{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Depression/OCD - Alternativ behandling?
  • #1   16. nov 2011 Jeg har både depression og OCD.

Har igennem længere tid fået 50 mg sertralin, som er lidt ligesmo "lykkepiller", men de har kun taget toppen..

Nu er jeg så blevet sat op til 100 mg. og skal i gang med kognitiv terapi, og så håber jeg på, at det hjælper.. smiley

• #3   16. nov 2011 Jeg arbejder på psykiatrisk afdeling.
    Få evt en henvisning fra egen læge, så du kan komme i behandling i DPC i dit distrikt, og der er kognitiv terapi i hvert fald en god mulighed, og det er noget der bliver arbejdet meget ud fra smiley

• Didde
    Didde Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 26
    #5   16. nov 2011 Koster kognitiv terapi noget ?

• #6   16. nov 2011 OCD (Obsessive Compulsive Disorder), på dansk kaldet obsessiv-kompulsiv tilstand (tidligere betegnet som "tvangsneurose") er en psykisk lidelse med tilbagevendende tvangstanker og/eller tvangshandlinger. Hvis man modarbejder handlingerne eller tankerne bliver man angst eller føler ubehag. 2 - 3% af befolkningen rammes af OCD, hvilket svarer til cirka 100.000 - 150.000 danskere

• #7   17. nov 2011 Kim V
    Jeg er ked af at læse, at du stadigvæk har det så dårligt. Jeg skrev lidt med dig for var det et år siden ?

Har du kontakt til en psykiater ? For det kan sagtens være skizofreni du lider af. Der er en hjemmeside om skizofreni, hvorpå der er et spørgeskema, prøv at finde siden og læse de forskellige ting der står om sygdomen.
    Den, sygdommen findes i flere forskellige grader, det kan i flere tilfældes behandles rigtig godt med medicin. Desværre vil du sikkert tage rigtig meget på, af behandlingen. Men det er bedre at være lidt småfed og have det godt end at være åleslank og have det af helvedet til.
    Held og lykke.

Til trådstarteren, så vidt jed ved kan ocd ikke behandles med medicin, men til gengæld med kognigtiv terapi hos en psykolog. Hvis du er under 18 ¨år kan dine forældre søge penge i din hjem kommúne til betaling af din behandling.
    Mht deprission, så er lykkepiller den bedste behandlingsform der findes. En normal og ubehandlet deprission vare mellem 6-12 måneder. hvis du har en vinter deprission, så vil lysterapi hver morgen kunne hjælpe rigtig godt.

Prøv at søg og læs på www.netdoktor.dk for mere info.

• #8   17. nov 2011 Kim
    http://www.levemedskizofreni.dk/

• #9   17. nov 2011 Hvorfor er OCD vigtigt at komme af med? smiley

• #10   17. nov 2011 Taz: Hvilke forudsætning har du for at udtale dig som du gør ?

Har du selv oplevet at blive "pludselig" skizofrein af lykkepiller, siden at du kan udtale dig om det ?

• #11   17. nov 2011 Taz: Ligesom Hanne- skriver så vil jeg også gerne vide det... organisk magnesium fjerner da heller ikke det vi fejler... Min erfaring er samtaler det bedste man kan få smiley Det har hjulpet mig rigtigt meget...

• #12   18. nov 2011 Kognitiv terapi eller psykoedukation.
    Der er nogle form for vitaminer der kan hjælpe LIDT eller nogle stemningsstabiliserende, Antidepressiva.
    det varigere utroligt meget, hvor meget eller lidt medicin patienterne skal have,
    Vi mediciner ikke alle vores patienter . nogle er det nok med samtaler. Men man kan sige at når man har en psykisk lidelse, mangler man nogle gange nogle bestemte stoffer i hjernen, f.eks. dopamin. eller at de signaler der sendes fra den ene side af hjernen til dne anden - ender et forkert sted.

Syntes helt sikkert at du skal tilknyttes DT eller lokalpsykiatrien.

Jeg arbejder/pratik i Lokalpsykiatrien ( os kaldt distrikspsykiatrien) i Region Syddanmark smiley Er ved at udd, mig Socialrådgiver.

Kommentér på:
Depression/OCD - Alternativ behandling?

Annonce