5.738 visninger
|
Oprettet:
Dværghamster - underlig adfærd?? {{forumTopicSubject}}
Hej hg..
Mit dværghamster Buller opfører sig underligtt, og håber nogen har forstand på det og evt. kan hjælpe..
Han er begyndte at sove alle mulige steder i hans bur.. Så sover han oven på hans hus, så sover han mellem et andet hus og saltsten, så ligger han i et hjørne, så ligger han inde i hans hus osv.
Han "plejer" normalt bare at sove i hans hus, og undrer mig noget kun over at han nu "sover over det hele" og jeg vil høre om nogen af jer måske ved hvorfor?
på forhånd tak!
jan 2005
Følger: 71 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 211 Svar: 1.117
Jeg undrer mig virkelig bare over det!
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.404
sep 2004
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 614
jan 2005
Simone: Ja, det synes jeg han er.. Altså han sover selvom jeg åbne døre osv. dog vågner han hvis jeg kigger på ham eller larmer for meget.. Han har sit lille hus, hvor han har noget vat halløj som han kan tage derind også har han hø, dog ikke så meget at han kan lave en hule ud af det..
Han er en frisk fyr som er mere vågne end ham sover.. Når man kalder på ham kommer han altid lige meget om det er dag eller nat, han vil rigtig gerne snakke og kommer altid hen for at se hvad der sker osv.
sep 2004
Og så læste jeg lige at du giver ham (hvad jeg går ud fra sikkert er c vitamin) i hans vand - Drop det. Det virker ikke
sep 2004
(jeg er vidst lidt træt
jan 2005
Måske du kan hjælpe mig med et andet spørgsmål (faktisk to)
Han skider og tisser KUN i sit hus hvor han også sover, hvorfor? Jeg vil da "helst" have han gør det i et hjørne (der er frie hjørner i buret) så hvad kan man gøre? Og det andet er at han ikke tager mad i sine kinder og ligger mad i sin hule han dækker i stedet for sin madskål med savsmuld, det virker lidt underligt for mig? :o)
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
Der imod vil jeg råde dig til at fjerne vattet ! Jeg ved godt, de sælger det hos dyrehandlerne, men der er desværre en del, der har oplevet, deres hamster er blevet kvalt i det, eller har mistet deres ben, fordi de er blevet viklet ind i det. Brug i stedet (u-farvet) toiletpapir, servietter eller køkkenrulle, som du river i strimler.
sep 2004
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
sep 2007
Du kan prøve at give ham et toilet, og lægge lidt af hans afføring derover, så vil han højst sandsynligt bruge det :o)
Jeg kan i øvrigt varmt anbefale Dansk Hamster Forenings forum, hvor du kan få svar på alt vedr. din hamster:
www.hamsterland.dk/forum
sep 2007
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
Dog vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at jeg synes du skal tage dit "hamster vat", og kyle det langt, LANGT væk! Det kan være dødbringende for dem! Ja, det er rigtig at mange dyrhandlere siger at det er rigtig godt for dem, og der ikke kan ske noget ved det, men det passer lige så lidt, som at Guld hamstere hunner er de roligste.
Som du måske ved, ja så kan hamstere altså godt lide at tygge i alt, og æde alt muligt, det samme gælder med vattet, og hamsteren kan simpelthen ikke fordøje vattet, så det sætter sig i tarmen, og skaber forstoppelse, som de i de færreste tilfælde overlever. Også når de skal flytte rundt på det, så er det jo ind i kinderne med det, og her sker det at de ind imellem får slugt noget af det, og igen, tilsidst vil det skabe forstoppelse.
Så jeg vil råde dig til at skaffe dig af med det, og i stedet for give MASSERE af hø, det vil de 100 gange hellere have. Mine hamstere's bure har altid bestået af 1/3 del hø, og 2/3 savssmuld.
jan 2005
feb 2010
Følger: 84 Følgere: 76 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.168
Du kan også, for sjovs skyld, ligge en toiletrulle i dens bur (uden toilet papir på men bare den der ryulle) også bruger de den til at kravle igennem osv, og min gamle hamster bed nogle stykker af rullen af og lagde i sin hule
sep 2007
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 93 Svar: 397
og det med sovesteder tror jeg vel er ligesom tissesteder, at de skifter
min hamsters tissested var over i det ene hjørne og pludselig var det over i det modsatte
Dværghamster - underlig adfærd??