10.229 visninger
|
Oprettet:
Henna tattos {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen jeg kunne rigtig godt tænke mig at få en Henna Tatovering men har et par spørgsmål .
1. kan de skrive / lave alt ?
2. hvor længe holder den ?
3. hvad koster det ?
4. er det en god måde at finde ud af om man vil have en rigtig tatovering ?
5. hvad er godt og hvad er skidt ?
håber i vil svare på min spørgsmål
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1367 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.476
I teorien ja
Hvis den får lov at tørre i lang til nok, så kan den holde omkring 3 uger, men den falmer (af egne erfaringer)
3. hvad koster det ?
Jeg fik min gratis af nogle Indere
Både- og
Godt- at det ser fedt ud det første stykke tid - skidt- det er ikke så holdbart og falmer hurtigt hvis det ikke tørre længe nok!
- Har selv prøvet at få 2 henne tatooveringer af nogle Indere, og det tog LAAAAANG tid at tørre, jeg havde ikke tålmodigheden, så pillede hurtigt det af... ups!
Men ja, det er fedt nok ellers
maj 2004
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 184
Køb en sprit tusch og tegn med den i stedet
maj 2004
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 184
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1367 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.476
Men evt. prøv med et lille prik eller lign. og se hvordan du reagere
Jeg reagerede ikke på det!
dec 2007
Følger: 91 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 4.006
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
- ja, det kan de.
- Kommer an på hvor tit du går i bad. Men 7-10 dage ca.
3. hvad koster det ?
- Forskelligt. Jeg gav ca. 40 danske kr. for en i tyrkiet, men de kan være dyrere andre steder.
- Det kan det godt være, ja.
- Det er ikke sikkert du kan tåle en henna-tatovering, og du kan få meget kraftige udslet af det. søg evt. på google om oplysninger. Det er noget med at dem sorte farve er mere giftig end fx rød eller blå.
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
dec 2009
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 170 Svar: 618
nogen der kender nogen eller et sted som gør det på lolland og Falster eller muligvis en rigtig godt lidt længre væk:D
jan 2018
Følger: 12 Svar: 4
2. En Henna tatovering kan holde alt fra 1 uge til 2 måneder alt efter hvor godt du passer på den. Hvis den skal holde længe bør du dække den til når du går i bad og putte vaseline på den for at beskytte den.
3. Det er meget forskelligt, men du kan også vælge at lave den selv. Du kan købe en hel bøtte Henna pulver til 99 kr så har du til rigtig lang tid og det er ikke særligt svært at bruge.
Jeg brugte selv denne guide: https://perfect-body.dk/blogs/pb-blog/her-er-svarene-pa-alle-dine-henna-sporgsmal-i-4-lette-trin
Og det gik ganske fint, og jeg fik svar på alle mine spørgsmål.
4. Det er en fantastisk måde at prøve en eventuel tatovering af inden man gør den permanent. Så kan man lige vænne sig til tanken og se om man bliver træt af at kigge på den inden man foreviger den. Det syntes jeg altid man bør gøre.
5. Det gode ved henna både til huden og til hårfarve er at det er naturligt, og ikke ødelæggende for kroppen. Syntes ikke rigtigt at jeg kan komme på noget dårligt ved den, det er bare en sjov måde at dekorere kroppen på
P.S til alle jer der siger at man kan få kraftige allergiske reaktioner af Henna, skal i lige huske på at de tilfælde hvor det er sket er med Henna hvor producenterne har tilføjet kemiske tilsætningstoffer og især det alergifremkaldende stof paraphenylenediamin. Så du skal ikke være bange for at bruge henna så længe du sørger for at finde et produkt som er 100% rent og naturligt Henna, hvilket du kan se på ingredienslisten eller hvis de skriver det i produkt beskrivelsen
Jeg har selv brugt dette: https://perfect-body.dk/products/ren-marokkansk-henna-pulver
Held og lykke, fra en der har haft stor succes med Henna!
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.745
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Man kan sagtens udvikle allergi EFTER man har fået tatoveringen, så en test før tatovering udelukker ikke at man senere reagerer.
Men hvis man gerne vil afprøve tatoveringer, kan man få helt overfladiske tatoveringer, hvor de ikke stikker så dybt.
Huden er nemlig opbygget af lag på lag. Nederst i hudlaget lægger de celler der deler sig, de ældre celler bliver skubbet opad efterhånden som der kommer nye til, og til sidst skaller de gamle celler af.
Hvis der tegnes så forsigtigt, at man kun lægger farve I de lag som alligevel er på vej ud, bliver tatoveringen også slidt af.
Jeg tror at det kræver måneder til godt et år før det er helt væk.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Så ikke datoen
Henna tattos