{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Når en redning går galt.. :'/ {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Har lidt af et øv indlæg her!

I går overtog jeg to meget overvægtige ponyer... (her er tale om nok omkring 40-60 kg. for meget)
Var over at se dem mandag... og blev chokeret over synet... Både overvægten, reaktionen over at se mennesker og deres hove aller mest...
Ponyerne skulle væk, fra et ægtepar, da manden har kræft og lige fået en blodprop.
Det var to ponyer på ca. 4-5 år. én fin miniature med papire, og en bla. hoppe på omkring 1.20.
Den "store" hoppe, er nemmest at komme til.. Men den er utrolig øm når man rører dens ben...
Den lille kan man næsten ikke komme til.. Den bukker, stejler og jeg ved ikke hvad efter en...
Jeg fik hestene hjem i går, de klarede transporten godt - 2 km.-
Vi havde i forvejen spæret marken af, så de ikke fik mere græs. og sådan at de kunne hilse på vores egne heste over hegnet..
De tog alle godt imod hinanden, og begge heste løb rundt.. De så glade ud.. smiley
I går bestilte jeg allerede smeden, og han kunne allerede komme i dag.
Glad for at han kunne så hurtigt. Forklarede ham situationen omkring det hele.
Nå.. Smeden kom omkring middagstid.. Mit håb om at kunne redde ponyerne gik i stykker smiley
Hoppen på 1.20 er forfangen på alle 4 hove, og det er i den svære ende...
Han sagde at hoppen ville få en god vinter, men da hun er forfanget i sådan en svær grad, ville hun blive forfanget igen næste sommer, og så ville det kræve en dyrlæge. - Han kunne med det samme sige, at hesten ALDRIG ville blive ridehest, pga. benene er ødelagt for længst! Han kunne dømme at dette havde stået på mere end 6 mdr. måske op til 2 år... smiley
Den lille, er også forfanget, og går med begge ben ind ad. Den er ustyrlig, og jeg kan kun nærme mig den lidt, men ved pludselig bevægelser, blir den en helt anden pony.. smiley
Smeden anbefalede at få dem aflivet/slagtet da alt andet ville være synd!
Jeg har besluttet at de skal have fred... Vil ikke holde dem i live for min skyld, syntes det har været udsat for nok, nu!
Har det rigtig dårligt med at jeg ikke kunne redde dem..
Men samtidig en god samvittighed over at jeg prøvede, og tog dem til mig!
Jeg har besluttet at de skal slagtes.
Jeg har tænkt meget over at melde gl. ejer, men har alligevel dårlig samvittighed over det, når manden ligger indlagt på sygehuset pga. blodprop, de har nok at tænke på.
Men er samtidig gal over at de kunne lade det gå så vidt....



-Barløse-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når en redning går galt.. :'/
Kommentér på:
Når en redning går galt.. :'/

Annonce