{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.940 visninger | Oprettet:

Kæledyr til studerende {{forumTopicSubject}}

Heii HG'er smiley

Mig og min kæreste har bestemt os for at vi gerne vil have et lille kæledyr smiley Dog har vi lidt svært ved at finde ud af hvilken slags det skal være. Vi er begge studerende og det bliver hovedsagelig mig der skal tage mig af den. Vi ønsker et dyr der bor i en form for bur, er social, er billig at have og heller ikke for dyr at anskaffe. Jeg håber nogle af jer har ideer til hvad ville være et godt kæledyr til os smiley

M.v.h Maja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæledyr til studerende
  • #1   15. okt 2011 Kaniner er super dejlige kæledyr og kan være super sociale hvis man får en der er vant til mennesker, har selv en stuekanin som jeg også havde da jeg var studerende og er super glad for hendes selvskab

• #2   15. okt 2011 jeg kan varmt anbefale et dværghamster smiley
    jeg havde et par rigtig gode år med "Silver" smiley
    det eneste minus er at de kun lever omkring 2-3 år smiley

• #3   15. okt 2011 En rotte ville være et godt bud, de er meget sociale.. smiley

• #4   15. okt 2011 deguer, de er super sjove og meget lærenemme...

• #5   15. okt 2011 Kælerotter er noget af det sødeste!

Ellers kunne i måske have et par marsvin smiley

• #6   15. okt 2011 Dværghamstre. Jeg har pt. 10. 3 voksne, jeg skal beholde. 3 store unger, som skal væk. og 4 mindre unger som er klar til at komme væk i næste uge. Jeg skal bare af med dem, billigt smiley

• #7   15. okt 2011 fugle

• #8   15. okt 2011 tamrotter måske?
    Min kæreste og jeg stod i samme situation som du gør nu og vi valgte at få et par hanrotter. Det har vi på ingen måde fortrudt!
    Hvis du køber unger fra en opdrætter (ikke foderdyr), så vil ungerne normalt være tamme fra starten og så er der super god mulighed for at få nogle af de bedste og sjoveste kæledyr man kan tænke sig.

Jeg har tidligere haft både mus og dværghamster og rotterne overgår dem på alle måder smiley De er super sociale og intelligente. Minder lidt om små bitte hunde i deres opførsel og interesse for mennesker.

• #9   15. okt 2011 Hov.. Du skriver <b>et</b> lille kæledyr. Rotter er meget sociale så de skal altid gå mindst to sammen af samme køn, så hvis i kun vil ha' ét kæledyr, skal det ikke være en rotte smiley

• #10   15. okt 2011 Ville helt klart vælge 2 kælerotte hanner

• #11   15. okt 2011 Kaniiiin smiley

Jeg er den største kaninfan. Min kæreste er allergisk overfor kat (jeg er kattemenneske), så vi har kanin i stedet. De kan blive lige så tamme og nusseagtige som en kat smiley Min kæreste er også dybt forelsket i kaniner efter han har oplevet hvor søde de er smiley De er utroligt kælne og nemme at have. Kaniner er også klogere end de fleste tror og kan derfor trænes. Dog vil jeg anbefale en kastreret han, da hunnerne nemmere blive agressive. Husk at kaniner nemt bliver 6 år, så man har dem i lidt tid.

Jeg har desuden marsvin og chinchilla og har haft rotter.

Marsvin er gode, hvis man ikke har så meget tid. De underholder nemt sig selv og sige hyggelige lyde. De er dog ikke de skarpeste knive i skuffen haha.

Chinchillaer er ikke kæledyr, de er dyr man observerer. Har selv to styk og de er utroligt sjove, men har endnu ikke set den chinchilla som gad sidde stille længe nok til at ligge på skødet og blive nusset. Desuden fylder de meget hvis man giver dem den plads de bør have. Mine to bor i et papegøjebur på 170 x 100 x 80 cm. Chinchialler bliver desuden gamle.. Ofte mere ned 10 år. Så det er en langtids investering.

Rotte: Rotter er søde og rigtig intelligente. Jeg foretrækker dog dyr som er lidt mere nuttede og som bliver ældre (jeg magter ikke at have dyr som kratter af efter 2-3 år).

• #12   15. okt 2011
    Vil ikke have en kanin der ikke kommer uden for - det syntes jeg bare ikke at man ikke skal byde dem :o)
    De skal have lov til at grave huller i jorden og hoppe rundt og bruge næsen.

Så derfor; marsvin ( vil dog også klæ dem at kunne komme ud; de nyder det! ), rotte, mus, hamster.

• #13   15. okt 2011 Ah pjat mine kaniner har altid gået løst rundt i lejilgheden mindst 8 timer om dagen. Det mere motion og løbetid end mange heste får!

Det samme gælder mine marsvin. Intet dyr skal sidde 24/7 i et bur uanset hvad det er.

• #14   15. okt 2011 Dette er Lille som jeg har nu:

(link fjernet)

(link fjernet)

Har haft hende i 6 glade år smiley
    Hun er da über dejlig smiley

• #15   15. okt 2011
    En lejlighed inde for er ikke det samme som at grave huller i jorden :o)
    Nej, intet dyr skal sidde i et bur. Det gør det heller ikke bedre at fordi nogle andre dyr har det værre, så det det iorden med de 8 timer.

Beklager, men jeg syntes bare ikke det bør være sådan.
    Ligesom jeg heller ikke syntes det at have indekatte eller i voliere er et normalt katteliv.

Dyrene nyder at komme udenfor - katte som kaniner eller marsvin.

• #16   15. okt 2011 Det er jo ikke fordi dyret bliver nægtet at grave. Min kanin har 3 ynglingsgravestede. Sofaen, en fejebakke, som hun elsker derfor ligger den altid på gulvet og hendes bur. Kan godt være der ikke kommet er hul ud af det, men har hun brug for en hule kan hun jo bare rende under sofaen, sengen eller i sit hus.
    Det nu sjældent hun bruger huler. Hun foretrækker enten at spurte rundt eller at ligge ved min kæreste fødder, da hun er super forelsket i ham smiley De to er pot og pande og hun er sjældent langt væk fra ham når han er hjemme.

• #17   15. okt 2011
    At grave huller slider neglene, det er en naturlig ting.
    Snakker vi ikke om at heste skal uden for, for at få deres instinkter ud i livet, snakke med artsfæller, græsse som er naturligt for dem, få frisk luft osv.

Men hov, det gælder ikke for kaniner ... Og katte... Og mange andre dyr.

Ah - dejlige minder med Pjuske der løb frit rundt i hele haven eller Stampe der gjorde det samme. Havde sit ynglings hul under træet hvor hun gravede - fangede man hende ikke når hun var oppe kunne man godt vente 1-2 timer på at se hende igen.

• #18   15. okt 2011 Min kanin får klippet kløer. Ligesom min hest får smed. Selvom min hest går i løsdrift slider han jo ik hovene på samme måde som en vildhest.

Anyway jeg vil stadig anbefale kaniner. Elsker mine kaniner til døde smiley Og husk at dyreinternaterne tit har små hjemløse kaniner siddende smiley Alle mine dyr (undtagen chinchillaerne) er fra dyreværnet.

• #19   15. okt 2011
    Besvarede stadig ikke spørgsmålet om hvorfor det er SÅ vigtigt at heste kommer ud, ellers så lider de jo og får ikke opfyldt deres naturlige behov.
    Men en kanin, argh.. Det behøves den ikke.

• #20   15. okt 2011 Det er dette forum irelevant, men hvis du opretter et nyt emne, kan vi tage den diskussion smiley

• #21   15. okt 2011 forum = tråd

• #22   15. okt 2011 Synes heller ikk man skal have kaniner indenfor, de hygger sig ude og elsker at grave.. Vi har altid haft kaninerne i haven.. Synes marsvin er bedre at have indenfor smiley

Man skal også lige være opmærksom på at kaniner der løber i stuen ELSKER at spise ledninger og diverse andre ting de kan komme i nærheden af.. Min venindes spiste her forleden hendes internet stik, han spiser knapperne på fjernbetjeningen, spiser i skoene osv.. smiley hehe

Kommentér på:
Kæledyr til studerende

Annonce