{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.363 visninger | Oprettet:

Erfaring med læderfedt/læderpleje med farve i? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har tænkt meget over at få frisket mit udstyr lidt op. Det bliver jævnligt renset og plejet, og det trense jeg hovedsageligt bruger til dagligt har da også holdt i 7 år, og er stadig i super stand. Men jeg har længe tænkt over om det kunne være noget at bruge noget læderfedt med farve i, til at friske fx. min sadels farve lidt op.

MEN, det er dog aldrig noget jeg selv har gjort brug af, og ville derfor gerne høre jeres erfaringer. Jeg har nemlig nogle bekymringer omkring, om farven smitter af, ved brug af sadlen? Får vand farven til at smitte af? Hvor længe skal det have lov til at tørre ind i sadlen før man ca. kan bruge det? Er det overhovedet noget værd at bruge? Hvis du selv bruger det, kan du så anbefale en bestemt variant (link gerne til produktet)?

Mange tak for hjælpen alle sammen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med læderfedt/læderpleje med farve i?
  • #1   27. dec 2011 Har brugt en sort læderfedt til min gamle sadel og den kom til at se rigtigt pæn ud, det holder dog ikke evigt og man skal bruge det hver gang man pudser..
    Pudsede efter ridning og red så igen næste dag, som ved normal læderfedt, det har dog smittet lidt af på hvide ridebukser osv, men det er gået af i vask igen..

• #2   27. dec 2011 jeg har haft købt noget pleje med farve ved et firma som hedder tm materialer. det var super godt med et flot resultat efter. hvis man bruger et tyndt/alm lag smitter det ikke af.

• #3   27. dec 2011 Jeg bruger sort Parisol læderfedt fra Eldorado, og er simpelthen SÅ glad for det! Det virker super godt, og synes ikke det smitter af, har dog ikke prøvet det på min sadel da det er en stof/kunstlæder sadel. smiley
    Har dog brugt den på en meget gammel sadel, som oprindeligt skulle have været sort, men var blevet brun pga af slid. Men den fik et tyndt lag Parisol, én gang, og så var den sort igen. smiley
    Dog har jeg ikke redet i sadlen, så ved ikke lige om det smitter af. smiley
    Men ellers når jeg pudser større flader (f.eks mine støvler), tager jeg gerne lige en blød klud og tørrer efter med, så man får overskydende fedt af. smiley
    Bruger det dog jævnligt på mine trenser, kapsun og hva jeg nu ellers lige har af læder ting, og du kan faktisk ikke rigtig se på noget af det, at det er brugt, og den nyeste trense er omkring et år nu, og blevet brugt en hel del. smiley Min ældste trense er vel 6-7 år, og ser også stadig næsten ny ud. smiley
    Min kapsun er snart 2 år, og er vel sammenlagt blevet brugt, det der svarer til 2-3 gange i ugen (gennem 2 år altså), og den ser stadig ud som købte jeg den igår. smiley

Så Parisol kan i hvertfald anbefales, den er okay billig, virker SUPER godt, og den er drøj i brug. smiley Har haft den i 3 år nu, hvor der ca 4 gange om året er blevet pudset 4-5 trenser, diverse ekstra pandebånd, 2 læder grimer, tøjler, kapsun, og andre små ting, plus sadlen den ene gang. Og der er stadig til en helt omgang pudsning endnu. smiley Men så nok heller ikke ret meget mere. smiley

• #4   27. dec 2011 har brugt sort læderfedt, og resultatet er bare så lækkert smiley Dog skal man sørge for at få ALT overskydende farve af, ellers smitter det af, når læderet bliver vådt.

Kommentér på:
Erfaring med læderfedt/læderpleje med farve i?

Annonce