{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.445 visninger | Oprettet:

marsvin. {{forumTopicSubject}}

Hej ved godt det her er hg. men har ikke lige gnave g.
men spørg jer med marsvin og hest så smiley

Her igår døde et af mine marsvin smiley
meen jeg har en tilbage. smiley
mit spørgsmål er så om hun vil kunne klare sig uden sin ven? kan ikke rigtig finde noget om det på nettet. ikke anden at marsvin er et socialt dyr. hun har hele sit marsvineliv 5-6 år levet sammen med sin mand.
hendes reaktion indtil videre er lidt trist (forståeligt nok)
har også overvejet at få hende aflivet, men det nænner jeg heller ikke.
hvad mener i med marsvin? eller jeres erfaring. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin.
  • #1   24. okt 2011 havde engang et søster par marsvin .. Plet var møøøj ked af det da hendes storesøster døde smiley

- Jeg var hellere ikke så god til at passe dem + vi troede de kunne stå ude i udestuen, om vinteren .. Kunne de så ikke smiley

• #2   24. okt 2011 Jeg havde 2 marsvin på et tidspunkt, og da den ene døde, døde den anden kort efter. Ved ikk om det var af sorg eller hvad det var. Han virkede også helt nede. Men hvorfor skulle de ikke også føle sorg over at miste sin ven som vi gør ?! Synes da hellere du skulle finde en ny ven til hende ;p

• #3   24. okt 2011 Der er ikke nogen regel for om de må leve alene eller ej, men hvis den har levet med sin ven så længe, så synes jeg næsten den skal have en ny.
    Men jeg kender også nogle hvis to marsvin blev skilt, fordi de blev ved at få unger. Jeg fik det ene marsvin og han havde det godt alene.

Jeg har selv et marsvin, som jeg har fået fordi ejeren ikke kunne have ham,
    han har før haft en kæreste, men jeg vil ikke have flere marsvin, så længe jeg bor her og han trives også rigtig fint. Du er dog nødt til at snakke meget med dem ,da de er meget sociale..

• #4   24. okt 2011 køb en til.. de er flok dyr, og kan ikke leve alene, det ville være synd.

• #5   24. okt 2011 Hvis dit marsvin havde været vant til at bo alene fra starten af ville der intet problem være.. De er flokdyr, men er de vant til at bo alene er deres menneske deres "flok". Da dit marsvin har været vant til en ven hele livet, vil det klart være bedst at finde den en ny ven.. Der er jo desværre tilfælde hvor de går hen og dør af ensomhed når deres ven har forladt dem smiley

• #6   24. okt 2011 dyr har ikke de følelser som vi mennesker har.

hun kan sagtens klare sig uden sin mage. sandsynlighedn for at hun også snart dør er ret stor, hvios hun er 5-6år.

vi har haft marsvin både ude og inde. er de ude skal de have masser af hø og halm at gemme sig i og varme sig i. de må ikke stå i træk og må ikke stå direkte på gulv eller jord

• #7   24. okt 2011 er meget uenig Rikke..
    Dyr har bestemt følelser..

• #8   24. okt 2011 Camilla T. HØRT !

• #9   24. okt 2011 selvfølgelig har de følelser, men ikke de samme som mennesker. vi skal passe på ikke at menneskelig gøre dyrene mere end højst nødvendigt

• #10   24. okt 2011 Hvis du er klar på at skulle bruge 4-5 år mere på at have marsvin, så smut ud og køb et nyt til den. Det ville nok være det mest optimale smiley

Men hvis ikke, så har den anden nok heller ikke lang tid igen, når man tænker på alderen, også kan du sagtens lade den gå alene. Hvis du vel og mærke bruger rigtig meget tid med det! smiley

Jeg havde 2 marsvin, det ene døde desværre af kræft, og mit andet var ret ulykkeligt smiley så gik ud og anskaffede mig et nyt. Det betød så at der var mange år imellem dem. Det ældste døde så, også havde jeg kun et tilbage - der kunne jeg selvfølgelig været smúttet ud og købt endnu et, men så ville jeg jo have samme problem til evig tid ;D

• #11   24. okt 2011 Tak for jeres råd smiley men hun er meget gammel og hvis jeg køber en bette ny, så dør hun måske om et halv år og så står jeg med samme problem?
    Jeg tror jeg vil give hende massere af opmærksomhed og se hvordan det går. håber og ønsker selvfølgelig ikke hun går hen og dør af hendes sorg eller hvad vi skal kalde hendes følser. smiley

• #12   24. okt 2011 så køb 2 nye? den skal bare ikke være alene. smiley
    Dyr har følelser, og er flokdyr.

• #13   24. okt 2011 Da min søster og jeg var mindre havde vi to marsvin.. Damin søsters døde, blev mit marsvin lidt underligt... pludselig var den slet ikke så frisk som den før havde været og gad ikke rigtig noget, og ja den døde kort tid efter smiley om det var af sorg eller alderdom, det ved jeg ikke...

• #14   24. okt 2011 hvis du bruger flere timer med den hver dag her de første uger, og jeg mener virkelig flere timer!! så skal det nok gå smiley og så vænner den sig muligvis langsomt til at være alene.. muligvis!

• #15   24. okt 2011 hvis du ikke er interreseret i at have flere ville jeg finde et nyt hjem til den, jeg kender mange marsvin der har levet og lever alene, bla. et af mine gamle marsvin, hans ven er lige død og slåser med de andre hun har, så han bliver nød til at gå alene....

• #16   24. okt 2011 som sagt. de kan godt gå alene hvis de er vant til det !!
    Men for søren da altså.. når den har været vant til noget andet hele livet så er det ikke så smart.. men se det an.. se om den skrifter personlighed, og om den pludselig bliver meget rolig og "mister livslysten" så er det nok der jeg ville tænke mig om en ekstra gang om at anskaffe mig endnu en..

• #17   24. okt 2011 Altså heste er også flokdyr, derfor står de alligevel alene mange steder. og ikke mindst hingste. fugle blir også ensomme, men mange har kun 1. hunde er også flokdyr, men de færreste har mere end en hund. mennesker er også flokdyr, mange bor alligevel alene! ikke alle vælger dette, men er bare så socialt akavede at de ikke kan finde en og bo med.

Er jeg langt ude? Ja måske, men flere skriver køb en ny den skal have selvskab. Hvem siger den vil kunne lide den nye? har du en kat den ene dør, kan du altså ikke erstatte med en ny killing, og tænke så den ikke ensom mere! Sådan fungere det ikke. og nogle dyr fortrækker ensomhed ligesom mennesker. vi købte en ny fugl engang, så vores fugl ikke skulle være alene. da den ene døde, ikke særligt heldigt. og vi måtte aflevere den retur i dyrehandlen igen!

Jeg syntes du skal se tiden an, og se hvad du selv føler for. Den har haft et langt godt liv, og ja det trist når ens partner går bort, men en del af livet. og jeg mener ikke man bare skal gribe ind og erstatte, og tror heller ikke dyr sørger på samme måde som mennesker.
    De lever heldigvis rigtig meget i nuet. hvor vi lever både i datid, nutid og fremtid smiley

Så hyg lidt ekstra om den, og nyd den tid du har den. Sådan er det at have kæledyr.

• #18   24. okt 2011 Det blev desværre nød til at slutte for mit lille marsvin. Tog hende til dyrlægen for lige at få hende tjekket, Hanne døde jo igår. Så ville være sikker på hun var rask det kunne jo være noget smitte bærende han havde. Det var det desværre, dyrlægen sagde hun var sløj lidt for tynd og rallende på lungerne. Så jeg valgte at sige farvel til hende, så hun ikke skulle igennem samme sygdomsproces som hannen. Så nu er hr og fru lagt i graven sammen. Meget trist men sammentidig også smukt.
    Der bliver nok meget stille de første par uger uden deres skvitten og runden rundt smiley

Kommentér på:
marsvin.

Annonce