her et år kun smiley
    Ja, det er hans hobby, hehe. Morskaben i det kan jeg ikke se, men sådan er vi jo forskellige smiley

Kommentér på:
Nabo støjer - at sige det pænt

Annonce