{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Nu er jeg sgu sur! Vidresalg... {{forumTopicSubject}}

Jeg har den mest ignorente nabo. Hun, hendes og hendes 15 årige datter vidresælger og afliver kobstant deres dyr fordi de vil have et nye hele tiden. Det startede med de havde kaniner, så skød manden dem fordi ungen ville ha marsvin. Et par måneder efter var marsvinet væk fordi de ville have kat, så fik katten killinger fordi de ikke gad sterilisere den, dem dræbte de hver gang, og aflivede til sidst katten fordi de ville have papegøje. Den sagde de så fløj væk et par uger efter. Så fik de hund og 1 år efter var den væk fordi datteren ville ha hest ligesom veninderne. Nu tør jeg sgu ikke tænke på hvordan dens skæbne ser ud.
Jeg har sgu lyst til at gå over og blande mig, men det kan jeg vel ikke? Jeg bliver bare skide sur over det!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu er jeg sgu sur! Vidresalg...
  • #1   11. okt 2011 altså grunden er lam for at aflive dyrene men heller aflive dem end at de ik får mad og vand og bliver passet. nu ved jeg ik hvordan de har aflivet deres dyr men du må til en hver tid alive dine egne dyr men skal de skødes skal du har gyldigt jagt tegn og du skal kunne bevise at dyret er dit men du kan intet stille op det er deres dyr og ik dine og i følge dyrværns loven helt ok.

• #2   11. okt 2011 Nej det kan du desværre ikke blande dig i...

• #4   11. okt 2011 sara N - Holy Guacomoly! Det forargede mig en smule, det der. 21 hunde på et år?! Geez, jeg er helt mundlam.

• #6   11. okt 2011 Tøsen: selvfølgelig kan hun blande sig - jeg ville straks tage fat i dyrenes beskyttelse.

• #7   11. okt 2011 sara n
    Ja det er sgu sørgeligt, og det der med de ikke opføre sig ordentligt det undre mig ikke når man bruger dem som taske hund, det er jo total unaturligt for hunden og hun opdrager garanteret ikke det mindste på den eller aktivere den som en hund har brug for, også er det sgu klart den bliver helt skør af det.

• #8   11. okt 2011 Anja T: dyrenes beskyttelse?? på hvilket grundlag?? Jeg læser ikke nogen steder at der er tale om misrøgt.. og hvad er det så lige du syntes de skal gøre?

• #9   11. okt 2011 Har du snakket med dem personligt, siden du kan være så sikker?

• #10   11. okt 2011 Øv hvor træls for alle de dyr .. Men man kan nok desværre ikke gøre noget hvis ikke der er tale om direkte mishandling ):

• #11   11. okt 2011 Ud over stik piller som man siger, når du taler med dem. syntes det fair nok at nævne at man måske syntes de har andet forhold til kæledyr og udskiftning af disse. "altså på en pæn måde, så de ved at folk rent faktisk observere hvilke dyr som kommer og går" og give lidt info om hvad det koster og kræver at have hest.

Men nej reelt kan du intet gøre, så mange heste har uvidende og ligeglade ejere desværre smiley
    og ja også de mindre kæledyr, uvidenhed. skal da selv erkende jeg ikke havde forstand på akvarifisk, og de døde vi købte nye. de gav minus info i dyrehandlen. så fik jeg en snak med en der havde forstand på det, og fandt ud af min ph værdi i akvariet var helt gal. der skulle mere vand ud, mere frisk vand i, og sådan noget ph noget i vandet. vupti sundere gladere fisk. ren uvidenhed. så jeg er ikke hellig, men nogle gange vil man faktisk gerne have folk giver gode råd.

F.eks skal folk have kat, så køb få en hankat, de billige at få kastereret.
    tænker folk ikke altid over.
    Held og lykke med naboen, må håbe pigen ikke bliver helt spoleret af forældrene.

• #12   11. okt 2011 hvor er det dejligt med denne køb og smid væk kultur vi har her i danmark...

nej du kan ikke blande dig, de tager ansvar for deres dyr, og når de ikke gider det mere aflives det, så lider det da i hvertfald ikke....

og der er ikke noget galt i at aflive sine dyr, det har man som ejer fuld ret til også uden at have en grund til. det skal bare foregå forsvarligt,og uden at dyret lider

mig kan det ikke tirrer

• #13   12. okt 2011 De fortæller mig det selv, de enten gasser eller skydern dyrene. Manden har jagttegn men ingen våbentræning, det behøves man jo ikke nu til dags. Tror også de fortalte også at de druknede et kuld killnger hvis ikke de blev
    solgt.

Ja nogle folk i verden er så egoistiske og ubetænksomme at det gør ondt.

Nu er det levende væsner og ikke ting vi taler om. Man køber sgu ikke et liv for så bare at smide det væk igen til ingen nytte! Og hvordan fanden bliver den unge som voksen hvis hun bare opdrages uden at lære at tage ansvar for det man køber, specielt når det er andre levende liv!

Jeg sladre ellers ikke, men sådan noget gør mig sgu sur.

• #14   12. okt 2011 Stakkels små dyr!:( de kunne da give/sælge dyrene istedet;-)

• #15   13. okt 2011 Man må faktisk godt selv aflive helt nyfødte kattekillinger - og for den sags skyld hundehvalpe! dog må man ikke drukne dem..
    - en med jagttegn må også aflive kaniner..

• #16   28. feb 2013 omg så bliver jeg alligevel forarget, også den med 21 hunde, kan man virkelig ikke gøre noget det er jo total idioti

• #17   28. feb 2013 hov gammel tråd men den er vel egentlig stadig relevant

Kommentér på:
Nu er jeg sgu sur! Vidresalg...

Annonce